Olisiko käsipainoista hyötyä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivää.
Olen käyttänyt 2-jakoista ohjelmaa jo jonkin aikaa ja kehitys on tyydyttänyt ainakin minua.
Ainut ongelma ovat hanskat. Ne tuntuvat olevan muista lihasryhmistä jäljessä :itku:
Vaikka kuinka treenailen niin kuitenkaan nuo tikut eivät tunnu paisuvan. Yleensä en edes tunne juuri minkäänlaista kipua habatreenin jälkeisenä päivänä.
Tupsahtikin tässä mieleen sellainen ajatus, että jos noita haubereita rupeaisi rasittamaan hieman useammin. Ne palautuvat yleensä sen verran nopeasti, että siitäkään ei pitäisi muodostua minkäänlaista ongelmaa. Jos vaikka hankkisin kotiin kunnon käsipainot ja sitten välipäivinä vatkailisin niillä.
Olisiko tästä mahdollisesti mitään hyötyä?

enpä usko että ylimääräinen hinkkaaminen niinkään parantaisi niiden kasvua. voisipa olla miltei päinvastoin. lihaksen pitää saada levätä ja näinollen kasvaakin. ITSELLÄNI oli täysin sama ongelma aluksi.. tuntui että hauiksille ei saanut minkäännäköistä kasvuärsykettä aikaan kunnes ryhdyin tekemään hauiskääntöä aivan suoralla tangolla ja aivan täysin niin loppuun kun ikinä sain. Eli siinä vaiheessa kun tuntui että "ei mee enää ku yks" niin väännettiin kahta kauheammin, silmät kiinni ja äristen vielä pari toistoa niin että tyyliin sattui. Ja välillä olen tehnyt vuorotellen hauista ja ranskalaista ojentajille jolloin pumppi on ihan mieletön.
Ja toimii. ainakin mulla.
Eli pistin vaan vielä hieman lisää kierroksia koneeseen hauiksia vääntäessäni niin rupesi toimimaan. en tosin tiedä miten kovaa itse niihin lopulta panostat niin en tiedä oliko tästä apua vaiko eiköstä.

Mikä liike/liikkeet sulla on hauiksilla tällä hetkellä? Itse otin 2-jakoisessa käytöön scotin käsipainoilla yksi käsi kerrallaan ja ainakin sarjapainoja on saanut mukavasti nostettua.

Tällä hetkellä tulee tehtyä hammer kääntöä, scottia tangolla ja perinteistä hauiskääntöä käsipainoilla.
Täytynee koittaa tuota mainitsemaasi scottia yhdellä kädellä. Jos sitten vaikka saisi jonkinlaista tuntumaa näihin risuihin.

Minkäslaisia sarjoja sä teet? JA vaihteletko niitten pituutta?

Koitappas tota vinkkiä kun oli tuolla hauistreenin ABCssa, elikkä ota ensin sellaiset kevyet muttei liian kevyet käsipainot ja tee neljä sarjaa loppuun asti tukematta kättä mihinkään. toistoja 15-20 miten vaan menee, tämän jälkeen repäset normaali käsitreenin päälle niin jo on kumma jos ei kädet huuda hoosiannaa seuraavana päivänä :)

EDIT: <a href="http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=30233">Tässä</a> vielä linkki sinnä Tomin oppaaseen

Ja jos 2-jakoisella kerran väännät, niin suosittelen että aika varoen suhtaudut tuohon "Hauistreenin ABC":een, eli tee ne väsytyssarjat vain silloin tällöin, ei tosiaankaan kahdesti viikossa. Itselläni hauisliikkeinä ovat hauiskääntö suoralla tangolla ja toisena hauiskääntö taljassa, siinäkin tangolla mutta liikerata on hieman erilainen. Kannattaa pyrkiä kasvattamaan niitä sarjapainoja progressiivisesti aina kun mahdollista, pidemmällä aikavälillä sarjapainojen kasvu = lihasmassan kasvu.

EDIT: teen siis vain jomman kumman hauisliikkeen yhdellä kerralla.

Tosta useasti reenaamisesta tuli mieleen juttu ns. palauttavasta reenistä. Olen lukenut joskus mielenkiintoisen jutun siitä, että reenaisi samaa lihasta erittäin usein eri intensiteetillä. Esim. vaikka jos teet maanantaina hauiskääntöä sata lasissa, niin tekisi seuraavana päivänä vaikka kevyillä käsipainoilla pientä pumppailua, jolloin haba menee pumppiin -> verenkierto lihaksessa lisääntyy -> ravinteet kulkeutuvat paremmin lihakseen -> palautuminen nopeutuu ja näinollen kasvu tehostuu.

Onko kukaan kokeillut tällaista? Sinänsä ihan loogisen kuuloinen teoria (kunhan se palauttava treeni todellakin pidetään kevyenä pumppailuna, ei raskaana treeninä).

Taidampa koittaa tuon Timban vinkin lisäksi noita väsytyssarjoja ja katsoa minkälaisia tuloksia syntyy.
Jos tumppu ei kuitenkaan suostu kasvamaan, niin tulen sitten taas ruinaamaan teiltä lisää neuvoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oletko ajatellut että saatat treenata niitä liikaa? Itse teen 2-jakoisessa selän jälkeen vain yhden sarjan kp:lla ja hauis kasvaa hullun tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom