- Ikä
- 41
Olen enimmäkseen treenannut 3-jakoisella per/vko, mutta luulen, että kroppa kannattaisi käydä läpi ainakin 2 krt viikossa. Olen treenannut noin 2 vuotta satunnaisesti ja nyt olisi tarkoitus yrittää treenata ympäri vuoden sairasteluista huolimatta 3 krt/viikko.
Ongelma alueet ovat vatsa, selkä, alaselkä. Eli ryhti on persiist. Rintaan ei tarvitse keskittyä kummemmin, kunhan se vaan saa välillä rasitusta. En ole siis mikään penkkipelle, tosin joskus olin ja olkapäät kärsi. Pelaan golfia ja siinä hyvä ryhti on kaiken A ja O. Notkoselkäisyys haitaksi, koska selkäranka ei kierry swingissä oikealla tavalla. Hyväkuntoisella golfarilla pitää olla vahva keskivartalo. Liikkuvuus jutut ja venyttelet yritän hoitaa kotona.
Itse olin ajatellut näin:
1.päivä
2*kyykky
2*mave
4*yläselkä
2*takaolat
2*sivuolkapäät
2*rinta
vatsat
2.päivä
3*epäkkäät
4*hauis
4*ojentajat
3*pohkeet
vatsat+selän ojennus
3.päivä
2*kyykky
2*mave
4*yläselkä
2*takaolat
2*sivuolkapäät
2*rinta
vatsat
Toistoja ajttelin vedellä aina mielen mukaan esim. 6-12*
Ongelma alueet ovat vatsa, selkä, alaselkä. Eli ryhti on persiist. Rintaan ei tarvitse keskittyä kummemmin, kunhan se vaan saa välillä rasitusta. En ole siis mikään penkkipelle, tosin joskus olin ja olkapäät kärsi. Pelaan golfia ja siinä hyvä ryhti on kaiken A ja O. Notkoselkäisyys haitaksi, koska selkäranka ei kierry swingissä oikealla tavalla. Hyväkuntoisella golfarilla pitää olla vahva keskivartalo. Liikkuvuus jutut ja venyttelet yritän hoitaa kotona.
Itse olin ajatellut näin:
1.päivä
2*kyykky
2*mave
4*yläselkä
2*takaolat
2*sivuolkapäät
2*rinta
vatsat
2.päivä
3*epäkkäät
4*hauis