Oikeanlainen keskivartalotreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lottam
  • Aloitettu Aloitettu
Hei! Olen 17-vuotias tyttö, olen normaalipainoinen ja rasvaprosenttini on jotain 15% kieppeillä.
Olen aloittanut kuntosaliharjoittelun säännöllisesti (4 kertaa viikossa) ja sitä on kestänyt nyt noin kuukausi.

Olen aiemmin käynyt satunnaisesti salilla, jumpissa ja lenkillä, mutta nyt olen ajatellut keskittyä pelkästään salille.
Tavoitteenani on kasvattaa lihasmassaa ala-vartalossa ja saada timmimmäksi keskivartaloa sekä vähän enemmän ryhtiä hartioihin ja olkapäihin.
Minulla on oma ohjelma jonka olen itse tehnyt ja noudatan sitä:
kaksi treeniä viikossa joka kohdistuu jalkoihin ja pakaroihin sekä muut kaksi joka keskittyvät keskivartaloon, käsiin ja hartioihin.

Ongelmani on nyt se, että haluaisin vatsastani timmimmän, vyötäröstä mahdollisimman kapean ja ehkä vähän lihasta näkyviin. En tiedä riittääkö pelkkä salitreeni tähän, koska usein puhutaan että rasvaakin täytyisi polttaa.
Minulla rasvarosentti ei ole kamalan korkea, ja olen muutenkin melko hoikka, eikä vatsani ole mitenkään iso.

Riittääkö pelkkä normi arki-liikunta, satunnainen kevyt lenkkeily ja salitreeni timmin ja lihaksikkaan keskivartalon saavuttamiseksi?

Auttakaa aloittelijaa :rolleyes:

Jos vatsassa on rasvaa niin sen saat kireäksi luonnollisesti sulattamalla sen. Muista treenata kovaa, äläkä näpyttele enemmän puhelinta kuin treenaa niin hyvä siitä tulee.

Ainakaan pelkkä satunnainen lenkkeily ei riitä siihen mitä ainakaan itse kutsuisin "timmiksi". Sehän ei liene synonyymi "laihalle"? Treenaa monipuolisesti äläkä havittele massaa vain alavartaloon. Kun treenaat lihaskasvatus mielessäsi, treenaa sitä lihasta joka puolelle. Et tule vahingossa miehen näköiseksi, usko vaan. Edes pojat eivät. Jaksota lihaskasvatus ja rasvanpoltto vuorotellen, ne eivät onnistu yhtä aikaa. Ne sun esikuvatkaan, jotka on ehkä jotain saaneet treenillä aikaiseksi, eivät myöskään laihduttanu ja kasvattanu pyllyä yhtä aikaa.

Naisen on treenattava kuin timmi mies, näyttääkseen timmiltä naiselta. Nappaa täältä sivustolta joku perus saliohjelma ja käy päälle lenkillä jos intoa riittää ja tutustu syömiseen tarkemmin ja niin edelleen. Tsemppiä.

15% rasvaa naiselle on jo hyvin vähän. jos kuukautiset jää pois ton takia, ei hyvä. jos haluaa lihaksia pitää treenata kovaa ja raskaasti. myös keskikroppaa. ja sitten ehdottomasti myös syödä paljon ja terveellisesti.

Heti alkuun unohda rasvanpoltto(et todellakaan tarvitse vaivata päätäsi sillä tässä vaiheessa) ja yksittäisten lihasryhmien muokkaaminen ja keskity kokonaisuuteen. Kokonaisuuden parantaminen on jo puoli voittoa.
Ja sellaista ei olekaan kuin arki-liikunta. Arki-liikunta on luontaista liikkumista ja tekemistä, joka kannattaa mieltää mielummin ihmisen normaaliksi toiminnaksi, jota ei pidä eriyttää "liikunnaksi".

Back
Ylös Bottom