Oikeutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimbo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todettiin siellä kuitenkin että "Ratkaisu tehtiin hovioikeudessa yksimielisesti, ilman, että vastaajan urheilijatausta vaikutti asian käsittelyyn"

Enemmän noita tulee esiin kun kyseessä on joku nyrkkeilijä tai kamppailulajin harrastaja. Erikoinen juttu kyllä.

"Käräjäoikeus oli sitä mieltä, että miehellä on tavanomaista suuremmat voimat, koska on urheillut koko ikänsä."

" Pituutta minulla on lähes 190 senttiä ja painoa vajaa yhdeksänkymmentä."

Öh tällä perusteella käräjäoikeus pistää bodarit varmaan sähkötuoliin...

Ja omituista on myös se että joku käy sun päälle ja oot harrastanu kamppailulejeja ja puollustaudut niin saat tuomion pahoinpitelystä

Ei toi nyt voinu olla kellekään uutta että urheilu vaikuttaa, no motocrossin ei ehkä pitäisi vaikuttaa mutta any way..mä oon ollu useasti oikeudessa kun kumpaakin osapuolta pyydetään nousemaan ja kertomaan pituus ja paino.Ja jumala olkoon puolellasi jos harrastat punttisalia tai kamppailulajeja.

"paras" mitä olen kuullut on:

jonkun verran alle satakiloinen voimailulajeja ja hivenen itsepuolustusta harrastanut jamppa käveli eräänä iltana työvuorosta kotiin. Kadun toiselta puolelta alkoi kuulua epämääräistä älämölöä tyyliin: Kuka vittu toikin luulee olevansa...kerjäätkö turpaas... ym.
Kaveri kääntyi ympäri ja lähti kävelemään toiseen suuntaan...

perään liimaantui kolmisen ilmeisen pöllyssä olevaa tyyppiä.Alkoi hölkkäämään mutta toiset pistivät tosissaan juoksuksi.huomasi etta eka jamppa saavuttaisi kohta ja ajatteli että mitä vittua tässä nyt enää yrittää... pysähtyi ja kääntyi. ensimmäinen koitti vähän hölmistyneena huitasta mutta makasi kohta maassa miettimässä atomien sähkövarauksia... toinen vielä koitti lyödä kaljapullolla mutta suurinpiirtein sama tulos... Kolmannelle joka tuli jäljessä sanoi että sä olet sitten seuraava,kaveri pohti elämänarvonsa uuteen järjestykseen ja lähti juoksemaan toiseen suuntaan...

teki vaan sen virheen että soitti poliisit ja ambulanssin paikalle koska ajatteli ettei tehnyt mitään väärää... oikeudessa tarinat vähän sitten muuttuivatkin... joutui maksamaan muistaakseni reilu 6000mk kivusta ja särystä ja jotain muuta... Niin ja käsi siteisiin kun torjui sen kaljapullon...

Paneehan se hatuttaan...

Mä oon miettiny jo valmiiks puheenparren oikeuteen jos mut tommottiin tuomitaan. "Hyvä oikeuslaitos. En ole tehnyt mitään väärää. Joten en aio hyväksyä maksettavaksi minkäänlaisia sanktioita. He aloittivat ja minun PITI laittaa heitä turpaan." Ja rohkeesti vaan inttää että en maksa. Enenenen ja sormet korviin huuto jankutusta silmät kiinni. Odotan innolla millon pääsen kokeilee:D ...

Originally posted by Sepa
Ja omituista on myös se että joku käy sun päälle ja oot harrastanu kamppailulejeja ja puollustaudut niin saat tuomion pahoinpitelystä

Näin on. Muistan, kun pikkupoika ollessani veljeni, joka silloin harrasti karatea (nykyään syömistä) kertoi seuraavan jutun: jossain (olikohan Joensuussa) oli joku ruskean vyön karateka joutunut yöllä kolmen pöllypään ryöstöyrityksen kohteeksi (olivat käyneet päälle) ja yhdellä oli ollut puukko. Tää hemmo oli joutunut paniikkiin ku kolme äijää käy kimppuun ja yksi vieläpä aseistettuna ja luonnollisesti pelännyt henkensä puolesta ja antanut "kaikkensa". Tuloksena oli, että kaikille hyökkääjille kävi köpelösti ja yksi heistä kuoli, kun karateka oli lyönyt häntä otsaan ja ottalohko oli painunut sisään tai jotain vastaavaa. Ja tietysti tämä itseään puolustanut rikoksen uhri sai syytteen taposta(muistaakseni tuomittiinkin), koska hänen olisi oikeuden mukaan täytynyt huomioida voimansa ja taitonsa, jotka olivat perusmattimeikäläiseen verrattuna suuret.

Mutta helvetti! Äijät käy puukon kanssa päälle! Miten sitä ihminen siinä tilanteessa mitään säästelee, kun on kyse elämästä ja kuolemasta. Takoo vaan niin paljon kuin voi ja toivoo olevansa se, joka selviää.

Tiedä sitten, monenko tahon kautta veljeni sen oli kuullut ja onko tarina muuttunut matkan aikana...

Lakisysteemi kusee monessa mielessä.

Opettaja oli kerran dösärillä kun bandidoksen jäsen ja helvetin enkeli alkoivat tappelemaan. Tappelusta tuli oikeusjutttu ja opettaja oli pakotettu tulemaan oikeuteen ja kertomaan kumman vika tappelu oli ja tämä oli siis aivan julkinen tilanne. Kuvittele! Seisot oikeudessa 10 helvetin enkeliä takanasi ja osoitat sormella 11:sta jäsentä ja sanot "se oli toi". Oikeastaan se opettaja ei joutunut menemään oikeuteen, sillä se oikeusjuttu peruttiin viimehetkillä, mutta lähellä oli.

Toinen juttu oli tällainen. Kaksi tuttavaani saivat pahasti selkäänsä (ilman mitään syytä) kahdelta skiniltä. Hakkaamisen jälkeen skinit sanoivat, että "jos kerrot kytille me tapetaan teijät". No, siitä he sitten menivät suoraan poliisiasemalle ja kertoivat heille koko jutun. Poliisit lähetivät skineille kirjeen, jossa luki, että heidät on haastettu oikeuteen. Oikeudenkäynti oli määrä pitää noin vuoden päästä tapahtuneesta ja sillä aikaa skinit saivat olla vapaalla jalalla. Eipä auta muu kuin ottaa laki omiin käsiinsä jos skinit tulevat kadulla vastaan. Asuvatkin vielä melko lähellä!!!

Originally posted by Andy
Näin on. Muistan, kun pikkupoika ollessani veljeni, joka silloin harrasti karatea (nykyään syömistä) kertoi seuraavan jutun: jossain (olikohan Joensuussa) oli joku ruskean vyön karateka joutunut yöllä kolmen pöllypään ryöstöyrityksen kohteeksi (olivat käyneet päälle) ja yhdellä oli ollut puukko. Tää hemmo oli joutunut paniikkiin ku kolme äijää käy kimppuun ja yksi vieläpä aseistettuna ja luonnollisesti pelännyt henkensä puolesta ja antanut "kaikkensa". Tuloksena oli, että kaikille hyökkääjille kävi köpelösti ja yksi heistä kuoli, kun karateka oli lyönyt häntä otsaan ja ottalohko oli painunut sisään tai jotain vastaavaa. Ja tietysti tämä itseään puolustanut rikoksen uhri sai syytteen taposta(muistaakseni tuomittiinkin), koska hänen olisi oikeuden mukaan täytynyt huomioida voimansa ja taitonsa, jotka olivat perusmattimeikäläiseen verrattuna suuret.

Mutta helvetti! Äijät käy puukon kanssa päälle! Miten sitä ihminen siinä tilanteessa mitään säästelee, kun on kyse elämästä ja kuolemasta. Takoo vaan niin paljon kuin voi ja toivoo olevansa se, joka selviää.

Tiedä sitten, monenko tahon kautta veljeni sen oli kuullut ja onko tarina muuttunut matkan aikana...

No ei kuulosta yhtään liioitellulta. Onhan se normaalin ihmisen oikeustajua vastaan. Luulen tosin että tuomio ei tulisi taposta vaan hätävarjelun liioittelusta tai kuolemantuottamuksesta, tai jostain muusta vähän lievemmästä nimikkeestä (?). Paskaa tuuria, mutta samalla tavalla toimisin itse.

Tuli tapeltua

Oli taas aika saatanan viikonloppu.

Pääsi käymään niin,että yksi mulkku jonka kanssa on ollut ongelmia jo reilun kuukauden,kävi muhun käsiksi viettäessäni iltaa ravintolassa.

Oteltiin kaksi eräinen raskaansarjan matsi Jarek(185/106) VS Mulkku(190/100kg löysää paskaa)

Round one:
Äijä käveli portaissa vastaan, katseet kohtasi ja se mulkku koitti lyödä mua turpaan.Sihti ei ollut kohdallaan ja homma meni painiksi.Väänsin äijän portaisiin ja otin niskalenkin ja odottelin portsareita.
Pisteet:
Jarek 1 - Mulkku 0

5 minuutin tauko

Round two:
Mulkku tuli alakerran aulassa vastaan ja latasi mua kuonoon,tällä kertaa osuen oikein kunnolla.Sain raivokohtauksen ja mukiloin äijän siihen paikkaan.Ystävällliset portsarit saapuivat paikalle ja passittivat äijän poliiseille ja sitä kautta putkaan.
Lopulliset pisteet:
Jarek 2 - Mulkku 1

Nyt vaan vituttaa se,että puolustin itseäni parhaan kykyni mukaan ja sen tuloksena mulkulla oli"silmä kuin tomaatti" ja kolvi pahemman kerran auki.
Rikkoutuneista hampaista tai murtuneesta nenästä en tiedä,mutta vartija- ja järkkärikortti saattaa lähteä....:curs:

Ottivat seuraavana päivänä kuvatkin asemalla saatana.

Onko jonkulla tietoa/omakohtaisia kokemuksia kuinka helposti kortit lähtee ja mitä luokkaa rangaistukset noissa puuhissa on?

Tuo on totta. Vaikka harrastaisit mitä, niin tosi tilanteen edessä on hieman eri olla kuin jossain treeneissä.
On näitä huvittavia tilanteita tullut omalle siskolle. Hän oli silloisen poikaystävänsä kanssa laivalla. Poikaystävä harrasti potkunyrkkeilyä. Siinä illan aikana joku jamppa kävi siskoon käsiksi ja poikaystävä sitten väliin. Pientä käsirysyä ja jamppa otti turpaansa. Vaikka hän aloittikin kaikki, niin ei kun oikeuteen vain. Taisi jotain korvauksia tulla maksettavaksi.
Eräällä toisella kertaa sisko itse pisti päällekäyvää jätkää turpaan. Juttu siitäkin poliisille meni. Ei muuten varmaan olis mitään tullut, mutta sisko harrasti karatea.

Tässä nyt kirjoittelen tätä mun esimerkkiä nenä murtuneena.
Perjantai-ilta. Vanha "tuttu" alkaa väittämään että aina vittuilen sille vaikka en oo sanaakaan muutamaan vuoteen vaihtanut. No tämä sankari soittaa isoimman veljensä hakkaamaan minut. Veli pyytää mut tapaamispaikalle ja yritän mennä sinne selvittämään asian ja rauhoittelen molempia. Tarjoan kättä että sovitaan juttu mutta sitten tää "iso"veli tönäisee ja lyö perään. Olin siinä vaiheessa sen verran humalassa että kehotin lyömään toisenkin kerran että saisi tasoitusta. Löihän se hämmennyksen jälkeen mutta tokan iskun jälkeen tunsin että nenä murtu ja huomasin että mun Pakkis-paita repes ja se oli viimenen tikki. :D Annoin pari napakkaa ja sitten se juoksi verta valuen karkuun huutaen etten mä mikään tappelija oo. Tappelun jälkeen se oli selitelly että hän olisi kyllä hakannut mut muttei saanut käyttää Muy Thai tekniikoitaan kadulla.:rolleyes: Tänään sitten nenä suoristettiin ja lääkäri kysy että nostanko syytteen mut jätin väliin kun sen tietää että siitä tulee itellekkin hankaluuksia kun se toinen meni huonompaan kuntoon. Jutun pointti on se että mikä siinä on ettei joidenkin kunnia anna periksi sopia riitoja puhumalla. Vituttaa vaan kun joutuu maksaa sairaalamaksui ja unohtamatta mun rakasta paitaa. Yks työviikkoki menee sivu suun haavojen nuolemisessa eikä nenämurtuma mikään ihan kivuton juttu oo.

Ite olen kuullu sellasen version, että se tönäs yhtä päällekäynyttä jätkää sillä seurauksella, että se kaatu,löi päänsä katukivetykseen ja henkiriepu pois.

Ja tämä jätkä oli just joku huaa-viaa-shong-shung-karatekaninja.
Ja kyseinen herra sai vielä LINNAA!

En sitten tiedä mikä on näistä tarinoista on se oikea, mutta se on selvää, että itseään puolustanut karateka tappoi vahingossa päälle käyneen puukkojunkkarin ja linnaa/kunnon korvaukset tuli.

Kuten Tony Halmekin on sanonut: Itsensä puolustamisesta pitäis saada mitali, saatana!

NÄIN ON! :thumbs:

Nämä lyömisestä seuranneet kuolemantapaukset eivät ole lainkaan harvinaisia, aina sillöintällöin saa lukea lehdestä että noin on taas käynyt. Kuolemahan ei johdu varsinaisesti siitä lyönnistä, vaan siitä että kohde kaatuessaan lyö pään katuun. (kukaan tuskin pystyy lyömään niin lujaa että siitä lyönnistä henki lähtisi, varsinkaan niin että otsa menisi sisään :lol2: taitaisi käsi hajota muutaman kerran ennen otsaa)

Tässä taas yksi suuri syy välttää kaikelleen tappeluun joutumista, ei nimittäin tarvita kovinkaan paljoa huonoa tuuria ja toisella on henki pois.

Originally posted by Jonksu
"jos kerrot kytille me tapetaan teijät"

Oliko kyseessä joensuu vai mikkeli? :)

Death wish

Ajattelin itse käyttää kohdalle sattuessa puolustusta, joka vetoaa päälle käyneen ilmiselvään kuolemanhaluun. Kun kukkakeppi rynnistää päin 120-kiloista, punasilmäistä äijää, selitykseksi ei riitä harkintakyvyn puute.

Pari kertaa on meinannut tulla jäsentenväliset. Asia on selvinnyt ilman kontaktia. Kiinteä tuijotus ja leppoisa lupaus repiä kolvinkantotelineen jalat irti perseestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom