Oksentelu

Moi! Elikkä, onko muilla kanssabodaajilla vaivana jatkuva oksentelu? Mulla tää vaiva alkoi viis vuotta sitten eli samoihin aikoihin kun aloin käymään salilla. Oksentelut tapahtuu yleensä ruokailun jälkeen, joskus oksennan kesken treenin. Välillä on kausia kun en oksenna ollenkaan pariin viikkoon mutta yleensä oksennan pari kertaa viikossa. Lääkärissä on käyty useampaan otteeseen ja eri alan spesialisteilla. Mitään ei ole koskaan löydetty. Vertaistuki on tervetullutta!

Vatsa on varmaan tähystetty?

ylipaino ja paska aerobinen kunto? Myös röökin vetäminen vaikuttaa. Mulla vuosikausia samat ongelmat, saatoin oksentaa aamuisin hyvinkin pienestä ärsykkeestä. Dieettasin -12 kiloa, samalla parani aeerobinen kunto ja lopetin röökinvetämisen -> ei oksentelua edes kovissa jalkasarjoissa, missä ennen treenit loppuivat kesken kaiken yrjöämiseen.

Veikkaan, et aerobisen kunnon parantaminen oli suurin hoitokeino minun kohdallani.

syöksä nopeesti ja hotkien? tai liikaa kerralla? ja kauan pidät syömisen ja treenin välillä? jännittääks sua käyä salilla tai onko sul hirveet paineet mennä sinne? ettei olis vaa psyykkistä :)

Mulla kans joskus melkosta pahoinvointia ollut salikausilla. Jätin kokonaan nostovyön käytön, tein paljon raskaita vatsoja (sellasia liikkeitä, että menee sen 10-15 toistoa) ja keskityin mavessa ja kyykässä hengittämään.

Tuleeko pelkästään oksu vai liittyykö asiaan muutakin heikotusta, jännitysoireita, päänsärkyä, tms? Ja tapahtuuko tuota urheiluun liittyvää oksentelua pelkästään salilla vai myös esimerkiksi pyöräillessä, kovilla intervallijuoksuilla, jne? Ekana tulis mieleen et treenatessa sinne kroppaan kertyy vaan niin paljon maitohappoja tai käytettävä tahti/painot on semmoset ettei kroppa pysty niitä hanskaamaan muuten. Onko ruoansulatus kunnossa, eli tarkistettu ettei ruokavaliossa ole mitään semmosia aineita joille oisit allerginen ja sen takia kroppa hylkii kamat yläkautta pihalle?

Back
Ylös Bottom