Oireileva päänahka?

Löytyisiköhän palstalta fiksuutta ongelmaan. Pää nahka kutisee, hilseilee jne. Ainakin jos antaa tukkansa kasvaa yhtään pidemmäksi. Erikoisemmalle shampoolle olisi käyttöä mutten ole vielä mistään saanut tietoa kuinka erottaa kuivan ja kuinka rasvaisen päänahan? Oireinahan on pitkälti samantapaisia ongelmia. Tietoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuinka erottaa kuivan ja kuinka rasvaisen päänahan?

Ettei vaan olis samalla kertaa molemmat? Minulla ainakin iho on pinnasta kuiva ja alta rasvoittuva, ja päänahka tosiaan hilseilee pahasti. Hilse pysyy jotenkuten kurissa kun pitää hiukset lyhyenä, harjailee välillä hilseet päänahasta jäykällä harjalla ja pesee päänahan pelkällä vedellä. Erinäiset shampoot tuntuu vaan pahentavan hilseilyä. Tiedä sitten auttaisko joku hilseshampoo mitään, en ole jaksanu kokeilla.

Onko sulla atooppinen iho?

Itselläni on, eikä päänahkaongelmiin ole löytynyt muuta pysyvää ratkaisua kuin militantti, lyhyt hiustyyli. Pahinta kutinaa ja hilseilyä on hoidettu kortisoninesteillä (kuivattaa tosin ihoa ihan helvetisti) ja sitten sellaisella hyvin vetisellä rasvalla jota voi vetää hiuspohjaan esimerkiksi hiusten pesun yhteydessä. Tuo jälkimmäinen neuvo tuli ihotautilääkäriltä.

Edit: Ja sitten shampoon käyttöä tulisi välttää mahdollisuuksien mukaan. Jos käyt useamman kerran päivässä suihkussa, niin shampoota päähän enintään yhden kerran.

Käy kampaajalla. Katsovat päänahkaasi, veikkaan että tarjoavat Cutrin Bio+ sarjan shampoota, hoitoainetta ja hiusvettä [viimeisellä valellaan päänahkaa]. Jos siellä kaupungissa on Hairstore niin sieltä taitaa saada halvimmalla ks. tuotteita. Älä pese enää markettishampoilla.

Näillä tuotteilla on tarkoitus hoitaa ärtynyttä/punoittavaa/kuivaa/rasvaista/hilseilevää/kaljuuntuvaa päänahkaa.

Käy kampaajalla. Katsovat päänahkaasi, veikkaan että tarjoavat Cutrin Bio+ sarjan shampoota, hoitoainetta ja hiusvettä [viimeisellä valellaan päänahkaa]. Jos siellä kaupungissa on Hairstore niin sieltä taitaa saada halvimmalla ks. tuotteita. Älä pese enää markettishampoilla.

Joo käytetty on. Mutta ei kukaan kampaaja ole vielä osannut sanoa että mikä noista shampoista kuuluisi minulle, kun en tiedä hiuspohjani laatua. Tähän asti taidettu käyttää sitä mikä on rasvoittuvaan päänahkaan. Ja ihankuin se olisi pelannut mutta ei ainakaan lopullisesti päänahkaani parantanut!

jooo,itesellä atopinen ihottuma oli jaloissa joka ei kyllä liitykkään aiheeseen mutta kannattaa käydä ihotautilääkärillä.Ei nimittäin tavalliset lääkärit tiennyt vikaa

xz-öljyhoidot on hyviä! itse suosittelen niitä. mulla kun on rasvoittuvat hiukset mutta kuiva päänahka. öljy kosteuttaa päänahkaa, jolloin hilse pehmiää ja irtoaa hellävaraisemmin. ja kunnon pesu öljyn levittämisen ja vaikuttamisen jälkeen tekee nannaa hiuksille... :)

Joo käytetty on. Mutta ei kukaan kampaaja ole vielä osannut sanoa että mikä noista shampoista kuuluisi minulle, kun en tiedä hiuspohjani laatua. Tähän asti taidettu käyttää sitä mikä on rasvoittuvaan päänahkaan. Ja ihankuin se olisi pelannut mutta ei ainakaan lopullisesti päänahkaani parantanut!

Jahas. Siis, kampaajat eivät tunnista päänahkaasi? Käsittääkseni se kuuluisi ammatinkuvaan osata tulkita ihmisten päänahan kuntoa ja hiuksia, ja sen perusteella myöskin suositella oikeanlaiset tuotteet. Monissa kampaamoissahan on ihan niitä laitteita millä se päänahka tsekataan ja määritetään oikea hoito. Itselleni ainakin juuri kampaajat ovat kertoneet päänahkani kunnon kun en sitä itse luonnollisesti näe läheltä, ja määränneet sitten myöskin sen mukaisen hoidon.

Jos vikaa on enemmänkin ja päänahka on pahana niin eiväthän kampaajat toki mitään lekureita ole, eli silloin kannattanee käydä lääkärissä. Bio+ hiusvesihän on tarkoitettu kuuriluontoiseksi, mutta yleensä päänahan ongelmissa samoja tuotteita on käytännössä käytettävä loppu elämä [eli shampoo + hoitoaine], sillä oireet kyllä palaavat jos lopettaa oikeanlaisten tuotteiden käytön. Tässä asiassa pätee sanonta 'vain otettu lääke tehoaa'. Joskus hiuspohjan ongelmat ovat ohimeneviä, mutta aika monella ihmisellä ne vaativat ikuista hoitoa jotta homma pysyy kuosissa.

Kieltämättä aika kummalta kuulostaa et ei kampaaja tunnista päänahkan tyyppiä... suosittelen kokeilemaan kyllä seuraavaa putiikkia.

Tyttärellä oli samantyyppinen vaiva viime kesänä ja syksyllä. Ihotautilääkäri määräsi aluksi jotain mietoa kortisooniliuosta, että kutina ja punoitus loppuisi.
Jatkohoitona tavallinen tervashampoo, löytyy joka marketista. On kuulemma parasta shampoota kaikille ihotyypeille??(ihotautien ylilääkärin kommentti)
Ainakin toistaiseksi päänahka on ollut oireeton, kai tuo sitten toimii...

mut eikös se niin mene, että jos sauna, terva ja viina ei auta, niin tauti on kuolemaksi... ;)

kyllä terva on ihan hyvä aine ja auttaa iho-ongelmiin. tosin haju ei miellytä kaikkia...

Tyttärellä oli samantyyppinen vaiva viime kesänä ja syksyllä. Ihotautilääkäri määräsi aluksi jotain mietoa kortisooniliuosta, että kutina ja punoitus loppuisi.
Jatkohoitona tavallinen tervashampoo, löytyy joka marketista. On kuulemma parasta shampoota kaikille ihotyypeille??(ihotautien ylilääkärin kommentti)
Ainakin toistaiseksi päänahka on ollut oireeton, kai tuo sitten toimii...

Komppaan, tervashampoo säännöllisesti käytettynä toimii itsellä. Ja melko miehekäs on tuoksu.....! :)

Itseatoopikkona kans oon törmänny samaan ongelmaan. Varsinkin intissä ollessa oli loppuajasta millon hiukset kasvo vähänkin pitemmäks, niin pää nahka ihan auki. Jotain nestettäkin valu välillä ihon auki ollessa (pääspähän loppusodasta pois :D). Päänahkaan on liosta, jos pahasti punottaa tai on auki.
Lisäksi lyhyet hiukset auttaa ainakin itteeni ja kunnon shampoot.

Edit. Jos päänahka kutisee esim yöllä nukkuessa hirveesti, niin siihen on kyllä lääkkeetkin. Itse aina raavin intin aikaan päänahan yöllä unissaan tosi pahan näköseks. Lääkäriin vaan, koska tietääkseeni edes tuota rasvaa päänahkaan ei saa ilman reseptiä :S

Löytyisiköhän palstalta fiksuutta ongelmaan. Pää nahka kutisee, hilseilee jne. Ainakin jos antaa tukkansa kasvaa yhtään pidemmäksi. Erikoisemmalle shampoolle olisi käyttöä mutten ole vielä mistään saanut tietoa kuinka erottaa kuivan ja kuinka rasvaisen päänahan? Oireinahan on pitkälti samantapaisia ongelmia. Tietoa?

Miulla päänahka reagoi pian, jos käytän normaalia markettishampoota. Tai itseasiassa se reagoi myös herkälle iholle tarkoitetuista hajusteettomistakin markettikamoista.

Olen kokeillut ties mitä BioPlussia, mutta ehdottomasti nopeimman ja pysyvän avun on antanut Vichy Dercos anti-dandruff -shampoo. Se on siis apteekkitavaraa. Tuota kun käyttää säännöllisesti, niin luulisi helpottavan. Sitten kun on kupoli kunnossa, niin voi vaikka joka toinen kerta käyttää halvempaa tavaraa. Ei kuitenkaan mitään markettiroskaa.

Itsellä oli psoriasisepäily, pysynyt kurissa tervashampoolla ja pahemmissa tapauksissa lääkärin määrämillä rasvoilla. Riippu itsellä ilmanlaadusta ja vielä enemmän stressitasosta.

Mulla ei kans ole oikeen mitään apuja löytynyt kyseiseen ongelmaan.. Olen käynyt Hyksin ihotautikliniikalla ja sieltä määräsivät Locoid Crelo nimistä liuosta, sekä Stieprox shampoota. Näillä oireet pysyivät vähän aikaa poissa ja sitten tulivat takaisin. Lääkäri totesi vaan että "sulla on herkkä iho" :)

Täytyy testata tuota tervaa.. ;)

Hilseilevä iho voi johtuu kehon happamuudesta. Kaveri ainakin juo tollasta Pascoe litkua joka neutraloi kroppaa ja hilseilu on loppunu.

Itellä on psori ja ennen ku oli pitemmät hiukset niin päänahka oireili. Nyt kun on taas sänki, niin jotenki nahka hengittää ja saa valoa joten ongelma on kadonnu. Toi tervashampoo toimi ainakin silloin rauhottavasti.

Tuttu juttu tuo hilseily. Vaihdoin jokin aika sitten perusshampoon apteekista ostamaani, olisikohan ollut Eucerin anti-dandruff tms.

Luin myös jostakin satunnaista läppää, jonka mukaan runsas maitotuotteiden käyttö VOI aiheuttaa JOILLEKIN hilsettä. Lopetin rahkan syönnin (2-3 prk/vrk), enkä juo maitoa tai piimää kuin silloin tällöin. Raejuustosta ei voi tietenkään luopua... :rolleyes: Tiedä häntä, kummasta on johtunut, mutta kutina ja punoitus on rauhoittunut.

system 4 shampoo- keltainen.
aloevera rauhoittaa, sitä saa ainakin ikivireästä.
yleensäkin kampaamotuotteet on hintansa väärtejä.mitä enemmän ingredients listassa on aineita, sitä enemmän tuote maksaa ja todella toimii.

olen havainnut, että monella oireilee päänahka kaupan tuotteista ja oireet on loppuneet kun ovat vaihtaneet kunnon tuotteeseen.

myös huolellinen shampoon poishuuhtelu on tärkeää.

kuiva päänahka kuivahilseilee tai on sen verran kuiva, että ei tartte pestä tukkaa kovin usein.

rasvainen rasvoittuu herkästi ja saattaa tuoksahtaakin.rasvaisen päänahan hilse on yleensä lastumaista

Mulle lykkäsi parturi vastaaviin vaivoihin system 4:in sinistä Toniccia. Toimi itseasiassa helvetin hyvin. Viikon verran suunnilleen joka päivä päänahkaan, toinen viikko sillon tällön ja nyt kerran viikossa eikä oikeastaan enää mitään ongelmia. Ja alkuun sitä hilsettä oli oikeasti aivan tajuttomia määriä. Mustan paidan vedit päälle niin olkapäät oli valkosena samantien kun paita oli päällä. Lisäksi päänahka raavittu verille. Kutinan toi aine lopetti muutamassa päivässä kokonaan, hilse häipyi parissa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom