Ohjelmoija Bill Zellerin rankka itsemurhaviesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spude1
  • Aloitettu Aloitettu
Maailmassa on kuitenkin paljon seksuaalisesti hyväksikäytettyjä, jotka elävät ihan tyydyttävää elämää Yhtään murhattua ei ole.

"Aikuiselle" tapahtuneesta raiskauksista, voi selvitä ja oppia elämään sen kanssa. Tämä sen takia että, "aikuinen" ymmärtää tapahtuneen.
Lapselle se on täysin eri asia.

Kuten boldatussa kohdassa itsekin sanot, kuolema on lopullinen, eikä ihmisellä ole muuta kuin elämä.

Pedofiilin uhrilla eläminen ei ole suurimmaksi osaksi enään sen arvoista, se on jatkuvaa kamppailua asian kanssa halusi sitä tai ei.

Hyväksikäyttö traumauttaa ja hankaloittaa elämää, pahimmassa tapauksessa (Zeller) tuhoaa sen, mutta kuolema aiheuttaa tuon pahimman jo lähtökohtaisesti.

Zellner ei ollut pahin tapaus, vaan yleinen tapaus, pedofiilin uhriksi joutuneella.

Koen itsekin suurta ällöä esim. lapsiin kohdistuvaa hyväksikäyttöä tai raiskauksia kohtaan, mutta tietyssä mielessä tämä hysteria on mennyt jo tosiasioitakin pidemmälle.

Päinvastoin! Nämä asiat ovat "tavallisen" ihmisen käsityksen ulkopuolella. Se, mikä jää pimentoon näissä tapauksissa on juurikin tuo, etteivät ihmiset tiedä minkälaista on "ELÄÄ" tuollaisen asian kanssa.

"Raiskaus on pahempi kuin kuolema" on minulle todettu jo useammankin eri henkilön suusta (ketään heistä ei ole raiskattu)... Tällainen suhtautuminen on mielestäni väärin ennen kaikkea uhreja kohtaan, hyväksikäyttäjät toki ansaitsevatkin vihaa osakseen.

Millä lailla se on väärin uhreja kohtaan, en ymmärrä? Ehkäpä nuo "useammat" henkilöt ovat olleet tekemisissä raiskauksen uhriksi joutuneen ihmisen kanssa ja siitä tulleet kyseiseen johtopäätökseen.

...

Täytyy kuitenkin muistaa, että nimenomaan Pedofiilian kohteeksi joutuneelle se raiskatuksi tuleminen on se pahin vaihtoehto...kuolema voi olla valitettavasti se "helpotus".

Nää on vaan asioita joita kaikki ei voi ymmärtää, mutta ihminen vaan on sen luontoinen ettei se ymmärrä miksei se ymmärrä ja kun ei se ymmärrä niin silloin jossain muussa on vika.. aivan mahdoton spekuloida ja miettiä mistä toisen ihmisen asioissa on kyse kun ei niitä kuitenkaan tajua ennenkuin ne on omia.. Ja harvemmin myös silloinkaan. Niinkuin tämäkin tapaus sen osoittaa. Itse myös kilttinä ihmisenä haluaisin pelastaa monia kohtaloita ja välttää heitä joutumasta pahoille poluille esim. tyttöystävä. Mutta kuinka paljon siihen voi vaikuttaa vaikka yhdessä asuu? aika vähän ja kun ei saa edes itseään "pelastettua" niin miten kenellekään muullekaan voisi mitään hyvää tehdä. Ainut hyvä vaikutus on jättää oma nokka pois muiden touhuista. pääsee melkovarmasti Itse silloin pisimmälle. Dunno ku en tästä elämästä juurikaan mitään tajua.. parempi niin!

Kertooko enemmän yhteiskunnasta vai henkilöstä, jos häpeä on pahempi kuin itsensä murhaaminen?

Pedofiilin uhrilla eläminen ei ole suurimmaksi osaksi enään sen arvoista, se on jatkuvaa kamppailua asian kanssa halusi sitä tai ei.

Noniin, joko tälle melkoisen vahvalle väitteelle saisi jonkinlaista lähdeviittausta esim. psykologian tutkimuksesta? Totta kai tapaus varmasti seuraa ja varjostaa elämää, ehkä jopa loppuun saakka, mutta varmasti moni lapsena hyväksikäytetty kokee kuitenkin elävänsä "tärkeää elämää", ts. ei haluaisi kuolla.

Millä lailla se on väärin uhreja kohtaan, en ymmärrä? Ehkäpä nuo "useammat" henkilöt ovat olleet tekemisissä raiskauksen uhriksi joutuneen ihmisen kanssa ja siitä tulleet kyseiseen johtopäätökseen.

"Harmi, että jäit henkiin! Olisi parempi jos olisit kuollut!"

Musta ajattelet kuolemasta hieman oudosti. Jos joku kuolee, niin ei se sille kuolleelle mikään harmi ole, koska sitä henkilöä ei enää ole-- Siinä mielessä raiskaus tai hyväksikäyttö on pahempi. Uhri on vielä täällä puimassa niitä asioita ja joku päätyy siihen ratkaisuun, että ottaa hengen itseltään, koska se on helpompi vaihtoehto.

Siis totta kai kuolema tällä tapaa ajateltuna on "helppo ratkaisu". Jos kuitenkin seurataan sitä minun ajatuskulkuani niin huomataan, että elämä on kaikki mitä ihmiseltä voi viedä. Ihminen, ihmisyys on elämistä ja sen ennenaikainen loppuminen jonkun toisen toimesta vastoin sinun tahtoasi on pahin seuraus kaikista. Tämä ei tietenkään koske itsemurhaa monessakaan tapauksessa. Lisätään nyt kuitenkin, että ylivoimaisesti suurin osa esim. pedofiilien uhreista tai aikuisena raiskatuksi tulleista ihmisistä ei päädy tappamaan itseään.

Onko mulla päässä vikaa vai miksi ekana mulle tossa tekstissä tuli mieleen että miksi ei ottanut sitä hyväksikäyttäjäänsä mukaansa?

Noniin, joko tälle melkoisen vahvalle väitteelle saisi jonkinlaista lähdeviittausta esim. psykologian tutkimuksesta? Totta kai tapaus varmasti seuraa ja varjostaa elämää, ehkä jopa loppuun saakka, mutta varmasti moni lapsena hyväksikäytetty kokee kuitenkin elävänsä "tärkeää elämää", ts. ei haluaisi kuolla.

Valitettavasti nämä minun väitteeni ovat elävästä elämästä. Kertomallani en tarkoittanut etteikö se elämä olisi tärkeää. Tottakai pedofilian uhri pyrkii siihen normaaliin ja onneliseen elämään, eikä sitä kuolemaa halua. Nuo traumat ja arvet mitä tapahtumasta jää ovat niin voimakkaat ja ns. "alkukantaiset", ettei niitä voi itsekseen käsitellä. Alitajunta on ikään kuin hälytystilassa ja tavallaan vaatii asian käsittelemistä, vaikka uhri itse yrittää päästä siitä tunteesta systemaattisesti eroon. Tarpeeksi kauan kun elää tuollaisen rankan sumun ja usvan kanssa, eikä ns. helpotusta löydy sen "äänen" hävittämiseen päästä, sen haluaa keinolla millä tahansa "sammuttaa"...

"Harmi, että jäit henkiin! Olisi parempi jos olisit kuollut!"

A-haa :) En mä nyt tummosta meinannu. Kommunikaatio flobi :( Tästä olen samaa mieltä, toivottavasti kukaan ei ajattele noin.

Siis totta kai kuolema tällä tapaa ajateltuna on "helppo ratkaisu". Jos kuitenkin seurataan sitä minun ajatuskulkuani niin huomataan, että elämä on kaikki mitä ihmiseltä voi viedä. Ihminen, ihmisyys on elämistä ja sen ennenaikainen loppuminen jonkun toisen toimesta vastoin sinun tahtoasi on pahin seuraus kaikista. Tämä ei tietenkään koske itsemurhaa monessakaan tapauksessa.

Samaa mieltä. Kuolema pedofilian uhrille on keino sammuttaa se paha päästä ja saavuttaa viimein se rauha. Tarkentaakseni aiempia komenttejani, ei uhri itse kuolemaa halua, vaan nimenomaan sen paskan loppumista.

Lisätään nyt kuitenkin, että ylivoimaisesti suurin osa esim. pedofiilien uhreista tai aikuisena raiskatuksi tulleista ihmisistä ei päädy tappamaan itseään.

Nuo kaksi asiaa pitäisi erottaa toisistaan vaikka itse rikos on samanlainen. Aikuinen ymmärtää mistä on kyse, lapsi ei. Lapsi joutuu kasvamaan ja oppimaan ymmärtämään mitä on tapahtunut. Aikuinen voi suoranaisesti alkaa käsittelemään tapahtunutta ja selviämään siitä.

Ne pedofiilin uhreista, jotka apua ovat pystyneet/osanneet/uskaltaneet hakea, on varmasti pienempi todennäköisyys lähteä oman käden kautta.
Todellisuudessa näihin tilastoihin päätyneet uhrit ovat hyvin pieni prosentti siitä todellisesta uhriluvusta.

En menisi väittämään että seksuaalinen hyväksikäyttö olisi millään tavalla pahempi kuin murha. Jos oletetaan että vaikea elämä ei ole elämisen arvoinen niin sitten pitäisi ihmisten tehdä itsemurhia aika tiheään tahtiin. Anyway, kyllä post-traumaattista stressisyndroomaa on mahdollista hoitaa, se vaan vaatii aika paljon enemmän panostusta kuin mitä Zellerikään oli valmis yrittämään. Nuori poika tosin joten ei varmasti vain ymmärtänyt, ja toisaalta USA:n terveydenhuolto on surkeassa jamassa eli en ihmettele jos hoitoa ei saa.
Tämän hetken suurimmat odotukset on MDMA-terapialla, jonka käytöstä on kliinisissä tutkimuksissa erittäin positiivisia tuloksia verrattuna mihinkään aiempaan. Kyseessä on nimenomaan tuon tunnepuolen avaamisesta, MDMA auttaa potilaita käsittelemään tunteita jotka ovat liian vaikeita kohdattaviksi muuten ja auttaa terapiassa ymmärtämään tunnetasolla että kokemus on menneisyyttä... Suomessa tietenkin hoito on ajankohtainen ehkä 20 vuoden päästä ja siihen asti popsitaan antipsykootteja ja masennuslääkkeitä, harmi että byrokratia estää ihmisten auttamisen ja erittäin harva varmasti osaa yrittää asian ottamista omiin käsiin pimeiden markkinoiden kautta.
http://www.maps.org/research/mdma/

Back
Ylös Bottom