olis ongelma!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Elikkä ongelma on tämä mulla on käsileikkaus 4.1.2005 ( olkapää ) Ja lääkäri sano mulle nytten kun kyselin että kauanko olen sitten toimettomana ja se sano että 3viikkoa ei saa liikuttaa sitten vähän ja vähän enemmän, pikkuhiljaa ja kaikkiaan menisi noin 3kk että se on täysin kunnossa.

Eli saanko mitenkään pidettyä lihaksia kunnossa tai edes säilyttämään osan ettei pääse menemään täysin kasaan? Onko mitään hyviä harjoituksia mitä lisäravinteta voisi syödä, pitäisi olla kesäksi hyvässä kunnossa kun alkaa yleisurheilu kausi ja pitäisi vielä keretä saamaan voimaa lisää...
Olisin todella kiitollinen jos joku viitsisi vastata tähän.

Eiköhän fysioterapeutti aloita kuntoutuksen leikkauksen jälkeen. Silt saat vaarmaan parhaimmat ohjeet mitä voit tehdä ja mitä et.

Runsas proteiini ainakin auttaa. Silloin kun itse jouduin pitämään sairasteluiden takia useamman viikon tauon, vedin kolme grammaa prodea per painokilo. Salille kun pääsin, niin voimat oli melkein samat ja painokaan ei ollut tippunut.
Ja runsaat plus kalorit yleensäkin auttaa pitämään lihasta, tosin se kerää sitten fläsääkin.
Eli syö hyvin.
Ja onnea leikkaukseen ja toipumiseen! :thumbs:

Itselläni oli käsi pari vuotta sitten poikki tuosta olkavarren puolesta välistä. Siitä sitten seurasi 1 viikko kantosidettä ja 10 viikkoa ortoosissa (kipsin tyylinen). Itselläni ainakin käsi meni ihan ranteen paksuiseksi hauiksen kohalta mutta ei hätää. Käsi palautu ihan hämmästyttävän nopeesti. Ei siis mielestäni kannata hätäillä. Tärkeintä että annat käden levätä hyvin ja näinollen nopeutat sen parantumista. Sitten kun käsi on kunnossa niin alota kunnon treeni. Muista myös se että tulee niitä seuraaviakin yleisurheilukesiä. Älä riskeeraa ainakaan mitenkään sitä olkapääs parantumista seuraavan kesän takia. Sillä samalla olkapäällä kuitenkin urheilet ja teet töitä vielä koko lopun ikäsi niin ei kannata yhden urheilukesän takia rikkoa sitä. Tsemiä leikkaukseen ja paranemiseen. :thumbs:

mulla leikattiin olkapää 15.11 ja olin pois salilta 2.5viikkoa. Sitten aloitin treenaamisen varovaisesti ja nyt mennään jo täysillä. EI tippunut tulokset/massat oikeastaan yhtään. Riippuu tietenkin mitä sulla on siellä rikki.
Kuten joku aikaisemmin jo mainitsi niin kannattaa kuunnella tarkkaan fysioterapeutin mielipiteitä. Ruokavaliota kannattaa noudattaa, koska jos et syö, kuihdut varmasti.

Joo

MUllakin tossa penkkipunnerruksessa tuntuu tossa vasemman käden hauiksen kohtaalta siitä ulkoreunasta aina kun tanko on juuri noussut ylös. Mikä mahtaa olla ja mitä kannattaisi tehdä ?
Penkki väliin pariksi viikoksi ? Lääkärille ?
Sitten kyllä kun ottaa sen penkin vähän varovaisemmin tai on lämmitellyt se ei tunnu.

Mä olin 9kk sivussa yhdessä vaiheessa oli aika tuskaa että älä nyt tosta sun ajasta välitä, Kysyt lääkäriltä ja fysioterapeutilta kunnon neuvot miten hoidat sen kuntoo sillä aikaa Lepää syö hyvin Ja nauti elämästä :thumbs: Kaikki menee hyvin...

:offtopic: Pieni muotoinen ongelma minullakin :offtopic: Miten helkkaris tohon saa kuvan
<---- Nikin alle ???

yritin avatar mut ei natsannu. eikä oo mitään paikkaaa mistä oikeastaan kysyä :itku:

BigBucks sanoi:
:offtopic: Pieni muotoinen ongelma minullakin :offtopic: Miten helkkaris tohon saa kuvan
<---- Nikin alle ???

yritin avatar mut ei natsannu. eikä oo mitään paikkaaa mistä oikeastaan kysyä :itku:

pitää liityä VIP:iksi jos haluaa sen kuvan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bodypena sanoi:
Joo vois olla tuo lämmittely.. :thumbs:
Millaset olisi parhaat lämmittelyt tuota varten ??
:kuvia: vois myös pistää tai linkkejä
Teet vaan alussa ensimmäistä liikettä pienillä painoilla ja nostat pienin askelin painoja. Toiseen ja kolmanteen liikkeeseen ei tuollaista enää välttämättä tarvita.

Itse teen Smithillä vinopenkissä (ensimmäinen liike rinnalle) ensin pelkällä tangolla 20 kertaa, sen jälkeen 40 kg:lla 15 kertaa, sitten 60 kg:lla niin monta kuin menee ja sen jälkeen vähän vielä lisää painoja ja pari kolme kovaa sarjaa.
Jaloille poljen aluksi vähän kuntopyörää ja aloitan kyykkäämään saman kaavan mukaisesti.
Huolellinen lämmittely ehkäisee loukkaantumisia, eli se tosiaan kannattaa.

Joskus teen ennen penkkiä kiertäjäkalvosimia vahvistavaa liikettä käsipainoilla, lämmittää hyvin tuon helposti kovassa rasituksessa poksahtavan osan olkapäästä.

Tässä lähtien sitten vaan hyvät lämmittelyt ja liikkeet noille kiertäjäkalvosimille. Mites tuo penkkipunnerruksesa, kun mun oteleveys on vaan sellainen 50-55cm, siis olen nostanut tuolla aina.
Olisi pidemmän päälle järkevämpää ottaa tollane reiska 60cm ote, jotta myös rintalihaksetkin kehittyis paremmin?
Voisko tuo kipu johtua kapeasta otteesta vai meneekö kaikki ihan liian vähän lämmitelyn piikkiin ?

Kiitos vastauksista :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom