Olankohautukset(?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja deleg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei.

Pyörittäen vai pelkästään nostellen olkia.
Tarkoituksena siis hartioihin saada hiukan massaa ja samalla lihaksia muutenkin treenailla, jos vaikka loppuisi ainainen niskakipu, jonka oletan johtuvan surkeassa kunnossa olevista lihaksista.

:wall:

Ei kannata pyöritellä. Itsellä ottaa liike parhaiten, kun tanko on vartalon etupuolella ja ylävartalo hieman eteenpäin kallistuneena.

Minä teen käsipainoilla nuo kohautukset. Tein ennen tangolla ja pyöräytyksen kanssa, mutta tuntuu että saan liikkeen tuntumaan paremmin käsipainojen kanssa. En ole pyöräytystä tehnyt käsipainojen kanssa.

T-mag varoitteli pyörittelystä ja kehotti nostamaan olkapäitä suoraan kohti korvia ettei olkapäät hajoa. Linkin postasin joskus palstalle, searchilla olankohautuksista varmaan löytyy.

toolate sanoi:
Ei kannata pyöritellä. Itsellä ottaa liike parhaiten, kun tanko on vartalon etupuolella ja ylävartalo hieman eteenpäin kallistuneena.

Ja pää "pystyssä" eli vähän vaikka yläviistoon katsoen, tälleen tuntuu kunnolla.

Mutta älkää pyöritelkö, saattaa varsinkin isompien romujan kanssa napsahtaa.

Kannattaa joskus testata tangolla selän takaa. Itse olen saanut aivan ilmiömäisen tuntuman. Jos omistaa ison perseen, tuosta tulee kyllä hankalaa.

Timba79 sanoi:
Ja pää "pystyssä" eli vähän vaikka yläviistoon katsoen, tälleen tuntuu kunnolla.

Heiii!!! Ton sä kuulit multa. Ja onko kiitosta kuulunu, niin, onko? Mä en puhu sulle enää. Sika. :itku:

:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olankohautushan on sitten selkäliike, koska se kohdistuu epäkäslihakseen. Ettei tolla liikkeellä saada kauhean suurta kasvua hartiohin.

omat kohautukseni hoidan niin että käytän käsipainoja eli perus painoja kevyemmillä painoilla pyörittelen ja vähän kohauttelen mutta isommilla painoilla en pyörittele ollenkaan kohauttelen vaan,en tiedä miten muut tekevät mutta välillä katon suoraan alas päin eli pää vaan roikkuu ja teen siinä samalla tuntuu ihan hyvin niinki että kattoo alas vaan

tikkuniska sanoi:
Itse teen vaan kohauttamalla. Tuntuu että olkapäät hajoaa tuolla pyörittelyllä pitemmän päälle.

Pyörittely ei olekaan järkevää. Leuka alas, kässärit sivuilla- ei edessä- ja nosto suoraan ylös. Alhaalla kunnon venytys eli laaja liikerata.

Massamaster sanoi:
Pyörittely ei olekaan järkevää. Leuka alas, kässärit sivuilla- ei edessä- ja nosto suoraan ylös. Alhaalla kunnon venytys eli laaja liikerata.
Leuka alas kässärit sivuilla ja nytkäytys pikkasen taka yläviistoon(onpa vaikeasti selitetty), mutta kuitenkin sillain ottaa hyvin, muistaakseni yates teki tällä tyylillä.

neutraali sanoi:
Leuka alas kässärit sivuilla ja nytkäytys pikkasen taka yläviistoon(onpa vaikeasti selitetty), mutta kuitenkin sillain ottaa hyvin, muistaakseni yates teki tällä tyylillä.

Jeps, toi on Dorianin tapa.

Powerhousu sanoi:
Heiii!!! Ton sä kuulit multa. Ja onko kiitosta kuulunu, niin, onko? Mä en puhu sulle enää. Sika. :itku:

:rolleyes:

:haart: Niin minäkin sinua...

Neuvo kyllä toimii, ainakin minulla ja parilla kaverilla jolle oon sitä eteenpäin neuvonut. Eli saat kirjottaa nimmaris mun jättimäisiin epäkkäisiin. ;)

Desert sanoi:
Olankohautushan on sitten selkäliike, koska se kohdistuu epäkäslihakseen. Ettei tolla liikkeellä saada kauhean suurta kasvua hartiohin.

Mitäs tää nyt tarkotti? Hartioihinhan tää nimenomaan ottaa. Ettet vaan sekottais hartioita ja olkapäitä? Kyllähän epäkkäät jatkuu puoleen väliin selkää asti, ja se mitä osaa epäkkäistä haluaa rasittaa, riippuu liikkeestä. Eli olankohautukset ottaa hartioihin, ja selkäliikkeissä lapojen vetäminen yhteen aktivoi epäkkäiden alaosan.

Powerhousu sanoi:
Mitäs tää nyt tarkotti? Hartioihinhan tää nimenomaan ottaa. Ettet vaan sekottais hartioita ja olkapäitä? Kyllähän epäkkäät jatkuu puoleen väliin selkää asti, ja se mitä osaa epäkkäistä haluaa rasittaa, riippuu liikkeestä. Eli olankohautukset ottaa hartioihin, ja selkäliikkeissä lapojen vetäminen yhteen aktivoi epäkkäiden alaosan.
Ainakin kirjoissa mitä olen lukenut, niin ko. liike luokitellaan selkäliikkeeksi. Mutta anteeksi jos olen väärässä...erehtyminen on inhimillistä :rolleyes:

neutraali sanoi:

Mun mielestä ihan hyvin kerrottu. Juuri tuo pien nytkäys takayläviistoon oli hyvä. Ei ihan suoraa nostoa vaan tosiaan vähän sinne taaksepäin. Antaa painojen mennä ihan alas ja venyttää; sitten kohautus mahdollisimman ylös.
;)

Joskus kun teen lämmittelysarjoja olkanivelen alueen lihaksistoille, käytän keveitä käsipainoja ja teen liikkeen pyöräyttämällä olkia.
Mutta en koskaan silloin kun treenaan olankohotusta ja painot ovat suuremmat.
Treenin teen joko tangolla edestä, tai käsipainoilla sivulta.

Desert
Olankohotus tuntuu juuri sillä alueella jota hartiaksi kutsutaan.

deleg
Olankohotusta ei kannata joka viikko tehdä kovaa, sillä tällöin niska hartia-alue menee helposti totaalijumiin ja se ei niskakipuihin ainakaan tuo parannusta.
Esimerkiksi 2 kevyttä viikkoa ja 1 tiukka viikko rytmitys voisi olla hyvä.

itse esimerkiksi teen nykyisin noin joka neljäs viikko kovan olankohotus treenin ja muina viikkoina pumppailen kevyesti useina treenipäivinä muiden treenien lämmittelyjen yhteydessä...ei ole hartiat olleet jumissa ja kuitenkin voimat ovat kasvaneet...tosin maastavedotkin antavat osaltaan hartia-alueelle treeniä, eli kohotus ei ole ainoa treenini ko. alueelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom