Oletteko törmänneet vastaavaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äiti
  • Aloitettu Aloitettu
Monikaan ystäväni ei juurikaan ymmärrä alkavaa harrastustani.
Kun sanon haluavani treenata itseni kuntoon,niin silloin kuulee kommentin että "sähän olet jo kunnossa,ei mikään 4 lapsen kroppa."(sillä ylimääräistä rasvaa ei juurikaan ole).
Itse haluaisin treenata enempi lihaksia.
Ehkä mä olen vähän urheilu hullu kun en käy ystävieni tavoin pari kertaa viikossa kuntosalilla tai zumbassa, vaan treenaan kotona lihaskuntoa ja aerobista, n. 5-6 kertaa viikossa.Tosin tietämykseni on vielä aika nollassa..mutta eiköhän täältä tietoa löydy,olisi vain niin kiva vaihtaa muiden kuulumisia,ilman ettei joku luule että olisin jotenkin itseäni kehumassa.

Yhtä vähän sain kannustusta, kun sanoin omasta treenamisesta äidilleni ja "todisteeksi" esittelin pientä lihaksenalkua olkapäässä. Äitini kommentoi: "siinä se herneen alku kasvaa" ja naurahti. Mut kyl mä vielä sille näytän! :D

Joo ei sitä varsinaisesti kannustusta ole muualta saanut kuin omalta mieheltä. Mutta se nyt kyllä tsemppaa mua teen mä mitä tahansa, onneksi :hyvä:
Monelle tutulle en edes viitsi mainita, että tavoitteena on ihan oikeasti kasvattaa lihasmassaa, ja ehkä joku vuosi jopa kisata jos rahkeet riittää sinne asti. Ne "piirit" joissa olen ikäni liikkunut pitävät punttailua lähinnän dopingiin liittyvänä aivottomien puuhana. Sinällään aika kauheaa. Toiset tutut taas on sitä mieltä, että jos naisella on lihasta, niin "sitä alkaa näyttämään ihan mieheltä, eikä kukaan sellaista halua..."
Ja sitten tietty on vielä ne, jotka tosi tsemppaavasti vaan toteaa, että "kyllä sultakin innostus kuule siihen äkkiä lopahtaa" (esim appiukkoni).
Varmasti isolla osalla ihmisistä on ajatustensa tukena ihan vaan ennakkoluuloja jostain 1980-luvun jäänteistä ja muilla ei vaan ole tietoa yhtään liittyen esim eri kilpailulajeihin. Enpä minäkään esim fitnessistä tiennyt tuon taivaallista vielä muutama vuosi sitten.
Se mikä näissä keskusteluissa vähän surettaa, on se että eikö mun tutut tunne mua oikeesti (en tod käyttäisi mitään muuta kuin sallittuja aineita - haloo, kisaan sentään toistakin lajia ihan liiton alaisella kilpailulisenssillä ja tiedän säännöt + ihan vaan periaatteellisestikin mennään puhtaasti).
Ja vaikka ei tunne jotain lajia, niin pitääkö automaattisesti tuomita se huonoksi vain tiedon puutteen takia ja siksi, että ei ehkä itse sitä harrastaisi?

No, tässä sitä nyt vaan treenataan ja olen nostamassa tehoja koko ajan sekä paneutumassa treeniin ihan täysillä koutsin kanssa. Satsaan aikaani ja vaivaani ihan tosissaan ja syön sun muuta tarkkojen ohjeiden mukaan. Olen siis ihan vakavissani - ja ihan sama mitä muut siitä tykkää :rock:
Mutta olispa välillä tosi kiva jos olis joku, jonka kanssa vaikka vähän hehkuttaa kun on saanut tehtyä kovan treenin täysillä tai jonka kanssa kiroilla kun tuntuu ettei homma mene perille. Tai ihan vaan kysellä mitä kuuluu, noin lähinnä treenin suhteen, koska se nyt vaan on tällä hetkellä se mikä mielessä pyörii. On mulla vähän muutakin elämää, mutta silti :)

Ja ei, ei tää mikään nyyhkyvalitus ole tarkoitus olla :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom