olkapää/hartiatreeni??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja snadi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ongelmana on ettei olkapäät kestä vipunostoja suuntaan eikä toiseen.. (paukkkuu ryskää ja napsuu) joten ne pitäis korvata jollain muilla liikkeillä.
nyt teen pystypunnerrusta, pystysoutua ja kiukutellen vipareita eteen, mutta tuntuma/vaikutus on hakusessa.

oiskos ideoita uusiksi liikkeiksi??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tekniikka kunnossa ja teet riittävän pienillä, jopa naurettavan kokoisilla painoilla? Sattuuko liike olkapäihin vai paukkuvatko ne ainoastaan?
Itsellä paukkuivat olkapäät ennen mutteivat olleet kipeät. Pidin pitkään taukoa vipunostoista kunnes rupesin tekemään huomattavan pienillä painoilla ja oikealla tekniikalla. Nykyään eivät enää juurikaan natise vaikka painojakin saanut lisättyä jo.
Mitenkäs ristikkäistaljassa tehtynä vastaavat liikkeet?

Itsellä pystypunnerrus tangolla on liike joka tuottaa helvetisti kipua. Siispä olen yrittänyt korvata sitä mm. pystypunnerruksella käsipainoilla, pystysoudulla tanko/kässärit, viparit jne..

Mutta pointtina on se että jos olkapäissä tuntuu kipua niin egopainot viimeistään silloin pois ja nöyrästi pienillä painoilla ja puhtaalla tekniikalla. Kyllä omat olkapäät pitää semmosta ääntä välillä eisim. dippiä tehdessä että vähän jännittää, mutta kunhan ei kipua tunnu niin sarja vaan loppuun asti :nolo:

Ongelmia on mullakin olkapään kanssa ollut ja noi edellä mainitut neuvot on olleet mullakin se auttava juttu!! Eli pienet painot ja oikea tekniikka ja ennenkaikke RAUHALLISESTI, näin olen minäkin saanut sen paukkumisen rauhotettua, heti jos rupeaa egopainoilemaan ja riuhtomaan niin paukkuminen ja kipu on taattu!!

Originally posted by Daug
Mulla rouskuu vähän kiertäjäkalvosin -liikkeissä, mutta se on kai normaalia? :david:

Minkälaisia painoja käytät?? minä en ainakaan oo koskaan tehny kiertäjäkalvosinliikkeitä yli 4 kiloin painoilla...ja rauhallisesti tehden ei kyllä rousku, vaikka muuten rouskuukin ihan riittävästi...

Rouskuminen ei ole normaalia missään liikkeessä. Se kertoo joko väärästä tekniikasta, tai sitten rakennevammasta nivelessä (mahd. nivelkapselin repeämä, nivelsiteissä häikkää...).

Hmm ei siis rousku kuuluvasti, tuntuu vain olkapäässä ihan kun siellä jotkut rouskuisivat, en tiedä minkälaisesta rouskumisesta tässä nyt on taas kyse. Ei siis millääntavalla pauku ja pamahtele :)

Tulee kyllä vähän nyt :offtopic: mutta kun kerran rouskumisesta on puhe niin rouskuuko teillä vatsalihaksia tehdessä lantion ojentajalihakset (vai mitkä olikaan)? Mulla siis paukahtaa aika hyvin kun menee siihen vatsapenkkiin joka on alaviistoon pään puolelta, alussa tuntuu kun vasen reisi kramppaisi ja sitten paukahtaa lonkassa ja se helpottaa :thumbs:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom