olkäpäiden venytyksestä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Juukeri sanoi:
kysytään nyt tässä kun ei kehtaa uuttakaan topicia aloittaa: eli miten ihmeessä selkää venytetään? onko sille olemassa jotain suoraa venytysliikettä? ainoat liikkeet mitä oon keksiny on joko vatsalle tai takareisille :D
Jos alaselkää tarkoitat, ainakin niin, että menee selälleen, jaloista kiinni, selkä pyöreäksi, ja keinuttelee siinä edestakaisin. Myös vatsaliikkeet, kuten polvennostot roikkuen, venyttävät samalla selkää.

Olisi kysymyskin: Mitenköhän kannattaisi olkapäitä venytellä, kun takakyykyssä ei meinaa saada käsiä taipumaan tangon alle?

Eli osaako joku sanoa mikä olkapäiden osa tässä tapauksessa on erityisesti jumissa, ja mistä venytyksestä olisi erityisesti apua?

No niin: olkapäiden vihoittelu on loppunut oikeastaan kokonaan tuolla kupinlaajentamismenetelmällä. Tähän lisäksi kalvosinjumppaa kumeilla ja pienillä painoilla niin a'vot. Varsin tiukat olivat kupit ja heikot kalvosimet mutta nyt helpottaa.

Polvissa olen huomannut, että kyykky yhdessä maven tai SJMV:n kanssa ristiin tehtynä (vuorotellen) vähentää vaivaa. Uskoisin, että koko soppa johtuu etureisien tiukkuudesta, joka ketjussa mainittiinkin.

Nuorempana en paljoa venytellyt vaan aina suoraan asiaan mutta nyt on pakko, jos aikoo valitulla tiellä jatkaa. Laulun sanoin: "ennen olin kovin raisu ja villi, nyt vellikulhossa tököttää pilli".

Hyviä niksejä eli tipsejä, josta kiitos palstalaisille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom