Old School!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brad
  • Aloitettu Aloitettu
dear_a sanoi:
Puissakiipeily!!!!!! Mitä korkeammalle, sen parempi! :D Mahtaisko sitä enää uskaltaakaan... Vaahterat oli parhaita kiipeilypuita.

Kyllä uskaltaa ja pitää kiipeillä! Viime juhannuksena kaverin kanssa kiivettiin todella korkeelle mäntyyn ja hauskaahan puussa on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raid over Moscow sai Suomessa vuonna 1984-85 ainakin aikaiseksi oikein kyselyjä Eduskunnassa asti.

square.gif

Oma nostalgiansa oli myös tietokoneskenessä ajalla, jolloin Assembly järjestettiin jossain pienessä koulussa ja ajalta ennen koko Assemblyä. Toista se oli silloin. Silloin ei pelattu vaan koodattiin heksadumpilla tai korkeintaan symbolisella konekielellä eikä ollut mitään nykyajan pullamössösukupolven pelisessioita.

Silloin osattiin ottaa koneesta kaikki irti ja sen pienimmätkin featuret tunnettiin.

Funky sanoi:
Noihin putkiin kun laitto kumihanskoista nupin päähän niin johan lähti herneet vauhilla.
Juma, mitä hifistelyä :D

Me käytettiin mieluiten kupariputkea. Sai eri halkaisijoilla, eikä hajonnut kun taottiin jumiutunutta pihlajanmarjaa pois! Kuivatut herneet olivat tykeimpiä ammuksia :evil:

Äippä vähän ihmetteli kun herneenvartta puski joka toisesta puskasta???

Myth sanoi:
Paras putki oli ehdottomasti sellainen musta henkari, missä oli ontto poikkiputki. Ei sattunut huuliin ja lähti kovaa! Sit sellaset halkasijaltaan isommat muoviputket rupes hetken ammuskelun jälkeen sattumaan poskiin ja huuliin.

Lol! Paras oli tosiaan musta hengariputki! Mutsilla meni hermo ku revittiin hengareista kaikki putket sotakäyttöön. Pikkuveli oli niin pieni ja luuseri, että mutsi teki sille oman putken kaardemumma-putkesta ja se räki sillä jotain puolukoita metrin päähän!:D
:eek: Joillakin naapurin kolleilla oli suksisauvoista ja kuparista tehtyjä saatanan pitkiä ja tehokkaita putkia, so what, niitä jätkiä tykitettiin mustikoilla vaikka se oli kiellettyä. Joskus ostettiin lähikaupasta kuivattuja herneitä jos oltiin vihoissa naapurin lestajengin kanssa, ja pommitettiin sekasin herneitä ja mustikoita.:D Kulmakunnan kauneinta kissaa ammuttiin herneellä perseeseen, joka oli verhottu Levi's farkuilla, sit juostiin karkuun, vaikka mikään ei olis ollu ihanampaa kuin jäädä kiinni...

Memento sanoi:
Juma, mitä hifistelyä :D

Me käytettiin mieluiten kupariputkea. Sai eri halkaisijoilla, eikä hajonnut kun taottiin jumiutunutta pihlajanmarjaa pois! Kuivatut herneet olivat tykeimpiä ammuksia :evil:

Äippä vähän ihmetteli kun herneenvartta puski joka toisesta puskasta???

Kupariputket oli kyllä parhaat. Ne vaan meni kieroksi, kun niistä joutu paukuttelemaan jumihernettä ulos. Sit joutu aina vetään erkat toiseen päähän, ettei joutunu kuparia imeskelemään.
Glory days!!

Funky sanoi:
Noihin putkiin kun laitto kumihanskoista nupin päähän niin johan lähti herneet vauhilla.

Kortsutykki, näin ainakin meilläpäin.

Joskus pikkubroidi iski semmosen herneen kokosen kiven tommoseen kumihanskalla varustettuun putkeen ja osoitti sillä yhtä Patrikia ja sano, "väisty". Patrik viisaana pikkuskidinä sano että "Ammu vaan, mä väistän sitten..." No, broidi ampu tätä neropattia sitten parin metrin etäisyydeltä täysiä suoraan silmien väliin. Tais vähän sattua, hullu kuhmu ja paljon verta. Patrik sitten pillitti koko kotimatkan kotiin, ja yritin siinä sitten rauhotella sitä ja estää sitä kertomasta omille vanhemmilleen, heh. Onneks ei sentään osunu silmään, varmaan olisi menny näkö.

Parhaat matchbox-autot oli muuten niitä, joissa oli semmoset kiiltävät renkaat. Toiseksi parhaat oli ne jotka vaihto väriä kun niitä uitti kylmässä tai kuumassa vedessä.

Noista hernepyssyistä tuli mieleen sellaiset paukkupatruunat, joita hakattiin kivellä...osa oli sellaista nauhaa ja osa taas semmoisia pyöreitä muovisia rinkuloita tjsp. Veljellä oli myös sellainen lelupyssy, jolla ammuttiin imukuppeja...:D

Funky sanoi:
Joo, noi hernepyssyt aka kortsarit oli jossain vaiheessa koko lähiseudun lasten villitys. Sitä sitten sodittiin niiden kanssa pihoilla ilman mitään suojalaseja ym. ja kuivatut herneet mulla oli esim. tyhjässä vyölaukussa. Tais toi homma lopulta loppua siihen, että yksi poika joutui sairaalaan herneen paukahtaessa silmään.

Liittyen vetämääni varhaisnuorisokerhoon, olen tekemässä jousipyssyjä poikein kanssa, ja koska täällä on varmaan kunnon inkkareitakin paikalla, kysyn mikä oli paras vaihtoehto siihen jousen materiaaliksi?

Ajattelin sellaista kermanväristä muoviputkea jonka läpi vedetään sähköputket. Onko se hyvä?

Tytteli sanoi:
Noista hernepyssyistä tuli mieleen sellaiset paukkupatruunat, joita hakattiin kivellä...osa oli sellaista nauhaa ja osa taas semmoisia pyöreitä muovisia rinkuloita tjsp. Veljellä oli myös sellainen lelupyssy, jolla ammuttiin imukuppeja...:D

Sellasia nallinauharullia kun laittoi monta päällekkäin ja heitti ison kiven päälle, halkesi isompikin kivi.

Jos oli vähänkin kireemmät farkut (kaikillahan oli 80-luvulla), sattui kunnon kortsarilla perseelle ammuttu herne aika helvetisti. Ritsoilla touhu meni jo vaaralliseksi kun paksusta rautalangasta tehtiin U:n muotoisia ammuksia. Sellanen teki jo ihan kunnon haavan mutta onneksi harvoin osui iholle.

Pyörillä ajettiin kaikista mahdollisista paikoista mistä vaan pystyi hyppäämään. Se oli hieno tilanne kun kaveri haki äidilleen vehnäjauhoja kaupasta ja kotimatkalla oli tietenkin ajettava sellasesta pienestä nyppylästä josta hyppäsi monta metriä suoraan polulle, jauhot oli pitkin metsiä kun tultiinkin vähän liikaa eturenkaalla alas.

Purtsi sanoi:
Liittyen vetämääni varhaisnuorisokerhoon, olen tekemässä jousipyssyjä poikein kanssa, ja koska täällä on varmaan kunnon inkkareitakin paikalla, kysyn mikä oli paras vaihtoehto siihen jousen materiaaliksi?

Ajattelin sellaista kermanväristä muoviputkea jonka läpi vedetään sähköputket. Onko se hyvä?

Muistaakseni ukkini teki meille jouset kuusen oksasta siten että katsoi sellaisen jo hieman jousen muotoon kasvaneen oksan jonka sitten taivutti lisää siihen muotoon ja kuivasi uunin päällä jonka jälkeen liotti vedessä niin että se jousti kunnolla ja sitten vaan viritti narun ja johon oli hyvä jousi. Sitä vaan piti sitten uudestaan aina liottaa vedessä että se kuivu ja siksi katkea ampuessa.

PriYa sanoi:
Mä olen kaiholla muistellut Gladiaattoreita. :D Muistaiskos joku, että ketä siellä oikein oli mukana? Viikinki ja se paloittelija tietty, mutta ketä muita? :rolleyes:

Frank Pappa Show ja säämies-Tony vei joskus miun syämmein... :eek: :nolo:

En ole 100 varma, mutta jossain varastossa saattaa olla vielä gladiaattorit t-paita tallessa.

Musiikkiohjelmia mietin ja mieleen tuli hittimittari. Ei ollut muita, vain Mikko Alatalo ja hänen valitsemansa "musavideot".

Minisukset mulla on vielä autotallissa ja välillä nousuhumalassa saatan jonkun haastaakkin kisaan... hauskaa on ollut!!

skeema sanoi:
Raid over Moscow sai Suomessa vuonna 1984-85 ainakin aikaiseksi oikein kyselyjä Eduskunnassa asti.

square.gif

voi herrajumala. miten mä oon voinu tuon unohtaakin. tuota tuli kyllä hakattua melkoisen runsaasti.

jännä muuten, miten tuollaiset jo unohdetut jutut (joita kuitenkin harrasti pentuna paljon) aiheuttaa näin vanhempana nähtynä sellaisen oudon flashback -ilmiön. ekaks muistaa asian heti, ja suorastaan näkee itsensä tekemässä sitä uudelleen - ja sitten hetken päästä alkaa ihmettelemään, että tekiköhän sitä sittenkään itse oikeasti, vai kuvittelenkohan mä vaan...??

hmmm. joko kysymyksessä on se ns. ´norsun muisti´, joka pätkii vahvasti - tai sitten se (vielä tässä vaiheessa lieväksi luulevani) skitsofrenia alkaa todellakin nostamaan päätään.

japa sanoi:
Muistaakseni ukkini teki meille jouset kuusen oksasta siten että katsoi sellaisen jo hieman jousen muotoon kasvaneen oksan jonka sitten taivutti lisää siihen muotoon ja kuivasi uunin päällä jonka jälkeen liotti vedessä niin että se jousti kunnolla ja sitten vaan viritti narun ja johon oli hyvä jousi. Sitä vaan piti sitten uudestaan aina liottaa vedessä että se kuivu ja siksi katkea ampuessa.
Sama homma täällä. Vaari teki minulle ja velipojille katajan oksasta jousipyssyt ja nuolet joita voitiin sitten möksällä ampua. Oi niitä aikoja.. :)

Purtsi sanoi:

Tuo on kyllä perhanan hyvä, noita kermanvärisiä muoviputkia kun laittoi pari sisäkkäin ja kunnon pakkausnarua jänteeksi nii kyl kelpas. Uudenvuodenrakettien varsista sit askarreltiin nuolia, kärkeen sopivankokoinen mutteri painoksi.

Onko kukaan vielä maininnut ritsoja? Siis niillä ammuttiin sellaisia sähköjohdoista (?) tehtyjä juttuja... Ihan pienenä oli sairaan siistiä löytää niitä maasta, myös äiti iloitsi kun keräsin niitä. :jahas:

dear_a sanoi:
Onko kukaan vielä maininnut ritsoja? Siis niillä ammuttiin sellaisia sähköjohdoista (?) tehtyjä juttuja... Ihan pienenä oli sairaan siistiä löytää niitä maasta, myös äiti iloitsi kun keräsin niitä. :jahas:
Meilläpäin noita sähköjohdoista tehtyjä juttuja (sellaisia u-kirjaimia) sanottiin aspeiksi, lienekö murrekohtaista. Tulihan noillakin ammuskeltua tyttöjä persiille ala-asteella. Parastahan noissa oli piilotettavuus, sellainen leveä kuminauha kulki kätevästi taskunpohjalla.

Purtsi sanoi:

Kikka jo aikaisemmin mainitsemastani Hopeanuoli-lehdestä, tekee vanhasta suksiparista vastakaarijouskarin, muistaakseni joskus teinkin jopa. Nyt on kyllä niin hatara muistikuva, mutta jotensankin näin taisi olla: sukset n. puolivälistä poikki, ja keulaosasista sahataan pitkältä matkalta kulmainen pala, eli viistosti poijes, sieltä katkaistusta päästä. Siten että viistetyt reunat osuvat yksiin ja niistä saadaan liitoskohta. Liitostavasta ei mitään hajua.

Nyt kyllä insinöörimatikalla tuntuu, että tuosta tulee vielä aivan liian jäykkä, pitiköhän se suksi myös puolittaa pituussuunnassa? Silloin saisi jousen/suksi, niin se vissiin taisi olla.

Perhana, kun pääsis käymään mökillä. Voisin lyödä vetoa että toi kyseinen Hopeanuolen numero on vielä tallella, eihän nyt relevantteja ohjeita pois heitetä.

Puista kataja tottakai ykkönen, mutta se on rauhoitettu. Kuusenoksasta saa hyvän aihion, mitä vähäoksaisempi sen parempi. Pihlaja käy myös. Kuivaa vaan hyvin, ja itse opin että suolavedessä uittaminen sitkistää aihion.. totta tai ei.

heh, ajautuupa sitä sivuraiteelle :) joo, sähköasennusputkesta saa ihan hyviä aihioita. Niin, ja sitten vois tehdä varsijousenkin...... :thumbs:

Glyptis sanoi:
Meilläpäin noita sähköjohdoista tehtyjä juttuja (sellaisia u-kirjaimia) sanottiin aspeiksi, lienekö murrekohtaista. Tulihan noillakin ammuskeltua tyttöjä persiille ala-asteella. Parastahan noissa oli piilotettavuus, sellainen leveä kuminauha kulki kätevästi taskunpohjalla.

Meillä tehtiin piennimmät ritsat hiuspinnistä. Siihen sitten rakennustyömaalta dynamiitin sähköjohtoa kun olivat räjäyttäneet maata. Sen johdon kun kierritti sen pinnin ympärille ja kuminauha alle niin olipa mageet ritsat. Ja samaisesta johdosta sitten "ammukset". Sitten hieman isommat ritsat tuli polkupöyrän pinnasta taivuttelemalla.

Epäilen että jossakin varastossa on vielläkin nuo ritsat tallessa....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom