Olkapää aloittelija

Moro, olen melko tuore saliharrastuksen parissa ja olen tässä lähiaikoina huomannut että vasen olkapää vähän kipuilee penkissä ja pystypunnerruksissa, kipu ei ole paha ja se tulee olkapään etuosasta (varmaankin joku kiertäjäkslvosimen neljästä jänteestä?). Kipu ei ole suuri ainakaan vielä, joten miten tulisi toimia jotta pääsen taas penkin pariin (penkissäkin tekniikka ollut alusta asti melko hiottuna ja painot maltilliset)? Syö motivaatiota kun suurin osa liikkeistä tulee sulkea pois tämän vaivan takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Kannattaa ottaa tavaksi lämmitellä ohuella kuminauhalla olkapäät aina ennen punnerrustreeniä. Itsellä auttanut huomattavasti, vanha vamma toisessa olkapäässä kun kaatu joskus kakspyöräsellä. Itse teen yleensä 1 käsi kerrallaan ton edestä ylös&taakse noston niin että kyynärvarsi on 90 asteen kulmassa ja kyynärpää pysyy samassa kohti. Sitten pystypunnerrus kuminauhoilla ja toi kaksin käsin ylhäältä alas veto. Välillä myös facepullia.

Ja penkatessa varmaan se että on pieni kaari selässä, yläselkä hyvin kiinni penkissä, lavat yhdessä olkapäät takana ja ei levitä kyynärvarsia leveälle, penkkaa alarintaan eikä kaulan päällä

Kannattaa ottaa tavaksi lämmitellä ohuella kuminauhalla olkapäät aina ennen punnerrustreeniä. Itsellä auttanut huomattavasti, vanha vamma toisessa olkapäässä kun kaatu joskus kakspyöräsellä. Itse teen yleensä 1 käsi kerrallaan ton edestä ylös&taakse noston niin että kyynärvarsi on 90 asteen kulmassa ja kyynärpää pysyy samassa kohti. Sitten pystypunnerrus kuminauhoilla ja toi kaksin käsin ylhäältä alas veto. Välillä myös facepullia.

Ja penkatessa varmaan se että on pieni kaari selässä, yläselkä hyvin kiinni penkissä, lavat yhdessä olkapäät takana ja ei levitä kyynärvarsia leveälle, penkkaa alarintaan eikä kaulan päällä

Ikävä kyllä sattuu olkapäähän vaikka miten tekniikkaa vaihtaisi ja lämmittelisi :/ Harmillista että pitää heittää harrastus sikseen näinkin pienen vaivan takia

Mene hyvä mies ensin hierojalle ja sitten lekuriin. Molemmat vaivat olen lusinut. Sekä jumin aiheuttamat kivut, että kiertäjän tulehdukset. Molemmat saatiin kuriin ja taas murkulat lentää

Eikös sitä voi tehä sellaista mikä ei satu? Eikai reeni pelkkää penaa ja pystäriä ole?
No sanotaanko että kaikki liikkeet, missä vähäänkään tulee kuormittaa olkapäitä, tuntuu olkapäässä ja liikkeet pystyy tekeen kyllä hyvin, mutta kuinka kauan kunnes kipu menee liian pahaksi? Ken tietää..

Eikös fysioterapia ole näissä hommissa parempi vaihtoehto?

Olkakipuihin voi olla monta syytä. Punttipatelle varmaan yleisin on jumit. Seuraavaksi ehkä sitten kiertäjän tulehdukset ja ..no jos siellä pahemmin jotain olis niin kyllä sattuis levossakin.

Jumiin auttaa hieroja ja jumppa, mitä se fysioterapiakin sulle tarjois ja tulehdukseen auttaa arcoxia lekurilta. Tietty hyvä kattoo lekurilla kuvat että tietää onko lihas vai jänne tulehtunut tai onko kulumia niin tietää miten edetä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom