Oireileva päänahka?

kuiva päänahka kuivahilseilee tai on sen verran kuiva, että ei tartte pestä tukkaa kovin usein.

rasvainen rasvoittuu herkästi ja saattaa tuoksahtaakin.rasvaisen päänahan hilse on yleensä lastumaista

Helmee. Käytännön analysointeja... Taidan sittenkin olla rasvistukka...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käy kampaajalla. Katsovat päänahkaasi, veikkaan että tarjoavat Cutrin Bio+ sarjan shampoota, hoitoainetta ja hiusvettä [viimeisellä valellaan päänahkaa]. Jos siellä kaupungissa on Hairstore niin sieltä taitaa saada halvimmalla ks. tuotteita. Älä pese enää markettishampoilla.

Näillä tuotteilla on tarkoitus hoitaa ärtynyttä/punoittavaa/kuivaa/rasvaista/hilseilevää/kaljuuntuvaa päänahkaa.

Mulla on ollu tota eikä kyllä ainakaan parantanu hilseongelmaa hyvä ettei pahentanut. Ainoa joka on toiminut on seleenipohjainen hilseshampoo apteekista.

parasta hilseelle on NIZORAL, jota saa apteekeista. ota 2 vkon kuuri ja jatka sen jälkeen esim kerran viikkoon. arvokas, mutta toimii

Todellakin.Itse ostin kerralla sellaisen pienen pullosen, maksoi kait jotain reilun kympin, mutta on riittänyt aivan älittömän kauan. Ainetta kuluu hirveän vähän sen jälkeen kun ongelma saadaan kuriin, mikä itselläni kävi lähes välittömästi.

Turha mielestäni vältellä Nizoralia siksi, että se on ns oikea "hilsesampoo", kun kerran kärsii OIKEASTA HILSEESTÄ.

Edit.

system 4 shampoo- keltainen.

Komppaan kympillä.

Itsellä tosi kuiva päänahka. Kutisee ja hilse oli semmoista tosi tosi hienojakoista "pölyä".

Mikään tuote ei auttanut, mutta System 4:n keltainen shampoo mullisti ja hilse lähti ja pysyy poissa. Käytän jatkuvasti, vaikka taitaa olla kuuriksi tarkoitettu.

Mulla oli pari vuotta takaperin aika paha onkelma pääni kanssa myös - päänahka hilseili kovasti ja melkein joka puolelle päätä, varsinki korvien yläpuolelle, puhkesi kutiavia näppylöitä :(
Kaapista löytyy vieläki kai 2 tai 3 erilaista rohtoshampoota joilla ongelman ois pitäny lähteä, mutta eipä onnistunut.
:worship: Sitten ostin Head&Shouldersia. :worship:

eli jos et ole kyseistä tuotetta kokeillut, niin kokeile nyt. niin ja itselläni on atooppinen iho. luulin että H&S ei ois tarpeeksi hellää päälle ja vaan pahentais onkelmaa, mutta väärässä olin. ;)

Nostetaanpa tätä kun hilseongelmaa on alkanut esiintyä täällä :(. Tuntuisi tuo hilseily alkaneen kuin tyhjästä viimeisen parin kuukauden aikana. Hiuksia tulee pestyä kerran pari päivässä riippuen reeneistä. Hiukset ovat puolipitkät ja pesuun käytetty mielestäni ihan kunnon kamaa eli Swarzkopfin tuotteila. Semmoista lastumaista hilsetystä tuntuu olevan ja päänahka kutiaa ja kuivuu. Kokeilisko tässä nyt sitä Nizoralia vai System 4:sta vai mitä, auttakee?

Nizoralissa on ketokonatsolia ja se tappaa sientä, toimii jos tuo johtuu sienestä sulla. Varmaan syksyllä tulee helposti muutenkin monella jotain vaivaa. Lääkäri kertonee parhaiten, turha ostaa apteekista randomilla jotain. Todella paskamainen, mullakin kutisee stressistä ja muusta.

Nizoralille on edullisimpiakin vaihtoehtoja, ainakin ratiopharmin Ketoconazol.

Minulle muuten eräs ihotautilääkäri sanoi ettei atoopikon/allergisen tms. kannattaisi käyttää tervashampoota...

Kannattaa myös katsoa tuleeko oireita muualle. Etenkin miehillä iho rasvottuu helpommin, niin ihohuokosia paljon sisältäville alueille(niitä on päänahassa ihan ns. ismona) voi yleisesti tulla ihottumaa. Tavallisin on kai tuo ns. sebarroinen ihottuma. Tuohon käytetään tuota Nizoralia ja vastaavia, jos taas johtuu ihan muusta niin hoito on väärä.

Itsellä vaivana ollut vuoden verran päänahan kuivuminen ja luulin sen johtuvan hilseestä. Vihdoin keväällä lääkärit (joo, kävin monta kertaa lekurilla ton takia) tulivat siihen tulokseen että mulla on psori päänahassa.

Olin tuohon mennessä kokeillut hilseshampoita, nestemäistä kortisonia, Nizoralia, Sebiproxia (kaikki nuo oikeastaan vain kuivattivat ja kiristivät päänahkaa entistä enemmän) ja lopulta sain reseptit Diprosalic-liuosta ja Xamiol-"geeliä" varten (mun mielestä jälkimmöinen on enemmänkin öljymäistä), jotka molemmat sisältävät betamethasonia joka vaikuttais jotenkin olevan auttava aine.

Xamiol auttoi heti ja päänahka parani huomattavasti. Sitä vaan tuli käytettyä aika runsaasti ongelman runsauden takia, joten 30 g puteli menee nopeasti. Lääke on melko uusi piireissä, joten monikaan lääkäri ei osaa sitä edes suositella. Sillä on myös hintaa, toikin maksoi n. 30e. :eek:

Mulle myös suositeltiin Humektanin käyttöä. Apteekista ISO puteli (lekurilta saa myös reseptin sitä varten tarvittaessa) ja pesee sillä hiuspohjan. Kyllä, sitä oon kans välillä käyttänyt ja ihan hyvin sekin on auttanut. Täytyy taas ruveta useammin käyttämään, koska tää viileä ja kuiva ilma ei tee kauhian hyvää päänahalle. :rolleyes:

Tsemppiä ja toivottavasti näistä on jotain apua porukalle päänahan hoidossa. :)

Mä oon saanut duunissa parin asiakkaan ongelmapään kuriin nimenomaan tolla Humektanilla, voin myös suositella lämpimästi sitä jos tuntuu siltä ettei muusta ole apua.

Mä kärsin vuosia kuivana hilseilevästä päänahasta, mutta samalla hiukset rasvottui nopeasti. Kokeilin varmaan kaikki mahdolliset kaupan tuotteet ja shamppoista öljyihin ja rasvoihin, eikä mitään apua. Nizoral melkein vain pahenti tilannetta. Apu löyty kaverilta joka käski ostaa apteekista Selukos shamppoota. Se poisti hilseen viikossa. Samalla siirryin käyttämään kampaamon shamppoita Tigiä tai Redgenin Scalppia, niin eipä oo tukka rasvottunu eikä hilsettä näkyny 3 vuoteen. Vaikka ne kaupan shamppoita kalliimpia ovatkin, niin kyllä ne on hintansa arvosia. Ainoa varma keino tänäpäivänä saada hilsettä on pestä hiukset jollain body & hair suihkusaippualla, joten matkahommissakin mulla on aina omat shamppoot messissä.

Nostetaan tätä hieman.

Olen ottanut kokeiluun kookosöljyn taistelussa päänahan psoria vastaan. Kalliisiin lääkkeisiin ei ole kauheesti varaa, joten otan kaikki mahdolliset keinot kokeiluun. Nyt on kaksi kertaa käytetty ja positiivista tulosta tullut. Aattelin pitää blogia tästä projektista ja tuosta sigun linkistä pääsee seuraamaan tilannetta. Toivottavasti tästä kokeilusta on hyötyä myös muillekin ja auttaa mahdollisissa ongelmissa. :)

T:Testi-tipu

Lyhyemmät hiukset ja aurinko auttavat psorin hoidossa. Mutuilen että kela/sossy/whatever on maksanut matkoja aurinkoon jos potilas on kärsinyt oikein pahasta psoriaasiksesta.

Meitsi ei sitten jaksanut apteekkiin asti vaivautua vaan kokeilin ihan Head N' Shouldersia ja yllätyksekseni myönnän että kyllä tuo selkeästi on vähentänyt hilseilyä :).

Pitää kokeilla Tervasampoota ja kookosöljyä. Itselläkin nyt ongelmana punoittava päänahka ja korvauntaukset/niska. Kokeiltu Nizoral, Selukos, Sebiprox ym. eikä apua.

Meitsi ei sitten jaksanut apteekkiin asti vaivautua vaan kokeilin ihan Head N' Shouldersia ja yllätyksekseni myönnän että kyllä tuo selkeästi on vähentänyt hilseilyä :).

Sama täällä, suhtauduin varsin epäilevästi varsinkin kun nizoral ei tehnyt hevon vittua mutta toimi se.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom