Ojentajavamma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rommi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kipu ilmenee lähinnä penkatessa viiltävänä kipuna ojentajassa.

Puutumista/voimattomuuden tunnetta ei ole. Eniten koskee kun käden laittaa 90-asteen kulmaan sivulle(vrt kiertäjäkalvosinliikkeet alkuasento) ja painaa kättä alaspäin samassa kulmassa...

Ojentajalihas on myös vähän kipeä kun sitä painaa/hieroo reippaasti. Penkin teko tottakai vähemmälle jos sattuu+hierontaa, oisko muita ideoita/diagnoosia.

tarkemmat tiedot: onko äkillisesti tullut jotain kipua (revähdystä) missä osassa tarkemmin tuntuu vai onko kipua ollut pitkään.

On vaivannut jo todella pitkään, pari vuotta suunnilleen. Koskee tohon ojentajan yläosaan eli olkapään alle. Pienempi romu penkissä koskee enemmän kun iso romu...

Lepo parantaa sitä nopeasti, kun pitää vaan penkistä taukoa...

Muita liikkeitä kärsii kyllä hyvin tehdä varsinkin viikon penkkaamisen jälestä. Vinopenkki tangolla, vpkp ja levitykset kyllä tuo riittävän tulokset rintafileisiin, mutta oishan tuo nyt hyvä saada kuntoon.

Osittain epäilen vamman esiintymistä, koska vasen takaolkapää on pienempi, kroppa varmaan kompensoi käyttämällä "pitoa" enemmän ojentajasta, joten se ylikuormittuu liikaa...

Takaolkapäät treenaankin jo pitemmän aikaa 2xviikossa ja olen jättänyt pystypunnerrukset pois.

Hierojalla käynti + aktiivinen lepo tehnyt todella hyvää, nyt alotellaan sit rinta+ojentajajumpat pumppaillen... Syökö miten moni hierojan jälkeen buranaa tms?

Jos lihakset ovat todella jumissa ja niitä joudutaan aukomaan melkoisen kovin ottein, kannattaa sitä buranaa syödä ainakin sen ja mahdollisesti vielä seuravaankin päivän ajan. Ainakin itse neuvon niin tekemään, jos olen "kovalla kädellä" murjonut lihoja auki.

Back
Ylös Bottom