Ohjelmani ja kysymykset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjensta! olisi mukava jos voisitte antaa hieman neuvoja näin aloittelijalle... :) Olen käyny puntilla nytten noin 2 viikkoa tehden sekalaisesti liikkeitä , joten yksi yö mietin ohjelmaa mitä voisia alkaa noudattaa ja päädyin tälläseen.

Harjoittelen 5kertaa viikossa alottaen 3 kilsan kuntopyörä ajolla. Jonka jälkeen päiväkohtasesti liikkeiden lämmittelyt esim jalat soudulla ja käden yms pienillä painoilla ja toistoilla...

Tältä näyttää ohjelmani:

Ma: Rinta , kädet
Ti: selkä , olkapäät
Ke: rinta , käet
to: Huilia
Pe: selkä , olkapäät
La: jalat , keskivartalo
su: Huilia

Olisi kiva saada kommenttia miltä tälläinen näyttäisi teidän silmillä katsottuna.

Olen puhunut

Ei oo järkee tuossa. Tukossa on paikat hyvin nopeesti jos kolmena päivänä peräkkäin käyt. Tässä parempi malli:

MA: Rinta+olkapäät
KE: Selkä
PE: Jalat ja kädet

Malliesimerkki:

Penkki
Vinopenkki
Pystypunnerrus
Viparit sivulle
Vipunostot penkiltä tai peck deck
Pystysoutu

Mave
Leuanveto
Ylätalja
Kulmasoutu tangolla
Kulmasoutu käsipainolla
Alatalja
Viparit taakse

Kyykky
Jalan koukistus
Jalan ojennus
Pohkeet
Ranskalainen punnerrus
Hauiskääntö tangolla
Ojentajatalja
Hauiskääntö käsipainoilla

Tee vaikka 3x10 sarjoilla alkuun nätillä tekniikalla kaikki liikkeet.

Miks tota selkää pitää hinkkaa 7 liikettä?

Ite lähtisin tekee jos on alottelija nii ihan normaalilla 1-jakosella ohjelmalla! 3 kertaa viikkoon!

HessuHopo1: Siinä on se idea että selällä on monta liikerataa ja toisekseen se on yläkropan isoin lihasryhmä. Tärkeimmät raskaat liikkeet on ensin, ja nuo viimeset on vaan lähinnä pumppiliikkeitä jotka tehdään loppuun siten miten nyt jaksetaan maven, leukojen ja kulmasoudun jälkeen. Itsellä ainakin toimii kuin junan vessa. Yksijakoinen voi toki olla ihan hyvä alkuun, mutta jossain vaiheessa se alkaa aivan varmasti tökkiä, ainakin omalla kohdallani kävi näin. Paras kehitys on tullut 3-4 jakoisilla. Tämä on vaan minun omaan kokemukseen ja kehitykseen perustuva mielipide, ja tuputan sitä nyt threadin aloittajalle kun kerta kysymään sattui ideoita miten kannattaisi tehdä. Minusta kannattaa alusta asti alkaa treenata monipuolisesti joka helvetin pikkulihastakin. Ja voihan sitä jokainen fiksu ihminen muokata sen jaksamisen mukaan, ei tuo minun sanoma malli mikään absoluuttinen totuus oo. :david:

No aika urpoo, että selälle 7 liikettä ja jaloilla vaan 3, joista niistäkin 2 hilavitkutusta. Ennemminkin lisää liikkeitä jalkaosastolle, kädet tuonne selkäpäivään ja selästä vaihtoehtoisiksi leuat/ylätalja, ks tanko/ks kp, tjsp. Tai jotain vastaavaa, mutta kolmijakoisista löytyy kyll hyviä esimerkkejä palstalta. Tosin itsekin ehkä aloittelijalle suosittelisin ennemmin 1jakoista

Eikös viparit taakse ole takaolkapäille, joten jos tarkkoja ollaan niin niitä selkäliikkeitä on "vain" 6! :D

Mutta anyways, jos 3-jakoisella haluaa tehdä niin mun mielestä aika hyvä jako on rinta+kädet, selkä+olkapäät ja jalat+vatsat. Itse en ainakaan oikein tykännyt tehdä olkapäitä rintapäivänä, kun penkin ja vinopenkin jälkeen ojentajat oli jo niin hapoilla, ettei pystypunnerruksesta tullut enää mitään...

MA: Rinta + kädet
KE: Selkä + olkapäät
PE: Jalat + vatsa

Mites tämä, onko asiat jotenkin hullusti jos tälleen tekee? Muutaman kerran olen tällaisen ohjeen täältä saanut. :)

EDIT: Perkele, hidas ja lukutaidoton.

Okei olihan siinä minun heittämässä ohjelmassa puutteita kun unissani nopeesti eilen heitin. Suorin jaloin maastaveto ja prässi jalkoihin vaikka sitten niiden ojennus/koukistus vemputtimien tilalle ja selkähommistahan sanoin jo aiemmin että ne loput on vaan pumppiliikkeitä ja eristävä liike takaolkapäille. Ainakin itsestä tuntunu ihan hyvälle vetää loppuun sellanen kunnon mehutpoisrutistus kun selkä on aina ollu vähä sellanen että siihen on ollu vaikee saada parilla liikkeellä vaadittavaa ultimatehapotusta. Makuasia sano koira kun pallejaan nuoli.

Ihme muuten ettei kukaan oo vielä tarjonnu golden sixiä.

[Offtopic]
Oon muuten joskus miettiny että jos joku muu ku Iso Arska :worship: , joku täysin tuntematon pakkislainen ois tuon kultaisen kuusikon menny heittämään johonkii Treeni-osion etusivulle omana keksintönään niin miten porukka sillon suhtautuis siihen. Kehuisko kaikki golden sixiä silti, sen puutteista ja yksipuolisuudesta huolimatta jos siinä ei olis sitä "tätä se Arskakin uran alussa veivas" -myyttistä hohtoa? Ihan ensimmäisenä tulis varmasti PekkaPakkislaiselle vittuilua siitä mitenkä pohkeet, ojentajat, takareisi, epäkkäät ja takaolkapäät jäisivät paitsioon johtaen lihasepätasapainoon ja mitenkä niskantakaapunnerrusksella menee olkapäät jne. Perusliikkeet totta munassa kunniaan, mutta tarvitaan niitä apuliikkeitä ja eristäviäkin. Silti vähän epäilen että ilman Ison Arskan nimeä ohjelmassa se ei olisi niin suosittu ja kehuttu jos se olisikin vaan PekkaPakkislaisen Kultainen kuusikko.
Kunhan vaan pohdiskelin. Kiitos ja anteeksi.
[/Offtopic]

Kyllä vaikka se kolme liikettä riittää selälle ihan hyvin, esim Leukoja 3-4 x ja kulmasoutua 4x ja sit jotain kevyttä ylä/aljataljaa lopuks

itse harjoittelen tälläisellä,ehkä vähän liikaa harjoittelua.ikää on se 16.

ma:penkki 6*4-10
vinopenkki 3*6-10
p.työntö 3*10
hauis 4*10
vatsay 3*20

ti:jalkaprässi 4*10
takareisilaite 4*10
kyykky 3*8-10
vatsat

to:ylätalja 4*6-10
alatalja 3*10
maastaveto 4*6-10
vipunosto eteen 2-3*10
ja sitten vähän jalka laitteita päälle

pe:penkki 5*4-10
hauis3-4*10
rinnaleveto 4*5-10
pystytyöntö kp 4*10
vatsat 3*8-12

su:ylätalja 4*6-10
alatalja 3*10
penkki kapealla otteella(teen perjantaina tai sunnuntaina innostuksen mukaan)

sarja pituudet on sillein että joka toinen viikko teen vähän pidempiä sarjoja ja joka toinen hieman lyhempiä raskaammilla painoilla. kommentteja! sitten tietsyti päälle vielä,lenkeily,luistelu,säkki nyrkkeily.ym

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom