Olankohautukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samppo sanoi:
Voi syvä huokaus...

Olankohautus on ehkä se helpoin liike laittaa liian isot painot kehiin. Johtuu varmaan siitä että maasta vedettynä paino X tuntuu kevyeltä, mutta trapetsit voivat olla hyvinkin erimieltä kun painoa X sitten koitetaan pelkästään niiden varassa hilata ylöspäin. Helposti käy niin että supistus on pyöreä nolla ja vain jännitys on suunnaton. Kun sitten tiedetään kuitenkin että hartioiden tulisi hieman noustakin liikkeen aikana on kynnys tosi matala nytkähdellä, heilahdella tai sätkähdellä niin että ne hartiat hieman nousevatkin. .

Itse ainakin käytän helvetinmoisia rojuja kun teen epäkkäitä. Ja silloin kun on raskas viikko, niin muutama viimeinen toisto on kyllä tosi lyhyttä liikettä, mutta kun lihas supistuu niidenkin aikana ja perille menee, niin uskon sen olevan ihan jees. :thumbs:

Kerrotko vielä eron lihaksen jännitykselle ja supistukselle? :confused:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Net Virgin sanoi:
Ei varmana ole mitään "virallisia" termejä, mutta koitin mieltää sen niin että supistus on sitä kun lihaksen pituus lyhenee ja jännitys sitä kun lihas yrittää supistua. Eli on mahdollista olla jännitystä ilman supistusta, esim. penkkipunnerrus joka jää rinnalle. Jännitystä = yritystä on mutta supistusta ei... pääsitkö pulkalle?

Net Virgin sanoi:
Itse ainakin käytän helvetinmoisia rojuja kun teen epäkkäitä. Ja silloin kun on raskas viikko, niin muutama viimeinen toisto on kyllä tosi lyhyttä liikettä, mutta kun lihas supistuu niidenkin aikana ja perille menee, niin uskon sen olevan ihan jees. :thumbs:

Sama mulla. Lyön rojua kyytiin mukavasti. Aloitan helpommilla sarjoilla, n.160 kg, lisään painoa per sarja 20 kg, kunnes 220 tulee vastaan. Käytän pikkasen selkää apuna. Tämän jälkeen on selkalihakset kauttaaltaan kipeet kuin myös epäkkäät. Ainakin mulla menee perille ja lihaskipu tuntuu. Voihan se tietysti jonkun mielestä näyttää naurettavalta, mut paskat siitä...

Tämä on nyt hieman :offtopic: mutta vaimo antoi salilla uuden nimen olan kohautuksille: "En mä tiedä".

Toi oli aika huono, mutta tarkemmin kun ajattee niin esim. vanhin poika, kun siltä kysyy IHAN mitä tahansa, vastaa yleisemmin: "En mä tiedä" ja kohauttaa olkiaan. Anttekkaa anteeksi tämä viesti... :worship:

Niin joo...hei Net Virgin, mitä mun pitää tehdä, että vaihdat tuon avattaresi? Tekee heikkoa, kun näkee ton :D

mulla on tapana vetää vuoroviikoin epäkkäät eka kahdella käsipainolla,
1sarja pienet painot jotku25kg molemmis et saa veren liikkumaan lihaksessa sit pikku hiljaa nostan limppujen painoa,aina tonne 50-60kg koura.yhteensä4xlämmittelyn kans ja joku 10toistoa korkeintaan.
sit 4xsama homma mut yhdel kädel ja yhdel limpul,mut nopeeseen tahtiin eli kun epäkäs tehty niin toinen heti perään.ja niin monta toistoa kun menee,voin sanoa et tiedät ainakin et oot treenannut seuraavana päivänä.

sit toisella viikolla just tangolla kohautuksia4xmax.
...mulla ainakin toiminut ja epäkkäätkin kasvanut ihan mukavasti....

Zone-sarja -42%
Jep jep. Tangolla selän takaa saadaan tuntumaa enemmän takaolkapäille ja sitten käsipainoilla sivuilta tapetaan trapezit, mutta noitten painojen kanssa kannattaa olla järkevä eli sopivasti painoja. Jos ego ei anna myöten niin sitten ei kannata mennä salille ollenkaan. Huvittaa ukot ja miks ei naisetkin, jotka iskee painoa päälle niin helvetisti ja yleensä pyrkii ilmoittamaan siitä kaikille ja kun sarja alkaa on liike kaikkea muuta kuin oikealla lailla suoritettu heiluntanykimisähkimiskykintää. :rolleyes:

Nettineitsyt: Oleks sä bulkilla? :lol2:

Penneck sanoi:
Niin joo...hei Net Virgin, mitä mun pitää tehdä, että vaihdat tuon avattaresi? Tekee heikkoa, kun näkee ton :D
Jakob sanoi:
Net Virgin, mistä sä oot mun kuvan avaksi löytänyt

ironchef sanoi:
Nettineitsyt: Oleks sä bulkilla?

1. En vaihda! :evil: Siinähän on ilmetty pakkotoistolainen.
2. Toi on mun oma kuva, emäntä otti. Salainen kaksoisveljeni? :lol2:
3. Joo. 28 vuotta bulkannu ja aattelin kiristellä viitisen kiloa, että löydän suuni noiden leukojen välistä. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom