Oksennustauti+ruoka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jammi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mites nyt kun on tuollainen tauti, ja yrjö lentänyt jo kahdesti. Lähteeko oksennuksen mukana kaikki proteenit ja muut jotka eivät ole kerrenneet imeytyä? Kuinka kauan menee vaikka rahkalta imeytyä elimistöön? Olisikohan parasta yrittää syödä edes jotakin, mikä pysyisi sisällä vai kannattaisiko vain olla ilman? Miten muut ovat syöneet oksennustaudissa ja mitkähän ruuat pysyvät helposti sisällä?

Perkele, kun ei haluaisi ottaa yhtään takapakkia, että lihakset katoaisivat:itku::urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sairasta rauhassa, älä stressaa liikaa. Ei viikossa ihan kauheen pahaa jälkeä voi vielä tulla ja nekin kadotetut tulokset tulee äkkiä takaisin. Totta kai kannattaa kuitenki jotain koittaa syödä. Vaikka sitten teelusikallinen kerrallaan. Erityisesti kannattaa kuitenkin koittaa pitää huolta, että juot tarpeeksi sekä saat suoloja ja sokeria (=energiaa) juoman mukana. Kannattaa varmaan koittaa juoda proteiineja myös, koska juomat ei taida tulla yhtä helposti ulos. Ja tosiaan vaikka teelusikallinen kerrallaan, jos muuten tulee ulos.

Kyselen että saisin mielenrauhan tästä asiasta, vaikka tuskin paljoa vaikuttaa tuo oksentaminen, mutta tyhjentääkö oksentaminen mahalaukun oikeasti kokonaan kaloreita ja proteeneja myöten?

Tuskin sä vielä mahalaukussa olevasta safkasta oot hirveesti ravinoaineita ehtinyt ittees imeä. Mutta ei oksennustauti sun tavoitteitas pilaa eli rauhassa vaan sairastat taudin pois ja jatkat sen jälkeen normaali touhujas kun kunto sallii.
Mulla ei ole moneen vuoteen ollut oksennustautia (ellei darralaattoja lasketa) ja muistaakseni ainoa mikä pysy edes jotenkuten sisällä oli paahtoleipä paahdettuna ilman täytteitä.

Syö sellaista ruokaa joka tuntuu pysyvän sisällä ja joka maistuu. Älä turhaan ota stressiä, ei ne lihakset katoa parissa päivässä tai edes viikossa mihinkään.

Voi helvetti näitä juttuja :D tauti kestää sen vuorokauden verran jos sitäkään, joten mitä jos sairastaisit turhia murehtimatta sen yhden illan ja jatkaisit sitten terveenä painamaan sielä raudan parissa?

Pari päivä kokonaankaan syömättä vaikuta yhtään mihinkään. Syöt sitten miinus kalorit jälkikäteen kiinni, keho pystyy tuohon.

Mulla oli tossa vuoden vaihteessa noroviruksen aiheuttama oksennustauti kuumeella. Mikään ei pysynyt sisällä kolmeen päivään ja vatsalihakset kramppaili jatkuvan yrjöämisen takia. En mä mitään helvetin kaloreita ja proteiineja miettinyt. Lähinnä olin huolissani nestetasapainosta kun paino putosi 4kg 3:ssa päivässä oksentelun ja kuumeessa hikoilun takia.

Oli muuten meikäläiselle ehkä pahin sairastuminen koskaan. Oksentelu loppui neljäntenä päivänä mutta kuumeilu (pahimmillaan reilut 39 astetta) jatkui noin viikon eteenpäin. Tuo menetetty 4kg painossa tuli alle viikossa takaisin kun alkoi ruoka ja juoma pysyä sisällä.

Suositut

Back
Ylös Bottom