Ohjelma näytille!

MA - yläselkä, hauikset, sivuolkapäät
TI - rinta, ojentajat, kiertäjäkalvosimet
KE - vatsat, alaselkä, jalat
TO - sama kuin maanantai
PE - sama kuin tiistai

Kaksi tiukkaa sarjaa per/liike, niin et jälkimmäinen on loppuun asti, toistot 2 ekaa vk:a 10 toistoa, 2 seur. vk:a 7 toistoa, sit viimeset 2 vk:a 4 toistoa. Keskiviikkosin tehdään enemmän sarjoja sekä toistoja.

Kommentoikaa! :)

mä olen tehnyt selkää sellaisessa penkissä mihin mennään mahalleen ja vedetään tankoa rintaan lattiasta, vähän niinkuin penkkiä väärinpäin, eikös tossa tule takaolkapäitä myös? mites ylätaljassa?

kosworth sanoi:
mä olen tehnyt selkää sellaisessa penkissä mihin mennään mahalleen ja vedetään tankoa rintaan lattiasta, vähän niinkuin penkkiä väärinpäin, eikös tossa tule takaolkapäitä myös? mites ylätaljassa?

Jep ainakin tuo kuulostaa lähes takaolkasoudulta, eli kyllä tossa tulee takaolkapäille ihan hyvin rasitusta.

Edit. Niin ja tosta ohjelmastas, mä en ainakaan jaksaisi viiden päivän peräkkäisiä treenejä, mutta jos palautumisen kanssa ei ole ongelmia, ni kai toi sitten on ihan ok. Mun mielestä ei kannata treenata erikseen ylä -ja alaselkää, vedä vaan samassa treenissä. Eli siis "yläselän" kanssa. Jalat treenataan ennen vatsoja, varsinkin jos tehdään kyykkyjä. Olkapäät tekisin myös ennen hauiksia ja kiertäjäkalvosimet menee ihan hyvin sivuolkapäiden ohella.

No juu, ei tossa kait ton kummempia. :)

Munki mielestä on kyl päri treenipäivää liikaa. Jos ei kahta niin ainakin yksi päivä kannattas ottaa pois. Voi olla et jos teet tiukkaa settiä niin tulee ylikuntoa. Se voi tuntua helpolta tässä pari viikkoa mutta sitten kun alkaa vituttamaan treenaus niin se on menoa jo.

Saisiko vielä tarkemmin että mitä teet kunakin päivänä, eli mitä liikkeitä teet silloin ja silloin... huhhuh kyllä meni vaikeaksi yksinkertainen asia.

Juu samaa mieltä liikaa treenipäiviä. Minulle sopii ja aika monikin tekee esim. 2 treeni päivää ja sitten lepo. Kosworth suositelisin sinulle 4-jakoista treeniä:

Päivä 1.
Rinta+Hauvis

Päivä2.
Jalat+pohkeet

3. Päivä
Olkapäät+Ojentaja

4. Selkä

Tuo on ihan hyvä minusta, hakkaa IMO 5-jakoisen mennen tullen, meinaan olen kokeilutkin 5-jakoista, ja kehityn paremmin 4-jakoisella.:D

1 (yläselkä, hauikset, sivuolkapäät)
-selkäsoutupenkillä
-scott
-viparit sivuille

2 (rinta, ojentajat, kiertäjäkalvosimet)
-vinopenkki
-ylätalja
-suoralla tangolla istuen kalvosimet

3 (vatsat, alaselkä, jalat)
-ylätaljassa vatsat
-ojennuksia alaselälle
-prässiä ja joku takareisiliike

Ohjelma olis tarkoitus aloittaa 1-2vk päästä, joten on vielä aikaa vähän hioa sitä. Nyt loppumaisillaan melko lailla erilainen ohjelma.

EDIT: tossa tulee 4 tiukkaa sarjaa/lihasryhmä viikkoon, joista vielä 2 vähemmän tiukkoja, luulisin et jos syön tarpeeks niin palaudun, olis tarkotus vetää melkein ylikunnon puolelle ja sit ottaa vähän kevyempi viikko ton 6vk jälkeen.

Näyttää kovin omituiselta mun silmiin. Ylätalja rinta, olka, kiertäjäkalvosin treenissä? :eek: Selälle suosittelisin ihan maastavetoa, leuanvetoa ja kulmasoutua (tai toi sun liike on kai joku sitä vastaava?). Jaloille kyykkyä ehdottomasti, onhan prässi parempi, kun ei mitään/reisiojennukset, mutta kyykky on silti IMO paras liike jaloille.

Sen verran vielä edittiä, että kannattaa tsekata joko toi mun edellinen postaukseni, tai vaikka tsekata jostain uusi ohjelmarunko. Vaikkapa täältä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=618484&postcount=1

ylätaljassa on tosi hyvä tehdä ojentajat, seisaallaan työntää alaspäin. polvi niin pahassa kunnossa et kyykky ei toimi vielä. selitin ton selkäpenkki liikkeen tuolla aikaisemmin.

joo tossa kyllä saattaa olla aikas reilusti treeniä viikolle, mut saattaa ehkä mennä jos malttaa ottaa ton 6vk jälkeen kevyemmän viikon. täytyy mietiskellä vielä...

kosworth sanoi:
ylätaljassa on tosi hyvä tehdä ojentajat, seisaallaan työntää alaspäin. polvi niin pahassa kunnossa et kyykky ei toimi vielä. selitin ton selkäpenkki liikkeen tuolla aikaisemmin.

joo tossa kyllä saattaa olla aikas reilusti treeniä viikolle, mut saattaa ehkä mennä jos malttaa ottaa ton 6vk jälkeen kevyemmän viikon. täytyy mietiskellä vielä...

Jaa okei, eli meinaat siis pushdownia ylätaljalla, ok. Niin siis se selkäjuttu on siis se takaolkaliike tms? :dunno: Njoo kaipa se sitten on ihan ok. Tuo jako vaan kuulosti oudolta.

Back
Ylös Bottom