Ojentajiin massaa ja kokoa kotikonstein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheMarCo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oon mitannu, että 1rkl öljyä on n. 6g. Kannattaa muistaa myös, että keho tarvitsee myös niitä "kovia" rasvoja eli tyydyttyneitä. En muista nyt ihan tarkkaan oliko se 20% tyydyttyneitä ja 80% tyydyttymättömiä se suositus.
1 rkl = 15 ml = 13,5 grammaa. Se lusikka, millä puuroa lappaat suuhun ei ole yleensä niin virallinen ruokalusikka.

1 rkl = 15 ml = 13,5 grammaa. Se lusikka, millä puuroa lappaat suuhun ei ole yleensä niin virallinen ruokalusikka.

Hmn sitten mun vaaka näyttää perseelleen, koska jos laitan 1rkl eli ihan täyteen sitä öljyä niin se näyttää 6g :). Ootko ite mitannu tuon 13,5g?

Vastaan itse omaan kysymykseen, tuoltahan tuo löytyi ravinto-osiosta. Mutta itselläni ilmeisesti sitten pienempiä ruokalusikoita, koska ei millään saa tota 15ml yhestä lusikallisesta.

jos on 70 kiloinen niin silloin on tosiaan turha miettiä että onko joku lihas muka jäljessä muita. Lisäksi taitaa olla aika samantekevää millaisella ohjelmalla tekee, syöminen luultavasti ratkaisee miten nopeasti kehittyy. Omasta kokemuksesta voin sanoa että tuossa iässä tuon kokoisena jos harrastaa muutakin urheilua ja "nopea aineenvaihdunta" voi syödä ihan törkeän paljon yli kulutuksen, ihan kaikkea roskaruokaakin jos auttaa saamaan massaa, ja silti menee aika hyvin lihaksiin, laihalla kun lihakset kasvaa suhteellisen nopeasti ja helposti. joku hst vain jarruttaa kehitystä jos rupeaa nopeasti hankkimaan massaa.. onnistuin 18 vuotiaana kasvattamaan näillä menetelmällä jotain 3 kk 7 kiloa eikä todellakaan läskiä. eli ruokaa vaan niin paljon kuin ehtii jos lihakset on tärkeämmät kuin urheilu.
ohjelmassasi näyttää olevan tosi paljon sarjoja ja liikkeitä, varmaan voisi karsia vähän noita eristäviä liikkeitä pois ja ehkä muutakin?

Olen siis käynyt salilla reilut 1,5 vuotta. Aluksi kehityin todella nopeasti, vaikka reenailu ja syömiset eivät olleet parhaimmillaan. Kun aloitin olin alle 60kg painava ja 180cm pitkä ja kehityin mielestäni tosi hyvin ekan vuoden. Sen jälkeen normaalilla treenillä ja mielestäni kovalla syömisellä en ole kehittynyt, siksi ajattelin siirtyä HST-treenauksen, koska suurin osa täältä ylistää sitä.

Sanoit ORBs, että tässä nykyisessä ohjelmassa on liikaa liikkeitä, ja eristäviä voisi karsia pois... Mitä ylimääristä tässä nykyisessä ohjelmassa sitten on? Onko HST muka huono valinta treeni ohjelmaksi näin kevyelle? Mielestäni voimaa kyllä löytyy ihan hyvin, vaikka näin kevyt(70kg) olenkin. Olin suunnitellut alunperin aloittavani HST:n talviloman jälkeen, tällaisella liikevalikoimalla:

- Penkki
- Kyykky
- Maastaveto
- Kapea penkki
- Pystypunnerrus
- Kulmasoutu tangolla
- Ylätalja/alatalja
- Hauiskääntö tangolla

Ton lisäks pohkeita ja vatsoja treenin tueks normaaleilla sarjoilla. Siis jäi tää HST juttu nyt vähän epäselväks, et onko hyvä vai huono idea alottaa se...

Itselläni ojentajat ovat ehkä parhaiten kehittyneet lihakset. Treenaan ne kahdesti viikossa. Ohjelmaan kuuluu pystypunnerrusta, joka ottaa hyvin myös sivu ja etuolkapäihin, sekä dippejä ja kapeata penkkiä. Kyseisissä liikeissä teen lyhyitä sarjoja (3-6 toistoa) niin isoilla painoilla kuin pystyn. Esim. eileen tein ykkösiä pystypunnerruksessa ja dipeissä vain 4 toiston sarjoja lisäpainolla. Taisi hulkkikin joskus sanoa, että ojentajia kannattaa treenata isoilla romuilla.

Vastaan itse omaan kysymykseen, tuoltahan tuo löytyi ravinto-osiosta. Mutta itselläni ilmeisesti sitten pienempiä ruokalusikoita, koska ei millään saa tota 15ml yhestä lusikallisesta.
Finellin sivuilta katsoin. Joo mun ruokalusikat on myös pienempiä. Sehän riittää että tietää mikä niiden omien lusikoiden vetoisuudet ovat, niin kuin sinä olet esim mitannut. :) Mutta jos pilkkua nussitaan niin ruokalusikka on tuo 15 ml.

Olen siis käynyt salilla reilut 1,5 vuotta. Aluksi kehityin todella nopeasti, vaikka reenailu ja syömiset eivät olleet parhaimmillaan. Kun aloitin olin alle 60kg painava ja 180cm pitkä ja kehityin mielestäni tosi hyvin ekan vuoden. Sen jälkeen normaalilla treenillä ja mielestäni kovalla syömisellä en ole kehittynyt, siksi ajattelin siirtyä HST-treenauksen, koska suurin osa täältä ylistää sitä.

Sanoit ORBs, että tässä nykyisessä ohjelmassa on liikaa liikkeitä, ja eristäviä voisi karsia pois... Mitä ylimääristä tässä nykyisessä ohjelmassa sitten on? Onko HST muka huono valinta treeni ohjelmaksi näin kevyelle? Mielestäni voimaa kyllä löytyy ihan hyvin, vaikka näin kevyt(70kg) olenkin. Olin suunnitellut alunperin aloittavani HST:n talviloman jälkeen, tällaisella liikevalikoimalla:

- Penkki
- Kyykky
- Maastaveto
- Kapea penkki
- Pystypunnerrus
- Kulmasoutu tangolla
- Ylätalja/alatalja
- Hauiskääntö tangolla

Ton lisäks pohkeita ja vatsoja treenin tueks normaaleilla sarjoilla. Siis jäi tää HST juttu nyt vähän epäselväks, et onko hyvä vai huono idea alottaa se...

Tuossa on mun mielestä juuri sopiva liikemäärä HST:hen ja kaikki on raskaita perusliikkeitä niinkuin sen pitää ollakin. Ja miksi hst muka jarruttaisi aloittelijan lihaskasvua? Tällä ohjelmalla saa juuri sitä peruslihasmassaa mitä raskailla perusliikkeillä rakennetaan. Lisäksi kun liikettä tehdään 3x viikossa tekniikka kehittyy aivan eritavalla, jos vertaa että liikettä reenataan vain yhden kerran viikossa.

Ja tuloksiin vielä, jos saat joka kierron aikana 5% lisää tuloksiin 8 viikon aikana, on se minusta todella hyvää kehitystä pitkällä aikavälillä. Tietysti sitä ei joka kiertoon saa lisättyä noin paljon, mutta 2.5% on hyvä lisäys myös ja sekin on kehitystä. Ja tärkeintähän on se, että sitä kehitystä tulee kokoajan tasaisesti, eikä jäädä junnaamaan paikalleen.

HSt:ssähän on periaatteena juuri se, että lihas ei missään vaiheessa totu rasitukseen. Tämä johtuu siitä, että toistomääriä vaihdellaan 2 viikon välein ja joka treeniin lisätään painoa progressiivisesti ylöspäin 5%. Tämä aiheuttaa sen, ettei tulokset jää niin helposti junnaamaan paikoilleen kuten esimerkiksi ohjelmissa missä vedetään aina samalla toistomäärällä loppuun asti.

Eli themarco kannattaa kokeilla tuota HST:tä. Itse en ainakaan vähään aikaan ole muuttamassa ohjelmaa, koska sain niin positiivisia kokemuksia ensimmäiseltä kierrolta.

Edit: kannattaa luke toi Hst threadi läpi siellä on kokemuksia ja hyviä neuvoja. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559

Onko push down sama kuin ojentajapunnerrus taljassa? Jos on, olen tehnyt sitä joskus aiemmin, mutta itselläni menee homma melkein aina jotenkin cheattailuks, jos yritän hiemankaan kovemman sarjan tehdä, mutta ihan hyvänä pumppiliikkeenä on toiminu :)

.

On ja ei. Push down on ylätaljassa tehtävä ojentajaliike, mutta olet varmaan yleensä tehnyt ojentajapunnerrusta taljassa niin että kyynärpäät ovat lukittuna sivuille ja tangon liikerata on pyöreä.
Push downissa tankoa painetaan suoraan alaspäin. Taljan vaijeri kulkee aivan pään vierestä. Yläasennossa päästä kyynärpäät n. 90 asteen kulmaan.

Uusimmassa bodaus-lehdessä on muuten Tomin ojentajatreeniartikkeli, jossa kyseinen liike esitellään.

Profiilisi mukaan olet mitoissa 184/70. Kuinka isot ojentajat oletat muka noilla mitoilla voivan olla? Ei pahalla mutta ei sulla voi olla mitään muuta kuin "heikkoja kohtia" kehossa. Nyt perkele syöt ittelles 15 kiloa massaa ja kattotaan sitten onko ojentajat pienet. Kuvittelet vaan omias ihan oikeesti, koska et tossa vaiheessa kerta kaikkiaan voi vielä sanoa mikä on heikkoa ja mikä ei. Mää olen 8 senttiä lyhyempi ja painan 3 kiloa enemmän, enkä siltikään pidä itseäni lähellekään niin kehittyneenä että pystyisin arvioimaan mitään heikkoja kohtia, olen pelkkää heikkoa kohtaa koko mies ja tasapuolisella treenillä sitä tulee kaikkialle lisää. Kattotaan sitten 85-kilosena alkaako joku paikka laahaamaan jäljessä.

Eli postin pointti: Ei sun ojentajat ole yhtään jäljessä muuta kehitystä, ne on pienet koska noilla massoilla ne ei voi olla isot. Äläkä vedä herneitä nenään, yritän vaan auttaa. ;)

Mun mielestä ton syömisen kanssa ei kannata kyllä turhaa hätäillä, ylimääräset läskit joutuu vaan sitten polttamaan kuitenkin pois. IMHO. parempi ottaa iisisti mutta syödä kuitenkin kokoajan vähän yli kulutuksen. Näin mulla ainaki.

Kunhan nyt vaan tarkensin

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
On ja ei. Push down on ylätaljassa tehtävä ojentajaliike, mutta olet varmaan yleensä tehnyt ojentajapunnerrusta taljassa niin että kyynärpäät ovat lukittuna sivuille ja tangon liikerata on pyöreä.
Push downissa tankoa painetaan suoraan alaspäin. Taljan vaijeri kulkee aivan pään vierestä. Yläasennossa päästä kyynärpäät n. 90 asteen kulmaan.

Uusimmassa bodaus-lehdessä on muuten Tomin ojentajatreeniartikkeli, jossa kyseinen liike esitellään.

Niin, tästä "suoraanalaspainalluksesta" aika usein taas tunnutaan käytettävän myöskin sellaista nimeä kuin pressdown. Ja tällöin pushdowniin viitataan sellaisena "tavallisena" taljassa tehtävänä ojentajaliikkeenä missä se liikerata on vähän "pyöreä". Ota sitten selvää.

Back
Ylös Bottom