ohjelman uusiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaali
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Nyt on tullut käytyä pari kuukautta salilla ja nykyisillä painoilla menee treeni jo liian helpoksi. 3*10 sarjaa on tullut tehtyä 2-jakoisella ohjelmalla. Eli miten muutan ohjelmaani, lisään toistoja, lisään painoja, lisään sarjoja, lyhennän taukoja sarjojen välillä, jonkun näiden yhdistelmä, joku muu? Miten noi eri vaihtoehdot vaikuttavat kehitykseen? Nollilta alotin ja nyt olen siis saavuttanut level 1:n ;)

Itsekin vasta aloittelija olen, mutta kiinnitin ainakin huomiota tohon painohommaan. Siis jos nyt käsitin oikein niin et ole lisännyt painoja yhtään parin kuukauden aikana? Itse ainakin pyrin lisäämään minimikorotuksen lähes aina kun aikaisemman viikon sarjat menevät puhtaasti ylös. Muut viisaat saavat sitten mietiskellä lisää ;]

Jos tehdään kymppejä, niin tarkoitus olisi, että menis se kymmenen eikä yhtään yli. Lisätään siis painoja ja yritetään saada se 10 toistoa. Näin siis yleensä. Ei missään nimessä kannata ikuisuuksia jauhaa samoilla painoilla, samoilla toistomäärillä. Eihän sellanen oo edes kivaa. Muutosta pitäs pyrkiä tekemään, jottei lihas totu ärsykkeeseen.

No kuten on jo mainittu niin lisää painoja vaan. Sit kun alat junnaamaan paikalla sillein että liike ei alakkaan tuntua kevyeltä niin sun lihakset on tottunu siihen liikkeeseen. Vaihda sillon liikettä. Sitten myöhemmin voit taas palata takasin siihen aiemmin käyttämään liikkeeseen.

Jos ohjelma toimii muuten hyvin, niin miksi sitä pitäisi alkaa muuttamaan. Eikös se ole tarkoituskin, että kehitytään, ja saadaan nyt niin raskaalta tuntuva paino nousemaan helposti (riippuu tietty tavoitteista, mutta kuitenkin: suuret lihakset->suuret sarjapainot)?

Siis: painoja lisää aina, kun sarjat tuntuvat kevyiltä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom