Ohjelmaa jolla jatkaa harrastusta kaivattas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jankae
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tein uuden ketjun, jolla haen uutta ohjelmaa itselleni! Kokemusta on hieman. Eli olen koittanut näitä ketjuja täällä lukea ja hakea sitä hyvää ohjelmaa, mutta tuloksetta. Ohjelmat olen lopettanut suhteellisen nopeaa. Syynä se, että tuntuu reenin jälkeen aina, että olisi virtaa vaikka mihin.

2 jakoinen ollut nyt menossa, mutta tuntuu, että on liian vähän, meinaan liikkeitä, esim. selälle yms. Max painoilla olen tehnyt, mutta silti tuntuu, että jotain kaivattaisiin lisää!

Joten jos jollakin salihirmulla olisi nyt sitten laittaa sellainen ohjelma millä varmasti tuntee jotain tehneensä ja tietysti aina sitä tuloksia kaivataan.

Hakusessa tietenkin siis koko kropan kehitys parempaan. Aina kysytään, et miten monesti mahdollista salilla käydä, niin minulle esim. 4 kertaa viikkoon ei ongelma!
KIITOS!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Elaston 2-jakoinen

Siinä on hyvä ohjelma, jolla varmasti saat kehitettyä monta kiloa lihaa itseesi. Älä luovuta vaan jatka sitkeästi, tämä laji ei sovi hätäheikeille, eikä tällaisella "kaikki mulle heti" asenteella tule touhusta mitään.

E: Tuon ohjelman ehdit vetää 2-kertaa viikossa läpi, eli kroppa 2 kertaa viikossa, sopii joillekkin, joillekkin ei. Tee vaikka 2 treeniä 1 lepo - syklillä, ja viikonloppuna molemmat päivät lepoa.

Syö kunnolla ja huolehdi proteiineista, että saat sitä riittävästi, 2g per painokilo tarvitaan proteiinia, jotta lihasmassa pääsee kehittymään. Unta vähintään se 8 tuntia, koska lihashan kasvaa vain levossa, ei vaikka kuinka treenaisit 24 tuntia päivässä.

Kaloreita maltillisesti pidät hieman ylikulutuksesi, jos et halua fläsää kerryttää vartaloon. Noin +200-300 on optimi.

Zone-sarja -42%
Ohjelmat olen lopettanut suhteellisen nopeaa. Syynä se, että tuntuu reenin jälkeen aina, että olisi virtaa vaikka mihin.

Onkohan vika nyt siinä, että tarjolla olevat ohjelmat ovat kaikki liian kevyitä kaltaisellesi huippukuntoiselle ihmeelle, vai olisiko siinä tekemisessä kuitenkin jotain pielessä jos mikään normaalisti hyväksi todettu ohjelma ei muka sulle riitä? Todennäköisyys on järjellä ajatellen viimeisessä vaihtoehdossa.

Max painoilla olen tehnyt, mutta silti tuntuu, että jotain kaivattaisiin lisää!

Etkä ole, kun ei kerran treenit tunnu missään, vaan varaa jää oikeasti vaikka millä mitalla. Syynä tähän on varmasti kokemuksen puute ja tottumattomuus eikä laiskuus, mutta anyway.

Keskity siis ohjelmien arpomisen sijasta treenaamaan kovempaa, puskemaan itsesi äärirajoille ja tekemään joka sarjassa yksi toisto enemmän kuin viimeksi. Jos mahdollista, niin hommaa salille mukaan kokeneempi kaveri viereen vittuilemaan ja potkimaan perseelle.

Kriittisestä sävystä huolimatta tämä ei sitten ollut kettuilua vaan ainoastaan hyvää tarkoittava ja kokemuksen mukaan 95% varmuudella oikea vastaus ongelmasi syistä ja ratkaisuista siihen :piis:.

Syynä se, että tuntuu reenin jälkeen aina, että olisi virtaa vaikka mihin.

Kokeilepa tehdä jokaisen liikkeen viimeinen sarja niin loppuun että et jaksa edes pitää painoa paikallaan (kyllä, raskaissa liikkeissä varmistaja on MUST). Esim kaksi/kolme normaalia sarjaa lämmittelynä ja viimeinen tappiin asti ns. työsarjana. Jos ei tunnu tuollaisen treenin jälkeen, että virrat on loppu, niin vika on itsessä eikä treenissä. Mikäli kuitenkin fiilis on toivotunlainen, älä kuitenkaan mitään vuoden tms. pätkää vedä kyseisellä tyylillä, alkaa meinaan jossain vaiheessa junnaamaan treenit paikallaan. Vaihtelua siis kehiin.

Hakusessa tietenkin siis koko kropan kehitys parempaan.

Kyllä se kroppa kehittyy, kun vaan jaksaa progressiivisesti jatkaa eteenpäin painoissa tai toistoissa. Itsekin huomannut nyt kun taas vuoden failuretreenien jälkeen muutin ohjelmaa suoriin sarjoihin keskittyneeksi, ettei treeni tunnu missään, mutta paikat kyllä jomottaa pari päivää treenin jälkeen ja sarjapainot nousee iloisesti :rock:

Minäkin noin vuosi sitten punttausta alottelevana luulin olevani joku luonnon oikku, virtaa riitti, palautuminen ei ole ongelma. Tällä hetkellä kun raudat alkaa olemaan sitä luokkaa että joka viikko ei tarvi lisätä painoa tankoon ei tulisi kuulookaan tehdä päivän treeniohjelman lisäksi mitään ylimääräistä ja vähintään yksi lepopäivä on oltava, muuten ei tuu mitään.

1- jakoista ja perusliikkeitä, siinä mun neuvo.

Terveisin entinen Teräsmies.

Ensinnäkin kiitokset nopeista vastauksista! Apua tulee varmasti olemaan noista jokaisesta

Eli joo varmasti aina on tekniikassa hiomista yms. Mutta tosiaan pääpointti oli tuossa, et kun jollain tietyllä ohjelmalla on reenannut, niin tuntuu, että liikkeet yksittäiselle lihasryhmälle ovat riittämättömät. Eli onko mitään pointtia tehdä esim. rintaa samana päivänä kahdella eri tavalla esim. penkki 3x8 sit esim ristitaljaa 3x10! Nämä nyt tosiaan olivat vain heittoja ja toki voi tehdä näinkin tai enemmän, mut sit se et onko mitään järkeä!

Tulipas nyt varmuudella epäselvästi, mut mut...

Ensinnäkin kiitokset nopeista vastauksista! Apua tulee varmasti olemaan noista jokaisesta

Eli joo varmasti aina on tekniikassa hiomista yms. Mutta tosiaan pääpointti oli tuossa, et kun jollain tietyllä ohjelmalla on reenannut, niin tuntuu, että liikkeet yksittäiselle lihasryhmälle ovat riittämättömät. Eli onko mitään pointtia tehdä esim. rintaa samana päivänä kahdella eri tavalla esim. penkki 3x8 sit esim ristitaljaa 3x10! Nämä nyt tosiaan olivat vain heittoja ja toki voi tehdä näinkin tai enemmän, mut sit se et onko mitään järkeä!

Tulipas nyt varmuudella epäselvästi, mut mut...
Riippuu ohjelmasta. Mitä useampi jakoinen ohjelma sitä enemmän liikkeitä voi olla yksittäiselle lihakselle, jos haluaa. 1-jakoisessa yksi raskas punnerrusliike rinnalle on kuitenkin riittävästi.

Elaston 2-jakoinen

Jees, eli esim. kun tätä ohjelmaa kattelin ni tuli fiilis et jotain kaipais lisää!! Kiitokset! Pitäneepä nyt sit ens kerran salilla keskittyä enemmän ja koittaa tehdä puhtaampia suorituksia ja vetää TÄYSILLÄ. Ja jos sen jälkeen on viel fiilis et on liikaa energiaa niin sitten tämä vain ei ole mun juttu :D

Pitäneepä nyt sit ens kerran salilla keskittyä enemmän ja koittaa tehdä puhtaampia suorituksia ja vetää TÄYSILLÄ. Ja jos sen jälkeen on viel fiilis et on liikaa energiaa niin sitten tämä vain ei ole mun juttu :D

Ei, et vain treenannut tarpeeksi kovaa.

Elaston 2-jakoinen

Jees, eli esim. kun tätä ohjelmaa kattelin ni tuli fiilis et jotain kaipais lisää!! Kiitokset! Pitäneepä nyt sit ens kerran salilla keskittyä enemmän ja koittaa tehdä puhtaampia suorituksia ja vetää TÄYSILLÄ. Ja jos sen jälkeen on viel fiilis et on liikaa energiaa niin sitten tämä vain ei ole mun juttu :D

Kyllä se seinä sieltä vastaan tulee kunhan muistat lisäillä sitä malmia tankoon aina kun mahdollista, etkä jää sinne mukavuusalueelle hieromaan. Jos vaikka kyykyssä menee sarjat 10,10,8 niin seuraavalle kerralle lisää rautaa.

Jossain vaiheessa tulet tilanteeseen että tuo 5-6 liikettä / treeni on ihan tarpeeksi.

e. voisit vielä laittaa tänne millaisella ohjelmalla teet tällä hetkellä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja jos sen jälkeen on viel fiilis et on liikaa energiaa niin sitten tämä vain ei ole mun juttu :D

Muista kuitenkin, että keho tarvitsee pitkän totuttelun siihen, että itsestään saa kunnolla irrotettua ne viimeisetkin paukut. Kyse voi olla kuukausista, joiden aikana tuntuu että voimia jää vaikka minkä teet, mutta kun keskityt kunnolla siihen, mitä teet, niin aikanaan se työ palkitaan. Tämä ei ole kärsimättömien ihmisten laji. Sarjojen ja liikkeiden lisääminen vie treenin helposti aerobiseksi jumpaksi ja huomion entisestään pois pääasiasta eli sen tekemisestä kunnolla mitä tehdään.

Elaston 2-jakoinen

Lisää tohon ainakin dippejä, jos liian kevyeltä tuntuu. Jotenkin ihmetyttäny miten niitä ei tos ollenkaa ole, kai siihenki joku syy on? Voi tehä raskaana liikkeenä lisäpainoilla ojentajille kapeella otteella pystyssä tai etukenos vähä leveemmällä otteella rinnalle. Sopii myös kehonpainolla tehtynä lämmittelyliikkeeks tai vaikka ihan viimeseks pumppailuliikkeeks jonkun treenin päätteeks voittaa noi taljavitkutukset tossakin tarkotuksessa mun mielestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom