Oikea puoli kehosta vahvempi kuin vasen

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eli ongelma olis seuraavanlainen.

Vasemman puolen lihakset koko kehossa ovat pienemmät ja heikommat kuin oikeanpuoleiset. Itse heitin aikaisemmin keihästä, mutta jouduin selkäkipujen vuoksi lopettamaan parisen vuotta sitten. Keihäänheitosta varmaan johtuu käsien ja ja olkapäiden oikeanpuoleisuus, mutta miksihän vasen puoli on selvästi heikompi myös jaloissa...merkillistä?

Voisikohan syy olla jossain hermoradoissa tai jossain sellasessa? Selkää on siis leikelty kahteen kertaankin, mut nyt ihan ok kunnossa..

On mullakin pieniä eroja esim. reisissä, sen huomaa hyvin kun tekee esimerkiksi yhden jalan prässiä. En tiedä voisko tämä johtua myös pienistä jalkojen pituuserosta?

Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo ole luonnollista. Tuskin kellään oikeakätiselläkään vasen käsi olisi vahvempi..

mulla on vasen paljon vahvempi ja olen oikea kätinen. lätkässä on tää tullu koska alakäsi on vasen ns työtätekevä käsi. joka liikkeessä vasen hauis, ojentaja tai rinta jaksaa tehä 2-4 toistoa enemmän samalla painolla.

Itselläni kanssa oikea puolisko vahvempi. Niin jalka, selkä kuin käsikin. Mulla se johtuu siitä, että oikea jalka joitain millejä lyhyempi. Ja se, että jalka on vähä lyhyempi on ihan normaalia jos taas paljon niin ei. Aika harvalla on jalat täysin saman mittaiset. Ja mitä enemmän on itseään kehittänyt, niin sen suuremmin se pienempikin pituusero näkyy.

mulla sama ongelma ku bustedi:lla eli lätkästä tullut ja selässä sen huomaan kaikkein eniten ja se aiheuttaa myös kaiken näköistä ongelmaa tuonne selkään :wall:

mulla sama ongelma ku bustedi:lla eli lätkästä tullut ja selässä sen huomaan kaikkein eniten ja se aiheuttaa myös kaiken näköistä ongelmaa tuonne selkään :wall:

tähän vois perustaa jonkun oman osaston ns.tapauksesta kärsiville :(
Itsekkin poden tuota oikean puolen dominoinnista johtuvaa selkäkipua yms asiaankuuluvia vaivoja.
Onko muilla samaa potevilla todettu muuten toinen jalka pidemmäksi kuin toinen?
Itse pohdiskelin kyseisin asian mahdollista vaikusta tyhtiin ja sitäkautta taas yleiseen lihaksiston kehittymiseen.

Täällä myös samaa ongelmaa. vasen hartia ylempänä ja edessä, koska vasen jalka pidempi. Vasen puoli myös heikompi oikeastaan kaikissa lihasryhmissä. Nyt reenaan esim. selkää kummallekin puolelle erikseen. Annan oikealle puolelle kork. yhtä paljon toistoja kuin vasen jaksaa. Olisi kiva tietää onko tämä oikein?
Itse ainakin huomaan jalkojen pituuseron, kun seison ilkosillaan peilin edessä ja katson kumpi kiinnittyy lantioon ylempää. Minulla eroa on toiseen jalkaan n. 1-1,5cm.

ITsellä oikea pohje on huomattavasti massiivisempi kuin toinen --> Johtuu siitä, kun olen koko ikäni kärsinyt oikean pohkeen suonenvedoista --> minkä aikana lihas on maksimaalisessa jännityksessä... Taitaa olla jokin rakenteellinen virhe, koska venyttely ym. ei ole koskaan auttanut, nykyään on oppinut saamaan sen nopeammin pois, kun ennen vaan kiereskeli kivusta lattialla.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Samaa "vikaa" löytyy täältäkin. Kyselinkin jo aikaisemmin vinkkejä alaselän toispuoleiseen treenaukseen kun vasen puoli on kehittyneempi. Huomaa hyvin maastavedosta kun vasen puoli tekee enemmän töitä.

Vasen pohje, reisi, rintalihas, alaselkä, hauis ja epäkäs ovat isompia kuin oikealla puolella vaikka olen oikeakätinen... :) Erot ovat suhteellisen pieniä ja ilmeisesti tämä on varsin normaalia mutta selkälihakset olisi kyllä kiva saada tasavahvoiksi. Mitään jalkojen pituuseroa ei ole.

Eli ongelma olis seuraavanlainen.

Vasemman puolen lihakset koko kehossa ovat pienemmät ja heikommat kuin oikeanpuoleiset. Itse heitin aikaisemmin keihästä, mutta jouduin selkäkipujen vuoksi lopettamaan parisen vuotta sitten. Keihäänheitosta varmaan johtuu käsien ja ja olkapäiden oikeanpuoleisuus, mutta miksihän vasen puoli on selvästi heikompi myös jaloissa...merkillistä?

Voisikohan syy olla jossain hermoradoissa tai jossain sellasessa? Selkää on siis leikelty kahteen kertaankin, mut nyt ihan ok kunnossa..

eiköhän tuo ole normaalia. itelläkin toinen hauis isompi ja toinen puoli punnerrusliikkeissä vähän heikompi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom