mitäs mieltä porukka on siitä kun mulla tulee 2-jakosella samana päivänä rinta,olkapää,ojentalle runtua tällä tavalla:
Penkki tangolla/vinopenkki tangolla 1* 15, 2*6
vinopenkki kp. / penkki kp. 3 * 10
viparit sivulle 2 * 20
pystypunn. kp. 2 * 10
dippi / talja 3 * 10
Kyllä tuo minulla toimisi. Olen tehnyt vipareita ajoittain ennen punnerruksia ja ajoittain punnerrusten jälkeen. Molemmat toimivat ja järjestystä voi mielestäni vaihdella. Välillä on kiva kokeilla kovempia rautoja punnerruksissa ja jättää viparit toiseksi liikkeeksi tuollaisessa ohjelmassa. Olen treenannut kaksijakoisella ohjelmalla ja saanut erinomaisia tuloksia. Jos kaksi punnerrusliikettä rinnalle tuntuu joskus liian raskaalta, voi jälkimmäiseksi vaihtaa siihenkin vipunostot. Näitä kannattaa itse kokeilla ja katsoa seurailla, miten lihakset kipeytyvät, miten treeneistä palautuu, miten nivelet kestävät treeniä jne. Yhtä oikeaa tapaa ei ole ja kaikki voivat kehittyä hyvin useilla eri ohjelmilla. Treenissäsi on nyt 4 punnerrusliikettä, mikä ei ole välttämättä liikaa, mutta voi jossain vaiheessa esim. alkaa tuntua ikävältä kyynärnivelissä. Kahdesti viikossa tehtynä tuo tekee jo 8 punnerrusliikettä viikon sisällä ja se voi olla jollekin liikaa. Kokeilemalla se selviää ja treeniä on aina helppo muuttaa.