Ohjelmasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jokkee
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon käyny salilla 2kk ja nyt ois kiva saada kunnolista ohjelmaa. Salilla käyn kolme kertaa viikosta ma ke pe, oon ajatellu ite tälläistä päiväjakoa:

maanantai: hauis ja ojentaja
keskiviikko: rinta ja olkapäät
perjantai: vatsa ja selkä

mutta millaisia liikkeitä ja missä laitteissa? Oisko tuo hyvä jako?

Jalkatreenit jätän väliin koska juoksen 3x viikossa.

Ite en menisi tekemään sitä virhettä minkä itse tein että rupeisin suoraan hinkkaamaan jotain body-tyylistä ohjelmaa hienoine laitteineen.. Tekisin perusliikkeitä ja tekisin suht samoja liikkeitä jotta oppisin tekemään ne oikein. Jos liikkeitä on paljon ja ohjelma on monijakoinen, helposti tehdään liikkeet väärin ja koko monijakoisuuden pointti menee vähän ohi.

Rinta-ojentajat-olkapäät --> penkki/vinopenkki
Ojentajat --> dippi / ranskalainen punnerrus
Jalat --> kyykky (tuskin pahaa tekee jos sillon tällön kyykkää, saapahan jalat lisää ärsykettä :whip: )
Selkä --> ylätalja/alatalja (itse en siirtyisi heti maveen tai pystysoutuun)

Siinä perusliikkeitä jotka ehdottomasti ottaisin heti käyttöön, lisäksi voi tehdä vielä apuliikkeitä lihasryhmille mikäli siltä tuntuu että joku lihasryhmä ei saa tarpeeksi treeniä.

Aluksi on tärkeää että opit tuntemaan ja kuuntelemaan omaa kroppaasi, ajan kanssa sitä oppii ja oppiminenhan ei siis missään vaiheessa lopu. Sitten kun perusliikkeet toimii, kannattaa toki kokeilla muitakin liikkeitä kun ei sitä suoraan voi toisille sanoa mikä toimii ja mikä ei kun yksilöitä olemme:david:

Itse lähtisin tästä liikkeelle ja suosittelisin tekemään liikkeet useasti viikossa.
Tsemppiä treeneihin :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom