Olen vissiin tehnyt kaiken väärin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs nyt kun olen lukenut tätä foorumia tuntuu että olen salilla kiikkunut aivan väärin! olen about 1 vuoden treenannut seuraavalla ohjelmalla:

1.päivä: rinta: penkki,vinop,vinopenkki laitteella,vinop käsip,peckd,pään yliveto tai ristitalja sarjat ollut yleensä 3x10 paitsi penkissä tulkee joskus tehtyä ennemmänkin:kuola:
2.päivä: selkä: ylätalja,alatalja,alaselkä laite..?,kulma soutu,ylätalja niskan taakse,+ 2 selkä laitetta joiden nimeä en muista/tiedä :hyper: kaikkia 3x10
3.päivä:LEPO
4.päivä:käsi:eli teen haukan ja ojentajan!! teen noi 6 eri liikettä ojentajille ja n.5liikettä haukoille. yleisimmät liikkeet kapea ote,ranskalainenp.,scott,käsip.,vinot.jne... sarjat 3x10
5.päivä:jalat:pohkeille parit liikkeet, ja jaloille n.5 liikettä kyykky,prässi,etur.,takr,jne.. jalkoja teen pienillä painoilla koska polvilumpio on vuosisitten mennyt paikoiltaan:itku:
6.päivä:LEPO
7.päivä:olka:n.6 liikettä joista 3 niihin tarkoitetuilla laitteilla! sarjat 3x10
8.päivä:vatsa+muut ei niin usein tehdyt lihas ryhmät:hyper:
9.päivä:LEPO

eli tiedän että ohjelma kusee varmasti vitusti:lol2:

kysynkin että onko tälläinen ohjelma parempi:
1. rinta,hauis
2.jalat(vatsat)
3.olkapäät,ojentajat
4.selkä
5.vatsat
Lisäksi alkaisi tekemään vähemmät eri liikkeitä!?
ja minne väleihin ne lepo päivät olisi hyvä sijoittaa?

hurjasti on ainakin liikkeitä lihasryhmää kohti. karsisin itse kyllä noista liikkeiden määristä. sen sijaan pari liikettä mutta sitäkin kovempaa.

tokko tulosta tule? pitäisi varmaan ruokavalio ottaa syyniin ensiksi.

tomis sanoi:
Elikkäs nyt kun olen lukenut tätä foorumia tuntuu että olen salilla kiikkunut aivan väärin! olen about 1 vuoden treenannut seuraavalla ohjelmalla:

1.päivä: rinta: penkki,vinop,vinopenkki laitteella,vinop käsip,peckd,pään yliveto tai ristitalja sarjat ollut yleensä 3x10 paitsi penkissä tulkee joskus tehtyä ennemmänkin:kuola:
2.päivä: selkä: ylätalja,alatalja,alaselkä laite..?,kulma soutu,ylätalja niskan taakse,+ 2 selkä laitetta joiden nimeä en muista/tiedä :hyper: kaikkia 3x10
4.päivä:käsi:eli teen haukan ja ojentajan!! teen noi 6 eri liikettä ojentajille ja n.5liikettä haukoille. yleisimmät liikkeet kapea ote,ranskalainenp.,scott,käsip.,vinot.jne... sarjat 3x10
5.päivä:jalat:pohkeille parit liikkeet, ja jaloille n.5 liikettä kyykky,prässi,etur.,takr,jne.. jalkoja teen pienillä painoilla koska polvilumpio on vuosisitten mennyt paikoiltaan:itku:
7.päivä:olka:n.6 liikettä joista 3 niihin tarkoitetuilla laitteilla! sarjat 3x10

1. rinta,hauis
2.jalat(vatsat)
3.olkapäät,ojentajat
4.selkä
5.vatsat

Sinuna katsoisin kyllä jonkun perus kolmijakoisen ohjelman. Eli esim. selkä/hauis, jalat/vatsat, rinta/olkapäät/ojentajat tai selkä/ojentajat, jalat/vatsat, rinta/olkapäät/hauikset.
Itsellä on kokemusta noista molemmista ja tuo jälkimmäinen sopii mulle paremmin.

kimmmo sanoi:
Onko tullut tulosta? Jos on, niin ainakin jotain tehty oikein....:thumbs:

kyllä aluksi tuntui että tulokset nousee, mutta nyt tuntuu että on jäänyt sutimaan paikalleen:( penkki tulos lähinnä häiritsee! vaikka kuinka treenaan nii en ole 100kg saanut vielä nostettua! tosin nyt olisi varmaan aika lähellä 80kg tulee 7 ilman että kukaan varmistaa:whip: muttas tuntuu että muilla kyhitys tulee nopeemmin! ajattelin että noita liikkeiden määrää pitäisi vähentää. jos se vaikka laittaisi uutteen nousuun. taidan koittaa tota training_day laittamaan ohjelmaa:rolleyes: kiitoksia vinkeistä:thumbs:

haluatko enemmän maksimivoimaa vai lihasmassaa?

sen satasen nyt pukkaa kaikki kunhan vetää lavat yhteen ja pitää selän tiukkana. tekniikka vaan kuntoon ja lyhyempiä sarjoja, mikäli maksimivoimaa haluat. lisäksi ottaisin apuliikkeiksi mahdollisimman "lajinomaisia" liikkeitä. esim. ojentajille lankkupenkin jne.

päätä ensin, haluatko enemmän massaa vai voimaa. alat sen jälkeen pistämään ohjelmasi ja ruokavaliosi sen mukaiseksi.

sun (aiemmat) treenit näyttäisi enemmän massatreeneiltä. kyllähän lihasmassan kasvusta tulokset nousevat, mutta jos ruokavalio on viturallaan, niin pitkillä sarjoilla et hirveästi tuloksia nosta.

laitas vaikkapa eilisen ruokailut tähän ylös?

pitää katto nyt parin päivän aikaan mitä suuhun tulee laitettuu!
meni muisti kun aloin miettii mitä eilein söin:D oli meinaan paha pään särky eilen:eek:

tomis sanoi:

1. rinta,hauis
2.jalat(vatsat)
3.olkapäät,ojentajat
4.selkä
5.vatsat

mites ruokailut?

Olen jostain syystä alkanut olemaan vahvasti sitä mieltä, että treenipäivän jälkeen kannattaisi aina pitää ainakin se yksi päivä lepoa eikä nostella heti seuraavana ainakaan raskasta treeniä. Siinä mielessä 3-jakoinen tai jopa 2-jakoinen on mainio valinta ainakin alkuvaiheessa ja miksei pidemmällekin ehtineelle veivaajalle, varsinkin jos nostelee naturalissimona.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tomis sanoi:
1. rinta,hauis
2.jalat(vatsat)
3.olkapäät,ojentajat
4.selkä
5.vatsat

Ihan vaan erilaisen vaihtoehdon esittääkseni:
Mulla on käytännössä noin kuin kirjoitit, vatsat tosin ihan missä kohtaa sattuu ja järjestys hieman eri.
Teen 6-7 (tai kahdeksan joskus harvoin, toisaalta joskus vain 5) sarjaa per lihasryhmä, eri liikkeitä 2 tai 3 per lihasryhmä, toistot pääosin 6-12, viikon kierto. MA+TI, KE lepo, TO+PE, SU lepo, LA lepo.

Tuo on ollu nyt heinäkuusta, kun alotin punttailun uudestaan, aloittanen vaihtelun vuoksi 2-jakoisen tässä vuoden loppuun mennessä, tai alkuvuodesta.

tänään tuli syötyä seuraavaa! enkä laskenut monta grammaa kutakin:)

aamu klo:10.00
-muroja reilu lautanen
-kahvi
-mec-tri öljy 1 rkl
-6 puristetta wrange turbo protein (noista ei varmaan hyötyä ole mutta tulihan ostettuu)

lounas klo:12.30
-kanan filee
-riisiä suht reilusti
-porkkanar. ja herneitä
-mec-tri öljy 1rkl
-8 puristetta wrange

välipala klo:15.00
-kahvi
-2 piparkakkua:D
-porkkana
-tomaatti

päivällinen klo:18.15
-riisiä
-kalkkunan leike
-porkkana

iltapala klo:21.00
-2 leipäpalaa
-mec-tri öljy 1rkl
-6 wrange puristetta
-3 dl fast whey protein isolate juoma

tosin aina en syö näin paljon mutta suunilleen näin! jos esim toinen "kana ateria" tosta puuttuisi korvaisin sen jollain leivillä tai muulla purtavalla!

tota proteiini juomaa en juo niin kuin ohjeessa lukee että 2-3 annosta päivässä. yleensä treeni päivinä juon 2 annosta ja lepo päivinä voi olla etten juo ollenkaan!

Noita tabuja saa varmasti rouskutella kohtuu kovaa tahtia jos meinaa sillä protskun tarpeet tyydyttää :D

Joku perus hera vois olla toimivampi ratkaisu.

tomis sanoi:
tänään tuli syötyä seuraavaa! enkä laskenut monta grammaa kutakin:)

aamu klo:10.00
-muroja reilu lautanen
-kahvi
-mec-tri öljy 1 rkl
-6 puristetta wrange turbo protein (noista ei varmaan hyötyä ole mutta tulihan ostettuu)

lounas klo:12.30
-kanan filee
-riisiä suht reilusti
-porkkanar. ja herneitä
-mec-tri öljy 1rkl
-8 puristetta wrange

välipala klo:15.00
-kahvi
-2 piparkakkua:D
-porkkana
-tomaatti

päivällinen klo:18.15
-riisiä
-kalkkunan leike
-porkkana

iltapala klo:21.00
-2 leipäpalaa
-mec-tri öljy 1rkl
-6 wrange puristetta
-3 dl fast whey protein isolate juoma

tosin aina en syö näin paljon mutta suunilleen näin! jos esim toinen "kana ateria" tosta puuttuisi korvaisin sen jollain leivillä tai muulla purtavalla!

tota proteiini juomaa en juo niin kuin ohjeessa lukee että 2-3 annosta päivässä. yleensä treeni päivinä juon 2 annosta ja lepo päivinä voi olla etten juo ollenkaan!

lisää ruokaa, lisää proteineja. mahd. paljon ravintoa kunnon ruuasta, jos ei millään ehdi tai vastaavaa niin silloin sitten lisäravinteita lisää. uhraa muutamalta päivältä muutama minuutti tarkkaan laskuun paljonko mitä tulee mistäkin niin saat varmasti tarkempia neuvojakin.

Mulla toimii simppeli perusohjelma ainakin näin aloittelijana:

MA:
maastaveto 2 x 4
leuanveto 3 x max
kulmasoutu käsipainoilla 3 x 8
hauiskääntö tangolla 3 x 10
hauiskääntö käsipainolla 3 x 10 (useimmiten hammerit)
olankohautukset 3 x 10

TI:
lenkki

KE:
penkkipunnerrus 2 x 6
vinopenkkipunnerrus 3 x 8
rinta ristikkäistaljassa 3 x 10
vipunostot sivulle 3 x 10
vipunostot taakse 3 x 15
pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 8-10
rannekäännöt 3 x 10

TO:
lenkki

PE:
lepo

LA:
takakyykky 2 x 6
etukyykky 3 x 8-10
muu reisiliike 2 x 8-15
reiden koukistus 2 x 10-20
pohkeet seisten 3 x 10-15
pohkeet istuen 3 x 10-15

SU:
lenkki/lepo

Mullakin voisi olla vähemmän sarjoja, mutta kun toi tuntuu toimivan oikein hyvin. Takareisille ei pysty tekemään kuin kaksi sarjaa koukistuksia, se on ihan murhaa. Suorinjaloin mavea pystyisi kyllä, se onkin välillä ohjelmassa.

Vatsat lenkkipäivinä kotona.

pitää koittaa laskee tarkemmin ruokailut. ja tosin työt välillä estää norm. ruokailun joten tarvii sit alkaa vetää noita protsku juomia enempi. täytyy vaan jostaa sit löytää täysin laktoositon tuote;) muuten pääsee piru irti:D
ja pitää koittaa jotain noista 2 tai 3 jakoisista ohjelmista.
kerron sit perin kuukauden päästä tuliko tulosta:rock:

PS: täytyy myöntää että koin aika valaistumisen kun aloin näitä foorumeita lukea:rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom