Oletko 50-,60-tai 70-luvun lapsi...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Minäkin vielä muistan monia mainituista asioista vaikka olenkin jo vuosimallia -84. Mä oon nykyään ihmetellyt miten pukeutuminen on muuttunut. Mä muistan että mulla oli vielä kuudennella toppahaalari ja sadeilmalla tietenkin kumisaappaat. Nyt kun kattoo ihan jo ala-asteikäisiä niin kaikilla on lantiofarkut ja joku tiukkapaita yms. ja kauheat meikit vielä vedetty naamaan. Ei meillä ainakaan mitään sellasta ollut. Kamala kun tuntuu jo vanhalta vaikkei sitä ikää vielä nyt niin hirveen paljon ole:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka itse olen syntynyt 1986, niin teksti osui kyllä hyvin minunkin lapsuuteeni, ei ollut nettiä,kännykkää,tietokonetta. tottai nuo olisi ollut hommattavissa mutta maksoi silloin hunajaa. Nyt kun katsoo siskoa joka on eka luokalla niin pistää miettimään, neidillä on oma kännykkä, tietokone ja vaikka mitä :D. netissä surffailee jo jopa. ei minun aikaan ollut mitenkään mahdollista.

Sama mulla. Aika moni meni mun lapsuuden kanssa samaa linjaa vaikka 90-luvun alusta puoleenväliin oli ne leikkivuodet. Hauskoja aikoja.

mxm sanoi:
Vaikka ite oon syntynyt 83 niin silti nuo kaikki asiat on lapsuudessa toteutuneet.
Sama homma oli vielä -84 syntyneilläkin. Tai no kyllähän se nintendo tuli joskus 90-luvun alussa, mutta enemmän kiinnosti pyssypelit ulkona, sekä talvella mäen laskeminen ja hyppyrien tekeminen ym. Ylipäätään siihen aikaan taisi olla yleistä se, että ulkona oltiin aina kun mahdollista ja jos ei ollut muuta tekemistä niin vasta sitten pelattiin jotain pelikonetta.
Sekin tuli mieleen että silloin se 200gramman karkkipussi oli jotain isoa, sekä limpparipulloja sai vielä ihan yleisesti myös 0.33L kokoisina. Nykyään menet kauppaan niin mukaan tarttuu 400 gramman karkkipussi ja 1.5L limpparipullo.

Jakob sanoi:
Tää thread olis kuulunut pappa ja mamma osiolle :lol2:

Niin olis, mut kun ei ole ikää +30 osiolle!! :D

AM sanoi:
Ei vaan nimenomaan sinne tämä ei olisi kuulunut.

Pointtihan oli tuoda menneet ajat, niiden ihanuus, nuoremman polven näkösälle.

Tässä threadissä just kurahousut jalasta ottaneet muistelee mitä santalaatikolla tapahtui 15min sitten ;). Ei herneitä.

Juu, määkin aattelin että tredit aloittajalla olis näistä ajoista omakohtasta kokemusta... mutta ei sitten ollukkaan ikää edes +30- osastolle:)

Ihan oikeesti olen kuitenkin sitä mieltä että mun ikäpolveni (60-luvun lapsi siis) lapsuus oli varmasti parempi ja turvallisempi kun mitä nykyajan mukuloilla on. Ei ollu koskaan varsinaisesti kiire minnekkään, tekemistä löytyi yleensä aina vaikka puitteet oli ehkä alkeelliset, tekkarissakin vaan kaks kanavaa eikä edes värejä. Ulkona sai liikkua niinkuin halus, kunhan muisti tulla illalla ajoissa kotiin koska muuten ei seuraavana päivänä ollut ulos asiaa. Tosin niinhän nuo mukulat liikkuvat tänäkin päivänä, ehkä vapaammin kun omassa lapsuudessani, mutta meille oli asetettu rajat jotka suojasivat, nykyään on uhkatekijöitä paljon enemmän ja valvonta puuttuu. Kyllähän Hämeenlinnassakin oli 70-luvun alussa kuulemma joku namusetä, mutta ei noista juuri isommin vaaraa tiemmä ollut, tais vanhemmat laittaa äijät kuriin omin voimin.

Tosta hygieniapuolesta muistu mieleen sanonta "lusikallinen paskaa päivässä pitää lääkärin loitolla", teho ei kylläkään perustunu siihen hajuun ... :D vastustuskyky kehitty vaan paremmaksi.

kmm66 sanoi:
Juu, määkin aattelin että tredit aloittajalla olis näistä ajoista omakohtasta kokemusta... mutta ei sitten ollukkaan ikää edes +30- osastolle:)

Meneppä vaihtamaan sydämentahdistimeen paristoja, ettet hengästy. :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom