Oksennus jalkatreenissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Me ollaan Miken ja Akin kanssa mietitty miksi jotkut, esim minä, oksentavat kovan jalkatreenin päätteeksi/aikana? Mitään faktaselitystä sille ei olla löydetty muuta kuin että toiset reagoivat vatsalla ja toisille tulee muuten vain väsynyt olo. Mua ainakin rupee sattumaan päähän niin pirusti ehkä juuri hapen puuttesta ja paineesta pään sisällä, että se on omiaan heittämään inventaarin vessanpyttyyn.

esim keinuvassa veneessä toisille tulee huono olo ja toisille ei mitään? Voisiko näissä olla yhteys? Tasapainoaisti? En tiedä.

Nii voihan tossakin olla jotakin perää... Itsellä ilmenee just särkynä ja huimauksena tuo, eikä niinkään oksenteluna. Ja varsinkin syvässä prässissä tulee joskus hullu paine päähän, ja tuntuu ku pää kasvais sarjan aikana. Mut ainakin jenkki lehist lukenu joskus, et jalka treeni ei oo ollu tarpeeks intensiivinen jossei treenin jälkeen heikota ja huimaa.. tiiä sitä sitte

Monesti se huono olo ainakin itsellä tulee siitä paineesta keskivartalon alueella, jonka seurauksena nuo vatsahapot rupee mylläämään. esim. kyykkyssä ja prässissä, ja jos vaivoja on niin vyön tiukkuutta kannattaa hieman löysätä! mutta tietty noi kaikki on yksilöllisiä monesti. :)

Jotain tämän tyyppistä itsekin veikkaisin. Huonoselkäisenä pitää keskittyä todella hyvin keskivartalon "kasassa"-pitämiseen, varsinkin kyykyssä ja prässissä. Nyt kun teen reidet ja takareidet toisena päivänä kuin kyykyt, prässin ja pohkeet niin oksetus tulee harvemmin ja pystyy vetämään treenin loppuun.

No tänään se sitten pitkästä aikaa tapahtui, perkeleellinen huono olo ja ykä. Sattu vielä somasti aurinko paistamaan kyykkypaikalle joka lisäsi tuskaa. Kuusi sarjaa kyykkyä jonka jälkeen rupesin tekemään lungeseja (kässärit kädessä kävely). Olin jo kyykkyjen jälkeen puolikuollu ja sitten se iski parien lungesien jälkeen, huono olo vain kasvoi ja kylmä hiki tuli pintaan. Ei muutako mattoa lattialle ja makuulle, no ei auta, äkkiä vessaan ja pönttöä halaamaan jonka jälkeen kylmälle lattialle vähäksi aikaa pitkäkseen, ah miten ihanaa.

Jos ei välillä tule ykät kylään niin sitten ei perkele treenaa tarpeeksi kovaa!

Yksi oksentaja ilmoittautuu täältäkin. Todella usein jalkatreenin aikana alkaa hervoton päänsärky ja oksennus tulee.
En ole keksinyt mikä aiheuttaa, sikäli ei häiritse että kun se "fiilis" tulee niin mielelläni oksennan koska sen jälkeen on taas kuin uusi mies ja rauta tottelee.

Yksi oksentaja ilmoittautuu täältäkin. Todella usein jalkatreenin aikana alkaa hervoton päänsärky ja oksennus tulee.
En ole keksinyt mikä aiheuttaa, sikäli ei häiritse että kun se "fiilis" tulee niin mielelläni oksennan koska sen jälkeen on taas kuin uusi mies ja rauta tottelee.

Välillä jalkatreenin jälkeen tulee vähäks aikaa huono olo, mutta ei mulla oo ikinä pitkäsylki sentään tullu. En varmaan sitten treenaa tarpeeks kovaa. :/

Mulla puskee vaan aivan järkyttävä hiki ja semmonen heikohko olo juurikin +10toiston kyykkysarjoissa. Ottaa happee pari min ja uusiks ;) Salin jälkee on ainaki semmone fiilis, että on tehnyt jotain, kun tekisi mieli vaan mennä nukkumaan

Ikinä en ole oksentanut treenin aikana tai jälkeen, mutta oksennus on aina tosi lähellä vähänkin kovemman jalkatreenin jälkeen. Paska juttu, sillä en pysty jalkatreenissä antamaan kaikkea, kun ei kiinnostais laatata keskelle salia.

Teen yleensä lämmittelyt + kaksi kyykkysarjaa isommilla painoilla (Olen kuitenkin vielä aika aloittelija kyykkäilyssä, joten teen "kovat" sarjat sen jälkeen prässissä. Ensi tiistaista lähtien voisi alkaa tehdä kolme kyykkysarjaa.) -> Ei ikinä pahaa oloa, vaikka prässisarjojen jälkeen vähän hoipertelisikin, kun jalat ovat niin voimattomat.
Parina kertana olen tehnyt neljä kyykkysarjaa ja sen lisäksi vielä vähän prässäilyä. -> Niiden jälkeen tekemään koukistuksia, ja molemmilla kerroilla tuli yhtäkkiä todella ällö olo, tai alkoi ainakin vähän jännätä, että kohtako juostaan...

Ikinä ei oo oksennus ollu lähelläkään mutta tänään törmäsin ekaa kertaa tämmöseen että kovaa kyykätessä laukes kusemisrefleksi, eli ihan tahtomatta pääs "hanat auki". No, onneks olin just ennen treeniä tyhjentäny rakon mutta jos en ois sitä tehny niin rumaa jälkeä ois tullu. Mistähän tollanen tahdonalaisen pidättämiskyvyn katoaminen johtuu? Alko vaan jälkikäteen pelottamaan et mitähän salikomediaa mä vielä tuun aiheuttamaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tein tänään ekan kerran nelijakosessa etureisireenin.. 3sarjaa prässiä, 3sarjaa kyykkyä ja 2x15 etureisikoneella. Pohkeet jäi tekemättä kun rupes oksettaan ihan sikana..

No kai tähänkin oppii.. aiemmin vetäny 2-jakosella..

Kannattaa kiinnittää liikkeitten puhtauteen huomiota esim. kyykkyä tehdessä ihan turha tehdä 5 puhdasta toistoa ja julletella vielä epäpuhtasti 5 siihen päälle - kun sen failuren etureisille/takareisille saa helpomminkin. Jättää siihen 5 toistoon mikä tulee puhtaasti ja jatkaa eteenpäin. Itellä ainakin ollut suuresti vaikuttavana tekijänä juuri se, että on vaan apinan raivolla runnottu miettimättä ja rasitus karkaa liian suurelle alueelle.

Mulla huonot olot loppuivat tehokkaasti, kun ostin elektrolyyttinappuloita. Ennen oksetti joka päivä, kun kyykkään joka treenissä. Nyt ei ole mitään pahoinvointia, joten omalla kohdalla kyse oli nimenomaan suolojen puutteesta. Suosittelen kokeilemaan, varsinkin nyt kun kesäkuumat taas lähenevät ja huono olo iskee helpommin.

Kerran on itselläni tullut jalkatreenissä todella oksettava olo ja tuntunu että taju lähtee. Liekkö syynä se kun olin vastikää sairastellut ja viime jalkatreenistä vierähtänyt tovi niin kai liian kovaa lähdin treenaamaan toipilaana. Harvemmin muutoin tulee treenatessa huono olo.

Tulipa sitten heitettyä ekaa kertaa laatat treenin jälkeen, pakko vaihtaa kohta 4 jakoinen vaikka 5 jakoiseksi että saa jalat jaettua kahdelle eri päivälle.
Vaihtoehtoisesti ottaa iisimmin..

Back
Ylös Bottom