ohjelani(mielipiteitä)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kyllähän tuo 8kk jälkeen vaihtuukin, 4kk voima painotteiseksi, ja mitä sitten jos 2 sanoo, "JOO EI TOIMI" onko ne kokeillut samaa kun tietää lukemalla että ei toimi?! =D
Miksi edes kysyt jos et halunnut kuin kehuja ohjelmastasi? Egonpönkitys tais mennä vähän metsään nyt...

Kyllä mave selkäänkin paksuutta tuo.

Tehtiin gymlogissakin paksuntavien selkäliikkeiden jaksossa (Raamattu-tasoinen lähde siis!) ja nettisivulla, mitä käytän, on sijoitettu alaselän liikkeisiin. Itse pidän sitä alavartalopäivässä, koska olen ajatellut että alaselkä-pakarat ovat sen (etureisien ohella) raskaimmin kuormittama osa-alue.

Mietin usein että kun aloittelijat tunkevat näitä ohjelmiaan tänne arvosteltavaksi, että mikä se merkitys niiden arvostelulla on. Kun puhutaan harrastuksesta, niin alkuvaiheessa omasta mielestäni olisi tärkeää saada jonkinlaista iloa salilla käynnistä ja toisaalta tehdä liikkeet hyvällä tekniikalla. Vielä jos tajuaa käyttää sopivia painoja ja edes suunnilleen järkeviä toistomääriä niin kehitystä tulee, joka sitä mielekkyyttä lajiin tuo. Tässäkin kaveri sanoo saaneensa kehitystä aikaan ja aloittelijalle se ei mitään optimaalista ohjelmaa vaadi. Sen paremman ohjelman ehtii harrastelija sitten ajan kanssa sorvaamaan ja jos vielä tämän sivuston on löytänyt, niin ohjeista täällä saa hyvin apua. Saliharrastuksesta tekee yhden parhaista se, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja erilaisilla tavoitteilla..

Kyllä mave selkäänkin paksuutta tuo.

Joo siis tuo tottakai ja siitä juuri on pojjat täälläkin paljon eri mieltä, että missä päivässä se kannattaisi olla. Itse pidän sitä jalkojen liikkeenä, koska 5/3/1:ssä se on alakropan treenissä samoin kuin 2-jakoisissa yleensä ja nosto vaiheessa jalat tekevät sen suurimman työn selän ollessa ns. stabiloija. Vasta siinä aivan lopussa tehdään selällekkin se supistus.

Maastaveto on kyllä sellanen kokovartaloliike, että turhaa siitä on sanoa että se on joko jalkaliike tai selkäliike. Normi maastaveto on niin raskas liike keskivartalolle etten sitä kyllä kyykkyjen yms kanssa jalkapäivänä ala tekemään, joten se on selkäpäivän liike. Jalkatreeneihin sitten suorinjaloin mave. Siinä painot ei ole niin suuret etenkin kun halutaan se rasitus nimenomaan takareisille.

Aina ei tarvitse tehdä moninivel liikkeitä ensimmäisenä, vaan noita eristäviä voi tehdä ns. esiväsytysliikkeinä. Auttaa jos on vaikeuksia saada noita pääliikkeitä tuntumaan siellä missä kuuluisi ja niin kovaa kuin pitäisi ;) Tätäkin voi kyllä pitää jonkinlaisena tehokeinona.

Mun mielestä tuohon ohjelaan voisi lisätä vielä muutaman sarjan hauista ja penkkiä...

...asiaan, jos tuolla meinaat jatkaa niin vaihda nuo etuviparit vaikka facepulliin niin saa takaolkapäätkin hittiä. Etuolkapäät rasittuu jo penkissä ja pystypunnerruksessa ihan tarpeeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom