- Ikä
- 45
H0J sanoi:Joo, unohtu perustella. Pystypunnerruksen voi hyvin tehdä ennen vipareita, varsinkin voimaa haettaessa. Usein vaan tuppaa käymään niin, että etuolkapäät ovat paljon paremmin kehittyneet kuin sivu- ja takaolkapäät. Etuolkapäät kun saavat rasitusta kaikissa punnerrusliikkeissä. Eli jos teet viparit ensin, ottaa silloin myös pystypunnerrus paremmin sivulohkohin.
Enkä ole missään vaiheessa väittänyt, että olisi virhe tehdä pystypunnerrus ensin. Olen vain todennut paremmaksi tehdä viparit ensin, huomattuani epäsuhdan olkapäissäni. Tämän vinkin löysin tältä palstalta, muistaakseni jostain Tomin postista.
Kannattaa kuitenkin kuunnella eri treenivihjeitä ja yrityksen ja erehdyksen kautta rakentaa se itselle parhaiten toimiva systeemi.
Enpä ois paremmin tätä osannut perustella. Ja mulla tämä näinpäin tehtynä on antanut ihan uutta potkua olkapäätreeniin ja nimenomaan tohon sivuosaan. Toi etuosa kehittyy hyvin kuten tossa totesitkin. Kannattaa kokeilla tätä viparit sivulle juttua.
Pertti123 sanoi:Miten ton nyt voi perustella. Liian usein kun joku laittaa ohjelman tänne, niin kaikkia alkaa ehdottelemaan ohjelmaan kaikkia ihan turhia muutoksia, jotta kaverin ohjelma näyttäs siltä kun "se mun ohjelma" näyttää.
No miten sitä voi muutenkaan antaa kommenttia kun oman kokemuksen perusteella? kyllä minä ainakin neuvon tekemään niinkuin oon hyväksi havainnut tai muistan monen muun hyväksi havainneen. Kukin tehkööt sitten omat johtopäätökset ohjeiden toimivuudesta omalla kohallaan.