Olkapään seudulla jotain tapahtunut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli viime perjantaina op,ojentaja,hauis-treeniin jälkeen loppuvenyttelyissä havaitsin selvää kipua oikean olkapään seuduilla, tarkalleen ottaen se tuntuu (ehkä) etuolkapäässä/sen alapuolella. Koskaan ei ole vastaavaa ollut. En oo nyt viikkoon käynyt salilla tuon takia sen toivossa että se lähtis pois mutta eipä oo lähteny vielä. Kaikkee kipugeeliä sun muuta ice powereita oon hieronut siihen päivittäin eikä mitään tulosta oikeen. Ilmeisesti ei oo siis lihaksessa mitään? Voin jänniittääkin olkalihasta eikä siihen satu. Pystyn myös liikuttaan todella monessa asennossa koko kättä kivutta, mutta joissain parissa tietyssä asennossa iskee semmonen pistävä kipu.

Että semmosta, hohhoijjakkaa jos joudun oleen vielä toisen viikon pois salilta :curs:

Vastaavaa ollut teillä? Ei varmaan mikään hirveen vakava juttu kyseessä kuitenkaan?

Itelläoli joskus vähän samanlainen. Kipu tuntu olevan tuossa etuolkapään alla. lihaksen jännittäminen ei koskenu mut sit jos sitä kättä nosti ylöspäin niin sillon sattu. loppujen lopuks, kun ei voltareenit auttanu, niin menin lääkärille näyttämään ja tulehtunu oli. Anto siihen sitten jotain tulehdusta lievittävää kipulääkettä.

En mikään ammattilainen oo näissä,mut tuo vois kuullostaa vähän siltä. näyttääkö se kipeeolkapää isommalta, kun terve?

Itsellänikin on ollut aikaisemmin noita olkapää ongelmia. Lääkärit nyt aina diagnisoi nuo tulehduksiksi ja antaa tulehduskipulääkettä, joista ei nyt yleensä ole mitään hyötyä. Ellei lääkkeillä kipu lähde n. viikossa niin jotain muuta on tehtävä. Itselläni olkapäät ovat korjautuneet tekemällä yhtä ainutta likkettä, eli kepillä/narulla tehtävää olkapäiden liikkuvuutta parantavaa harjoitetta.

Mulla taitaa olla tuota myös joskus... eiköhän siellä joku pieni tulehdustila ole. Käy jollain urheiluhierojalla, se pystyy selvittämään asian muutenkin kuin vain Buranaa käteen lätkimällä. Kylmää sinne pari ekrtaa päivässä, ja siis ihan oikeasti kylmää eikä mitään Ice Geelejä, niin sen pitäisi tulehduksia laskea!

Kyllä se itseasias on isompi ku terve olkapää, mut muistaakseni oikeen olkapään etulohko on aina erottunu paremmin kuin vasemman. Vois kyllä tota kylmää kokeilla ainakin.

Jimbe: -käyhän fysioterapeutin/fysiatrin juttusilla, löytävät yleensä kivun lähteen suht helpoin testein.

Tiedän sen et fysioterapeutti/urheiluhieroja sais selvitettyy jutun mut en usko et tää on niin iso asia et sen takii tarvis... btw kuinka kauan tommost kylmäpussii tarttee pitää siin päällä et se tekee jotain?

Jimbe: -n.15min kerrallaan, 2-3tunnin välein... mielellään oikeaa jäätä ohuen kankaan läpi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kronosis sanoi:
mites kun mulla ja muijalla on ruvennu naksuu olkapää..

??

rasitusta vai jotain vakavampaa menny solmuun??

Tekniikka kenties jotenkin pielessä jos molemmilla on noin samoihin aikoihin alkanut tuo vaivata.Joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä.

Joo, voihan se urheiluhieroja "vähän" katella ja kosketella, mutta hieromista en suosittele. Lähtee helposti se mahdollinen tulehdus leviämään muualle kehoon ja lopulta vaan pahentaa tilannetta. Suosittelen lepoa olkapäälle ja menoa lääkärin juttusille. Saat lääkityksen kohdilleen..

Nimim. kahdesti koettu

Jimbe sanoi:
Vastaavaa ollut teillä? Ei varmaan mikään hirveen vakava juttu kyseessä kuitenkaan?

Kuulostaa ihan samanlaiselta vaivalta, joka mulle tuli tossa viikko ennen juhannusta.. ja vaivaa vieläkin ajoittain :curs: Tää on diagnosoitu lääkärissä kiertäjäkalvosimen tulehdukseksi (tms), mutta oireet kertoo kyllä jostain ihan muusta, eli hauiksen pitkän pään tulehduksesta. Kokeile haulla, löytyy ainakin muutama thread aiheesta.

Jos nyt kiinnostaa, niin voin kertoa, että kun mä kävin näyttämässä tätä lääkärissä ekaa kertaa, olin ihan varma etten mä mitään kipulääkkeitä tarvi, enkä varsinkaan sairaslomaa (fyysinen työ).. Loppujen lopuksi sairaslomaviikkoja tuli n. 4 ja tulehduskipulääkkeitä meni varmaan 3 viikon ajan. Salilta olin kokonaan pois melkein 3 viikkoa säryn ollessa pahimmillaan.. Ei pystynyt tekemään yhtään mitään. Onneks oli lämmin kesä ;) Kävin pari viikkoa sitten valittamassa hierojalle etuolkapään kipeytymistä ja eteenpäin kääntymistä --> hieroi hauiksen. Tuntui kyllä helpottavan :) Salilla pystyy jo tekemään melkeinpä kaikkea, mutta varsinkin hauistreenin jälkeen kipukohta on jäykkä ja hieman arka.

Eli aluksi lepoa, kylmää ja tulehduskipulääkkeitä. Kiertäjäkalvosinjumppaa kivun rajoissa. Mä en voinut ekoina viikkoina tehdä mitään jumppaliikkeitä, koska kättä/olkapäätä särki noin 24 tuntia vuorokaudessa.

Back
Ylös Bottom