Oletko varautunut lintuinfluenssaan?

Driamer sanoi:
Kaikki epidemiat yrittävät olla ihmiskunnan kohtalokkaimpia. That is what they do. Mutta hiukan alkoi ihmetyttämään tämä kuinka apokalyptiseksi tämä threadi meni... varsinkin se pisti miettimään että äskeisen viestin annettiin olla uusimpana näinkin (1h) kauan. Loppuiko pakkikselta toivo ihmiskunnan selviytymisen puolesta vai mikä on ongelma?

Edelleenkin, nyt on liian aikaista kirjoittaa oma muistopuhe. Katellaan ensin että onnistuuko virus löytämään oikean muodon käyttääkseen meitä hyväkseen tavoitteessaan. Senkin jälkeen jos näin tapahtuu, niin muistaa vaan että on paljon todennäköisempää että selviät epidemiasta kuin että et.

Tälläistä tuli mieleen kun luin kokonaisuudessaan tämän "johanneksen ilmestys" threadin...

Hyvä, että sentään joku pitää yllä "toivoa" epidemiasta selviytymikseksi. :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt lopettakaa niitten pelotteludokkareiden kattominen!

Toinen tohtori manaa maailmanloppua, kun taas toinen viisas sanoo, että virus olisi kyllä jo muuntautunut ihmisestä toiseen leviäväksi, jos se siihen olisi kykenevä. Turha sitä on itkeä, kun asialle ei itse mitään muuta voi kun maksaa veroja. Niillä rahoilla viranomaiset pelastaa meitit :rock:

Miten se raha tähän liittyy kun lääkkeet on turhaa virus muuntuu kokoajan ja justiinsa keksitty lääke ei enään tehoa ja uuden keksimisestä ei ole enään mitään hyötyä kun sekin vanhenee hetkessä taudin muunnuttua. Ainoa pelastus keino epidemialta on kotona karanteenissa. Laudotus ikkunaan ja ase kädessä sisälle nurkkaan nukkumaan. Laukaus aina sinne mistä kuuluu epäillyttävää ratinaa.

SS-Adler sanoi:
Miten se raha tähän liittyy kun lääkkeet on turhaa virus muuntuu kokoajan j..
Muuntuu muuntuu. Ei siihen raha suoranaisesti auta. Mutta mailla, joilla on kapasiteettia (rahaa) hoitaa karanteenit, pitää kalkkunat katoksessa, eristää saastuneet alueet, on myös paremmat saumat pitää kanansa terveinä ja tätä kautta viruksen leviäminen ihmiseen on epätodennäköisempää kuin nyt vaikka Turkissa.

Sitten jos tuo virus muuntuu ihmisestä toiseen leviäväksi, niin tilanne tasoittuu, eikä raha enää ratkaisekaan kaikkea. Tätähän kaikki hipit ja haihattelijat ovat aina toivoneet :hyper:

Itselläni on jo mökki katsottu varmuuden vuoksi. En kerro missä:evil:

lisäys: Sitten vasta kannattaa alkaa vauhkoilemaan, jos tuo virus etes muuntautuu ihmisestä toiseen leviäväksi.

Lintuinfluenssaa on tavattu jo Pohjois-Saksasta. Kaikki muut pohjoismaat paitsi Suomi ovat määränneet siipikarjan pidettäväksi sisätiloissa.

Hurjia uutisia.

Mä olen reagoinut ja varautunut lintuinfluenssaan sillä tavalla että laitoin juuri suursuosikkini grillibroilerin boikottilistalle. Ehkä seuraavana tulee broileripyörykät. :david:

Duunikaveri köhi kun oli pistelly suuhunsa joutsenta tossa männä vuonna.

edit: ei kuitenkaan taudista köhinyt, vaan järkytyksestä.

Noniin,hellitetään sitä apokalyptistä panikointia. Kannattaa muistaa,että elämme länsimaissa,jossa karanteenit ja muut pelaavat hyvin. Muistatteko sarssin? Karanteeni pelasi ja pelastuttiin. Entäpä espanjantauti? Sehän oli samanlainen kuin lintuinfluenssa. Se niitti porukkaa,mutta siltikin jälleen suurin osa jäi henkiin. Ja silloin sattui olemaan sisällissota. Tauti levisi siis vankileireillä ja hygienia oli huonoa.Lintuinfluenssa voi muuttua ihmisestä toiseen tarttuvaksi tai sitten ei. Sen teho voi myös heikentyä mutaatiossa. Oletetaan että kakka osuu tuulettimeen ja tauti muuttuisikin ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi. Niin,silloin ulkonaliikkumista rajoitettaisiin kenties,kenties ei. Ja onhan meillä olemassa hyvänen aika hengityssuojaimet,joiden pitäisi auttaa. Mahdollisuudet siihen,että te delaatte tähän ovat pienemmät kuin siihen, että kuolette nukkuessanne aivoverenvuotoon.

Eletäänhän nyt rauhassa ja katellaan

Joo, kaikki on valmista, hautapaikka katsottu, kivi kaiverrettu ja haistatettu vittu kaikille jotka sen ansaitsee ja parille sivulliselle.

...

Totuus, en ole jaksanut vaivata jo valmiiksi vaivaista päätäni tällä.

Tota mä en ymmärrä miksi ihmiset ei ymmärrä noiden hengitysuojaimien tehokkuutta. Jos niitä vaan riittää kaikille niin ei taatusti tartu mikään lintuflunssa eikä edes ebola jos vaan kunnollinen maski on päässä ulkona/julkisissa tiloissa liikkuessa. Kotioloissa taas harvemmalla on kanoja ja vieraatkin voi kutsua kahveelle joskus paremmalla ajalla. Jopa kengät voi desinfioida vaikka pirtussa ja hanskat upottaa kloriteen ennen kuin astuu ovestaan sinään niin ei täydy sitten nukkua se naamari päässä.

Juu olen varautunut...olen ladannut linnunpöntöllölle tarpeeksi räkänenäliinoja, c-vitamiinia ja buranaa....:hyper: Odotan, että sieltä kuuluisi "VOI VIDDU MIKÄ DUHA..KOKO AJAN DOKKA IHAN DUKOSSA"....

Mä lueskelin tätä ketjua ja koitin selvittää mitkä on ton lintuinfluenssan oireet mikäli siihen sairastuu. Onko oireet normaalit flunssaoireet, mutta voimakkaampana vai mikä on tilanne? En ainaskaan huomannut missään niitä kuvatun. Voi toki olla, että luki jossain, mutta meni ohi silmien.
Paniikkia itselleni luoden, kun tuota kuumettakin nyt tuli ja kaikki paikat kipeänä..:evil: :evil:

Kaipa tuokin on otettava pikkuhiljaa todesta. Edelleenkin kalkkunan rintafile maistuu, mut voi olla jos tilanne pahenee, ettei enää niinkään. Toisaalta kanan/kalkkunan kilohinta tippuu varmasti, ainakin alkuun...
Eniten mietityttää kuitenkin tuleva vesilinnustuskausi, voi olla että jää minulta ja monelta muultakin väliin.

Lintuinfluenssan oireet ovat ihan samat kuin normaalin influenssan, eli kuumetta, lihas- ja nivelsärkyjä yms.
Ja virus kyllä kuolee kun lihan kunnolla kypsentää, joten ainakin toistaiseksi saa ihan rauhassa broilerit yms syödä.
Ja "suhteilla" kun tietää, niin edes viranomaisilla ei ole mitään sen kummempaa tiedossa mitä lehdissä ei olisi. Mihinkään hysteriaan ei ole aihetta vaikka tabloidilehdistön mukaan pitäisi olla. H5N1-virusta on ollut Skandinaviassa useamman vuoden eikä mitään kummempaa hälyä ole siitä aikaisemminkaan ole ollut.

Näin tällä hetkellä, kuukauden päästä voi toki olla jo eri juttu.

Hahaa loistavaa, Ruotsissa lintuinfluenssaa! Kuolkaa paskat siihen. Nyt vaan nopeesti rajat kiinni, ettei hävitä tätäkin peliä.

ja maailmassa siihen on kuollut alle 100 ja kauhee paniikki kuin SARS konsanaan, jännitykseen kuoli varmaan enemmän kaljahousuja suomessa sunnuntaina jäkis pelin aikana.

en ole tietoisesti varautunut, mutta olen kumminkin muuttamassa harvemmalle asuinalueelle ja olen saanut power räckin melkein valmiiksi = en käytä salia enää enkä saa sieltä bakteereja!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom