Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OJENTAJA – KÄSIVARREN VOIMAN MOOTTORI 🔥

Meta description: Tekniikat, liikkeet ja vinkit tehokkaaseen ojentajatreeniin vahvuuden ja massan kasvattamiseksi.

Juukeri sanoi:
täällä lueskellessa huomasin että mulla on oikeastaan aika vahvat ojentajat rintaan verrattuna. ylätaljassa ojentajapunnerrrus 6*60kg ja penkissä 6*90kg
voi ne olla toki vahvat mutta en usko tuohon suhteeseen ever. eli taas sama vastaus, ei onnistuis ainakaaan meidän salin ylätaljalla(siis jos penkki on 6x90kg):). toki tuota ojentajapunnerrustakin voi tehdä monella tyylillä, joillakinhan se tyyli on vähän niinkuin kapeaa penkkiä tehtäis, runnotaan olkapäillä ja rinnalla se tanko sinne alas.

Ite tein viimesyksynä "huippuhetkinäni" salilla jossa kävin, tuota pushdownia juuri tuolla puolittavalla versiolla 10 x 115 kg sarjoja ja pena oli tuohonaikaan 7x150 / ~ 180 max.

Nyt toisella salilla missä olen käynyt tämänvuoden puolella, on sellainen normiylätalja, joka on suunniteltu pitkälle juuri tuohon ojentajahommaan / vatsoihin (värkki on varmaan -70 tai -80 luvulta), on 8 x 45 - 50 kg ihan todella kovaa vääntämistä. Noh, kunto oli syksyllä kovempi, mutta silti sanoisin, että useiden teidän antamat esimerkit ovat kyllä ihan höpöjuttuja, kuten Neutriskin tuossa sano. Annatte noita tuloksianne juuri sen puolittavan version mukaan. Tuommoista 50 - 60 kiloo normi ylätaljassa 90 - 120 penamiehet ei saa hievahtamaankaan, VARSINKIN, jos puhutaan, että se tehdään jotakuinkin puhtaasti

Miten se vyö muuten kestää jo yli 50kg painot? Tuntuu että taipuu muutenkin niin hirveesti ja meidän salilla ei kovin erikoisia vöitä löydy. :(

hölkkääjä sanoi:
:offtopic: vähän ehkäpä mutta kuinka alas tuo dippi pitäisi päästää?

videota? jos sillä ihan ojentajia haluaa treenata, olen kuullut että jos vie sen noon alas että kädet on 90 asteen kulmassa niin se ottaa enempikin rintaan kuin ojentajiin

Ei kanata pelleillä tuon dipin kanssa. Tutulta meni siinä solisluu poikki. Siinähän oli sitten. Piti leikata ja kaikkea. Penkkiä teki kauan sen jälkeen vain käsipainoilla.

Vikingpower_ sanoi:
NGV miks teet smhit koneessa kapeanpenkin? ihmettelen tota sen takia koska normaalissa kapeespenkishän liikerata ei oo ihan suora ylös...
No en tee perinteisellä tavalla tuota kapeata penaa, vaan laitan kädet toisin päin. Samalla tavalla niin kuin Juntusen Ville teki siinä yhdessä videossa.

neutraali sanoi:
voi ne olla toki vahvat mutta en usko tuohon suhteeseen ever. eli taas sama vastaus, ei onnistuis ainakaaan meidän salin ylätaljalla(siis jos penkki on 6x90kg):). toki tuota ojentajapunnerrustakin voi tehdä monella tyylillä, joillakinhan se tyyli on vähän niinkuin kapeaa penkkiä tehtäis, runnotaan olkapäillä ja rinnalla se tanko sinne alas.

toi ylätalja ei puolita niitä painoja, jos laittaa siihen 100kg ja menee roikkumaan niin pakka ei hievahakkaan (omapaino 96). sitten toi ojentajapunnerruksen tekniikka on tarkastettu videokameralla ja peilin kautta, ja suht puhtaalta se näyttää (kyynärpäät kokoajan paikallaan kehossa kiinni)

edit: 100 posteusta täyteen :D

Juukeri sanoi:
toi ylätalja ei puolita niitä painoja, jos laittaa siihen 100kg ja menee roikkumaan niin pakka ei hievahakkaan (omapaino 96). sitten toi ojentajapunnerruksen tekniikka on tarkastettu videokameralla ja peilin kautta, ja suht puhtaalta se näyttää (kyynärpäät kokoajan paikallaan kehossa kiinni)

edit: 100 posteusta täyteen :D

Oletko tehnyt enimmäkseen kapeaa penkkiä?

Jos tuo ojentajapunnerruksesi todella pitää paikkansa, niin rinnan täytyy olla todella paljon jäljessä ojentajia.

Chef sanoi:
Oletko tehnyt enimmäkseen kapeaa penkkiä?

Jos tuo ojentajapunnerruksesi todella pitää paikkansa, niin rinnan täytyy olla todella paljon jäljessä ojentajia.

kapeaa penkkiä en oo tehny kuin silloin tällöin. mulla on noi ojentajat olkapäiden lisäksi huomattavasti muita lihasryhmiä edessä :D

NGV sanoi:
No en tee perinteisellä tavalla tuota kapeata penaa, vaan laitan kädet toisin päin. Samalla tavalla niin kuin Juntusen Ville teki siinä yhdessä videossa.

Itse harrastan tuota samaa ja liikkeestä saa kyllä kunnon poltteen. Sitten kun ei jaksa enää itse vääntää ni käskee kaverin hiukan jelppimään nostamalla tankoa. Voin suositella kokeilemaan meinaan tunne on sanoin kuvaamaton.
Teen myös ranskalaista punnerrusta ja taljassa eri variaatioita eli teen lähes kaikkia liikkeitä ojentajille riippuen mitä silloinen ohjelman pitää sisällään.

NGV sanoi:
Se ei ole kapea penkki :) Kannattaa käyttää termiä vastaote penkki, tai reverse grip bench press tai lyhenteenä RGBP :D

Ja tuota ei kyllä kapeapenkki tyylisesti kannata tehdä, eli viittaan nyt ote leveyteen. Tässä liikkeessä on syytä käyttää huomattavasti leveämpää otetta kuin kapeassa penkissä.

Mä käytän ojentajiin myös sellasta liikettä että teen yhdellä käsipainolla esim seisten. silleen että nostan molemmilla käsillä painoa tuolta takaraivon kohdalta ylös. Suurin osahan tekee tuon yhdellä kädellä, mut must tuntuu että saan paljon paremmin vedettyä kun käytän kahta kättä... Tekeekös kukaan muu kyseistä liikettä?

Jos dippi tuntuu ärtsyltä olkapäissä, se voi johtua huonosta suoritustavasta. Kun itse sain opastusta liikkeessä, se alkoi tuntua paremmalta. Pitäkää kyynärpäät lähellä kylkiä ja tehkää vaikka vähän kapeammalla otteella! Taivuttakaa käsiä siis taakse eikä sivulle!

toolate sanoi:
Se ei ole kapea penkki :) Kannattaa käyttää termiä vastaote penkki, tai reverse grip bench press tai lyhenteenä RGBP :D

Ja tuota ei kyllä kapeapenkki tyylisesti kannata tehdä, eli viittaan nyt ote leveyteen. Tässä liikkeessä on syytä käyttää huomattavasti leveämpää otetta kuin kapeassa penkissä.
Ahaan, itselläni on todella kapea ote tuossa. Eli voinko tehdä leveämmälle otteella ja se ei käy rintaan? Itse lasken tangon johonkin ylä-keskivatsan kohdalle eli voinko ottaa leveämmän otteen? Nykyään mulla on todella kapea ote ettei vaan mee rinnalle.

Riittääkö ojentajille normipunnerrus taljassa? Vai pitääkö tehä eri otteilla, kehittääkseen lihaksen näyttävyyttä?

lurppa sanoi:
Jos dippi tuntuu ärtsyltä olkapäissä, se voi johtua huonosta suoritustavasta. Kun itse sain opastusta liikkeessä, se alkoi tuntua paremmalta. Pitäkää kyynärpäät lähellä kylkiä ja tehkää vaikka vähän kapeammalla otteella! Taivuttakaa käsiä siis taakse eikä sivulle!

joo jos ojentajille tekee dippiä niin kannattaa pitää kädet lähellä kylkiä...jos tekee rinnalle niin käsiä kantsii pitää leveemmällä...

Mikähän mahtaa olla kun ei ojentajat tunnu tulevan lainkaan kipeiksi? Olen treenannut nyt noin 7kk (rekisteröimispäivämäärästä huolimatta) ja kehitys on ihan hyvää, mutta on alkanut ihmetyttää kun noita ojentajia ei tunnu saavan millään ilveellä semmoseen jamaan että niitä ei voi käyttää seuraavana päivänä.

On tullut kokeiltua taljaa, dippiä, ranskalaista punnerrusta ja kapeata penkkiä (kahdella jälkimmäisellä ehkä paras tuntuma), pitkiä ja lyhyitä sarjoja. Omien kokemusten mukaan lyhyet raskaat sarjaat ovat tuottaneet selkeästi parempaa tulosta muissa liikkeissä. Pitäisikö noita ojentajaliikkeitä kokeilla sitten pumppailla hyvin pitkiä sarjoja ja voiko sillä ylipäätään kehittyä voimaa? Mielestäni tekniikka ei ole ainakaan niin päin helvettiä etteikö kunnon tuntumaa pitäisi tulla (kapeatakin penkkiä tehdessä tulee tuntuma rintaan prkl).

Penkkiä ja pystypunnerrusta tehdessä voima loppuu liikkeen loppuvaiheessa joka viittaisi että ojentajat ovat myös heikoin lenkki, mikä sinänsä tuntuu ihan loogiselta.

Geeneissä vika?

kokeileppa supersarjoja. niillä saat varmasti ojentajat kipeiksi

Back
Ylös Bottom