Olkapää kipeäksi ylätaljasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pringlw
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään samaa ongelmaa? Kaikkia muita liikkeitä voi tehdä, mutta ylätalja saa olkapään särkemään niin helvetisti.

Myös vipareista sivulle olkapää kipeytyy joskus, mutta ei läheskään aina.

Ilmeisesti lääkäriin vaan?

Mites teet ylätaljan, eteen vai taakse? Itselläni ainakin ylätalja niskan taakse tappaa olkapäät. Ja niitä olkapäitä, kuten myös kiertäjäkalvosimia kannattaa muistaa lämmitellä myös ennen selkätreeniä.

Sama täällä. Tein aikoinaan paljon ylätaljaa ja punnerrusta niskan takaa, kunnes huomasin ne pahoiksi olkapäille. Ylätaljassa eteen en ole huomannut
vastaavaa, jos olkapää on ollu muuten oireeton.

Mulle ei ylätaljassa tehtävät viparit, ainakaan eteen, sovi ollenkaan: vasen olkapää meni tosi paskaan kuntoon ja pelkäsin jo pahinta, mutta lepo, kieräjäkalvosinten treenaus ja liikkeiden vaihto pois taljasta auttoi!

Kaikki liikkeet ei vaan sovi kaikille. Meikäläisellä vihloo esimerkiksi aina oikeeta olkapäätä jos teen pystysoutua, missään muussa liikkeessä ei mitään ongelmaa. Jos liike sattuu mutta paikat on muuten kunnossa kannattaa se vain jättää pois ja ottaa tilalle joku korvaava liike, joka ei satu.

Mulla meni kanssa vasen olkapää kipeeksi taljassa vaikka tein sen eteen, mutta kun nyt olen käynnyt hieronnassa niin eipä enää mene kipeeksi. Minulla oli tuo olkpään takosa ja niska niin jumissa että se otti aina taljaliikeissä ärsytystä.

Itsellä taasen, ja tää on kai jo aika pervoa, kipeytyy olkalihakset. Joskus, kun reenasin nelijakoisella, niin olkapäät oli kipeämmät selkäpäivän jälkeen, kuin varsinaisen olkapäivän jälkeen.
En edelleenkään tajua miksi ylätalja (teen kapeahkolla vastaotteella eteen) ottaa niin kovasti nimenomaan sivuolkaan.

Ilmeisesti lääkäriin vaan?

Lääkäri tod näk sanoo, että älä tee sitä ylätaljaa. Tai korjaa tekniikkasi. Tai jotain vastaavaa. Jos asia on luokkaa "joskus punttitreenistä kipeytyy", niin harvemmin lääkärillä siihen on paljoa (järkevää) tehtävää.

Mites teet ylätaljan, eteen vai taakse? Itselläni ainakin ylätalja niskan taakse tappaa olkapäät. Ja niitä olkapäitä, kuten myös kiertäjäkalvosimia kannattaa muistaa lämmitellä myös ennen selkätreeniä.

Eteen yleensä teen.. pitänee vaihtaa vaan liike pois kokonaan.

Minulla on sellainen mutu-"teoria", että jos olkapään alue on liikkuva niin sen nostaminen (koko olkapään alueen) aiheuttaa ongelmia. Olkapää pitäisi yrittää pitää tavallaan lähellä kehoa/alhaalla kaikissa suorituksissa jos tuota liikkuvuutta on. Minullakin oli hiukan kipua oikeassa olkapäässä, mutta kun aloin pitämään sitä kehossa kiinni suorituksissa niin vaiva on hävinnyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minulla ainakin aiheutti, itse asiassa olen miettinyt sitä että koko vaiva saattoi minulla johtua leuanvedosta, koska ala-asennossa olkapään alue venyy reilusti.

Tulee nyt ainakin mieleen, että onko liikkeen alkuasennossa venytys ollut liian raju. Siis käsien ollessa ylhäällä, tuntuuko joskus siltä oklapäät lähtee sijoiltaan?

Hah, en ollutkaan ainoa. Oli tuossa pari kuukautta sitten reilut pari viikkoa oikea olkapää pakkolomalla kun meni ylätaljaa tehdessä. Siis selkäpäivänä, olkapäät jätin kuormittamatta sinä päivänä. Buranaa niin maan pirusti ja mobilattia, parani onneksi suht. nopeasti. Jännä juttu, ei ole koskaan ennen ottanut olkapää tuosta mitään damagea, ja nyt kun olis vasaralla lyöty nauloja täyteen. Eli siis sattui.
Eikös nykyään jo neuvota aika yleisesti, ettei ylätaljaa saisi tehdä niskan taakse? Luonnoton asento jne..? Itsellä se on niin hankalan tuntuinen liikeratakin jo, että teen mieluummin eteen.

Back
Ylös Bottom