Olkapää pskana

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Eli, mulla on toisessa olkapäässä jänne ottanut hieman "osumaa" ja lääkäri totesi, että pystypunnerrus tyyppiset liikkeet pitäisi jättää pois.

Olen nyt sitten treenannut olkapäitä tekemällä vipunostoja sivuille, nostoja eteen, "olankohautuksilla" ja sitten vielä ristikkäistaljassa. Tuli sellainen kysymys mieleen, että riittääkö tuo vai pitäisikö nuo pystypunnerrusliikkeet yrittää korvata jollain vastaavalla ja mikä olisi sitten sopiva korvaava liike?

Miten pitkään se suosittelin jättään ne pois? Eikai vaan ns. lopullisesti? Jos ehdotti, niin sitten kunnon lääkärin puheille, et vissiin millään erikoislääkärillä ollut?

Miten oot tehnyt pystypunnerrukset? Mulla ottaa olkapää "osumaa" lähes aina, jos teen tangolla tai jollakin laitteella, ainut mikä mulla toimii on pystypunnerrus käsipainoilla.

Timba79 sanoi:
Miten pitkään se suosittelin jättään ne pois? Eikai vaan ns. lopullisesti? Jos ehdotti, niin sitten kunnon lääkärin puheille, et vissiin millään erikoislääkärillä ollut?

Miten oot tehnyt pystypunnerrukset? Mulla ottaa olkapää "osumaa" lähes aina, jos teen tangolla tai jollakin laitteella, ainut mikä mulla toimii on pystypunnerrus käsipainoilla.

Ei se periaatteessa ihan kokonaan ole kielletty. Eli sellaisia kapealla otteella (esim. tangon kanssa) ei saisi tehdä lainkaan, mutta vaikkapa käsipainoilla voisi yrittää sitten kun tuntuu siltä, että olkapää kestää.

Itelläki on olkapää paskana ollu pienestä pitäen ja asia on pikkuhiljaa korjaantumaan päin. Pienillä painoilla ensin kerätä massaa olkapäähän sen verran, et lihakset tukee olkapäätä. Sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa lisäämään painoja. Tällä tavalla mulla on ainakin auttanut suuresti. Jotkin liikkeet kyllä tekee ihan hlvtn kipeetä vieläkin.

Itelläki on olkapää paskana ollu pienestä pitäen ja asia on pikkuhiljaa korjaantumaan päin. Pienillä painoilla ensin kerätä massaa olkapäähän sen verran, et lihakset tukee olkapäätä. Sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa lisäämään painoja. Tällä tavalla mulla on ainakin auttanut suuresti. Jotkin liikkeet kyllä tekee ihan hlvtn kipeetä vieläkin.

Mullakin olkapäät ollu paskana niin kauan kun oon salilla käyny. Pitää ilmeisesti alkaa tekemään pystypunnerrusta käsipainojen kanssa, että hyvin pienillä painoilla sais jonkin verran sitä lihasmassaa sinnekkin.

Olkapää treenejä

Sisä- ja ulkokierrot aluksi kumpparilla ja myöhemmin punteilla on auttanut ainakin minulla. Fysioteraupeutti suositteli näitä olkapään tukilihasten kehittämiseen. Alkuun todella pieni vastus/paino. Olkapään asentoon suorituksen aikana on kiinnitettävä erityistä huomiota. Jos olkapää tipahtaa liikkeen aikana eteen (esim. ylivenyvän olkanivelen takia), niin tekee ittellensä enemmän hallaa kuin hyvää, jos vain jatkaa liikettä. Olkapäävammojen kuntotus vaatii lehmän hermoja, useimmilla kuntoutus kestää useita kuukausia.

training_day sanoi:
Ei se periaatteessa ihan kokonaan ole kielletty. Eli sellaisia kapealla otteella (esim. tangon kanssa) ei saisi tehdä lainkaan, mutta vaikkapa käsipainoilla voisi yrittää sitten kun tuntuu siltä, että olkapää kestää.

Käsipainot on parhaat, tulee luonnollisin liikerata. Ja kun pitää painot maltillisina, eikä laske ihan alas asti, niin ei ota kipua läheskään niinpaljon kun muut vaihtoehdot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom