Ohjeita/ neuvoja välilevy potilaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pakkiis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens armas pakkiksen väki.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, lääkäri totesi niskassani Välilevyn repeämän jonka johdosta vapaaottelun harjoittelu on jäissä jopa ½ vuotta.
Punttiksella voin käydä , kunhan en tee liikkeitä joissa keho rinnan alaosasta ylöspäin joutuu jännitykseen ( oikeaa kättä ohjaavat hermot ovat paskaksi menneen välilevyn kohdalla joten kättä en saa jännittää missään tapauksessa).

Nyt tarvittaisiin hyviä ohjeita jalkojen ja keskikehon harjoitteluun kuntosalilla tietenkin rasittamatta ylävartaloa.

Itse olen nyt kokeillut seuraavia liikkeitä/laitteita;
Reisiojennuskone
Reisikoukistuskone
jalkaprässi
Vatsakone
Vatsarutistus pitäen 10kg painoa rinnalla.
Kuntopyörä (lämmittelyksi)

Olen pohtinut jonkinlaisen ohjelman laatimista,mutta olen suhteellisen käsi noissa hommissa joten pieni jeesi olisi paikallaan.

Mikäli sinulla tulee liikkeitä mieleen, kerro toki niin lisään ne harjoittelu ohjelmaan.

Kuntosali käynnillä haen lähinnä lihasta/voimaa, en niinkään rasvanpolttoa tai toistojen maksimointia.

En ole lääkäri, mutta itselläni on ollut alaselässä välilevynpullistuma, joka oli ensin saatanan kipeä, sitten loppu ja aloittaessani itse vapaaottelun alkoi taas oireilla. Kävin kiropraktikolla hoidattamassa sitä noin vuoden (paino putosi samalla ~22kg). Nykyään selkä on oireeton, mutta muutaman kuukauden välein pullistuma oireilee niskassa (mututietona taitaa olla aika yleistä että pullistuma siirtyy ylemmäs?)

Kipu kestää yleensä viikon-2 ja on kieltämättä epämiellyttävää, mutta vielä en ole treenejä sen takia lopettanut. Aina mennyt itestään ohi. Jos ei ole pystynyt painimaan, niin olen vääntänyt (paini)tekniikkaa ja hakannut säkkiä. Uskaltaisin väittää, että kevyt pyöriminen on vain hyväksi jos kipu sallii, kunhan siinä ei kohdistu yhtäkkiä kovaa painetta niskaan(tai kivuliaita venytyksiä).

Suosittelen että käyt ainakin koittamassa pystyykö kiropraktikko auttamaan sinua, itseäni pystyi.

En ole lääkäri, mutta itselläni on ollut alaselässä välilevynpullistuma, joka oli ensin saatanan kipeä, sitten loppu ja aloittaessani itse vapaaottelun alkoi taas oireilla. Kävin kiropraktikolla hoidattamassa sitä noin vuoden (paino putosi samalla ~22kg). Nykyään selkä on oireeton, mutta muutaman kuukauden välein pullistuma oireilee niskassa (mututietona taitaa olla aika yleistä että pullistuma siirtyy ylemmäs?)

Kipu kestää yleensä viikon-2 ja on kieltämättä epämiellyttävää, mutta vielä en ole treenejä sen takia lopettanut. Aina mennyt itestään ohi. Jos ei ole pystynyt painimaan, niin olen vääntänyt (paini)tekniikkaa ja hakannut säkkiä. Uskaltaisin väittää, että kevyt pyöriminen on vain hyväksi jos kipu sallii, kunhan siinä ei kohdistu yhtäkkiä kovaa painetta niskaan(tai kivuliaita venytyksiä).

Suosittelen että käyt ainakin koittamassa pystyykö kiropraktikko auttamaan sinua, itseäni pystyi.

Siis kärsin välilevyn repeämästä eli välilevyssä on "haava"
Pullistuma on astetta lievempi vamma(?)

Kipu on itselläni kestänyt jo noin 2½ kk, nyttemmin helpottanut hieman kun fysioterapeutti on antanut niskaan akupunktiota, ja kyllä rokkaa :kippis1:

Back
Ylös Bottom