Olkapääohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habbo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lähtisin samalle linjalle, eli samalla kertaa. Kyse on kuitenkin varsin helpohkosti paskaksi menevistä lihaksista. Lisäksi olkapäät saa pikkutreeniä lukuisten muidenkin liikkeiden ohella. Joskus se on olkapäidenkin levättävä.

onko ehdotuksia miten saisin penkin ja vinopenkin ottamaan enemmän rintaan ku olkapäihin. tuntuu ainaku tekee vinopenkki ja penkki saa olkapäihin pumpin aikaseks? :o

Rintaa kunnolla ulos penkkiä tehdessä eli tee pieni kaari, jos makaa lahnana tulee olkapäille enemmän rasitusta.
Toinen on vain etsiä itselle sopiva oteleveys joka ei niinpaljoa olkapäitä syö.

Pystypunnerrusta eteen seisten (tangolla tai tukilla), ehdottomasti paras sekä monipuolisin olkapääliike, eikä riko olkapäitä niin herkästi kuin pystypunnerrus taakse.
Itse reenaan olkapääpäivänä:

- Pystypunnerrus eteen seisten(tukki tai Tanko) 3 x 5
- Vipunosto sivulle 3 X 10 (apuliikkeenä)
- Vipunosto eteen 3 x 10 (apuliikkeenä)

Toimii hyvin ainakin itselläni, hyvin on mennyt perille!

Rintaa kunnolla ulos penkkiä tehdessä eli tee pieni kaari, jos makaa lahnana tulee olkapäille enemmän rasitusta.
Toinen on vain etsiä itselle sopiva oteleveys joka ei niinpaljoa olkapäitä syö.

juurikin näin. Tasapenkkiä tehdessä olkapäät lähempänä kylkiä, ei kyynerpäät olkapäälinjassa.
Molemmista penkeistä on hyvä opastus faq:issa.

moni on laittanut että PP niskan takaa on hyvä liike,mutta muistakaa että pidemmän päälle se rasittaa paljon niveliä.mieluummin sen voi ottaa edestä tai kp:lla.ja itse tein paljon sitä ja sivulohkot jäivät jälkeen.suosittelen että pp sarjat jäisivät 3 sarjaan ja viparit 5-6 sarjaa.ainakin mikäli reenaatte 2xper lihas viikossa.

onko ehdotuksia miten saisin penkin ja vinopenkin ottamaan enemmän rintaan ku olkapäihin. tuntuu ainaku tekee vinopenkki ja penkki saa olkapäihin pumpin aikaseks? :o

Vinopenkissä ainakin vaikuttaa että mihin kulmaan oot laittanu sen ku oot alkanu vinopenkki tekemään...

Miksi ihmeessä seisten??

Miksi sitä pystypunnerrusta esim. sitten pitäisi nypyttää istualteen? Seisten saadaan/voidaan saada ihan yhtä hyvä tuntuma. Sitten se "tärkein" asia eli keskivartalo ja muut tukilihakset työskentelevät liikkeessä ihan erilailla kuin istualteen tehdessä.

Käsipainot ovat asia erikseen, mutta jos tangosta puhutaan niin seisten ois kova sana.

Oon kyllä eri mieltä tuosta "oikean tuntuman" löytämisestä. Toki keskivartalon lihakset joutuvat hommiin seisten, kun pitää tasapainoa hakea, mutta tässähän nyt kuitenkin ollaan olkapäitä treenaamassa. Mutta kukin punnertaa tyylillään! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku aika sitten aloin vipareiden tekniikkaa ja liikerataa enemmän hiomaan ja sivuolkapäät on ottanut etuolkapäitä kiinni. Mutta tosiaan takaolkäpäät on jäljessä ja niiden treenaus on mulle jäänyt vähemmälle. Oon ajatellu, että kulma- ja vaakasoutu antaa takaolkapäille tarpeeks rasitetta, mutta nyt päätin niiden päälle vielä ottaa yhden eristävän liikkeen mukaan. Mitä hyviä liikkeitä takaolkapäille nyt ylipäätään on?

Joku aika sitten aloin vipareiden tekniikkaa ja liikerataa enemmän hiomaan ja sivuolkapäät on ottanut etuolkapäitä kiinni. Mutta tosiaan takaolkäpäät on jäljessä ja niiden treenaus on mulle jäänyt vähemmälle. Oon ajatellu, että kulma- ja vaakasoutu antaa takaolkapäille tarpeeks rasitetta, mutta nyt päätin niiden päälle vielä ottaa yhden eristävän liikkeen mukaan. Mitä hyviä liikkeitä takaolkapäille nyt ylipäätään on?

Ei takaolkapääliikkeiden tartte olla eristäviä. Esim. t-olkapääsoutu http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html on todella hyvä liike. Liikkeen voi tehdä myös alataljassa http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin joku takaolkapääliike ottaa mukaan, sillä selälle tehtävät liikkeet eivät ota yhtään niin hyvin t.olkapäihin kun esim. punnerrusliikkeet etuolkapäihin.

Ei takaolkapääliikkeiden tartte olla eristäviä. Esim. t-olkapääsoutu http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html on todella hyvä liike. Liikkeen voi tehdä myös alataljassa http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html. Ehdottomasti kannattaa kuitenkin joku takaolkapääliike ottaa mukaan, sillä selälle tehtävät liikkeet eivät ota yhtään niin hyvin t.olkapäihin kun esim. punnerrusliikkeet etuolkapäihin.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Näyttää ihan toimivalta toi liike, varmasti kokeilen.

Oon kyllä eri mieltä tuosta "oikean tuntuman" löytämisestä. Toki keskivartalon lihakset joutuvat hommiin seisten, kun pitää tasapainoa hakea, mutta tässähän nyt kuitenkin ollaan olkapäitä treenaamassa. Mutta kukin punnertaa tyylillään! :)

Jos ruvetaan taas nussimaha niin kysyjän ekasta postista päätellen enemmän voimailumiehiä....jotenka silloin todellakin seisten pystypunnerusta jotta saa sen keskikropan mukaan...:rock:

ja tiedän että tämä ei liity takaolkapäiden reeniin millään tavalla jotenka ei tarvitse huomauttaa siitä!!!! :D

Suositut

Back
Ylös Bottom