Olkapää ja hartia seutu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Nahka
Mitäs vipunostot kulmassa... kuulemma aika paska liike ? ... mitäs kaikkia niitä takaolkapää liikkeitä oli kun toi vipari kulmassa ei oikein sujunu mallikkaasti ja sain huonoo palautetta veljeltä, kun kerroin niitä tehneeni. "ihan turha liike"

Tuskin mikään liike on "ihan turha" se on sit eri asia et tykkääkö tehä niitä. PYSTYPUNNERRUS KÄSIPAINOILLA on hyvä liike! Ja muita liikkeitä (olkapäät/hartiat) jo edellä mainitut vipunostot eri suuntiin! :thumbs:

pystypunnerrus edestä 3-4 sarjaa
viparit sivulle ja viparit etukumarassa superina 3 sarjaa
viparit eteen 2 sarjaa
ja lopuksi ojentajat
Tollanen treeni pitäs tänää vetää

pystypunnerrusta käsipainoilla 3*8
pystysoutua kapealla otteella 3*8
vipareita/ristikkäistaljaa sit päälle miten jaksaa..

Arvo Paperi sanoi:
Itse olen joskus tehnyt vipunosto kulmassa -korviketta tangolla. Tehdään kumarassa samoin kuin kulmasoutu, mutta mielellään syvemmässä kumarassa. Olkavarret muodostavat selkärankaan nähden T-kirjaimen, eli käsivarsia ei käännetä tai vedetä kohti kylkiä. Ote on leveä, suurinpiirtein sellainen, että jos selkä on lattian suuntaisesti ja olkavarret lähtevät suoraan sivuille, kyynärvarret osoittavat suoraan alas. Voi olla leveämpikin. Tämä ottaa myös yläselän keskiosaan trapseihin. Ikävä kyllä selälle tulee pitkä vipuvarsi, mutta painoa ei tarvita kuitenkaan niin paljoa kuin kulmasoudussa. Testatkaa!
tee jonkinlaisella leveämmällä kahvalla alataljassa tämä, huomattavasti mukavempi selälle ainakin itselläni mitä tangolla tehtynä :kippis1:

Valaiskaas nyt mua, kun monissa paikoissa on sanottu, että toi pystypunnerrus kuormittaa selkärankaa siten, että se saattaa vaikuttaa pituuskasvuun. Valaiskaas nyt epävarmaa, että uskaltaaks sitä tehä kunnon painoilla, kun pituuskasvu on kuitenkin viel reilusti kesken!

Oma treeni eiliseltä:
Viparit sivuille 10, 12
Pystysoutu 10, 12, 15
Pystypunnerrus käsipainoilla 15, 12, 12, 10

Painot määräytyivät lähinnä sen mukaan, että millä jaksoi tehdä. Aika hyvin napsahtivat kohdalleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom