Ohjeita minulle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amateuri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tiedän ettei uusia homostelu-threadeja oikein katsota hyvällä, mutta koitetaan nyt kumminkin mikäli joku haluaisi antaa vinkkejä.

Olen erittäin aloittelija punttisalilla käymisessä. Nyt olen käynyt muutaman viikon, ehkä kuukauden aktiivisesti, mutta en vain tiedä oikein mitä salilla pitäisi tehdä. Haluan jotain järkeä touhuuni, joten tulin kysymään neuvoa. Olisihan tuossa stickyinä vinkkejä ja neuvoja, mutta kenties joku kokeneempi voisi tehdä minulle oman "ohjelman".

Olen noin 175 senttinen ja 63 kiloinen 16-vuotias poika/nuorimies. En todellakaan ole mitenkään vahva, mutten tule ikinä olemaankaan jollen tartu härkää sarvista ja ala punttailemaan. :)

Olen käynyt kuukauden salilla noin 3 kertaa viikossa, ja tehnyt varmasti aivan väärin kaiken mahdollisen.

Onko vinkkejä millaista ruokavaliota minun kannattaa noudattaa? Millaista palautusjuomaa minun kannattaisi hankkia? Mitä minun pitäisi siellä salilla sitten tehdä?

Sori että sanon näin, mutta tämä on tosiaan turha homosteluthreadi eikä mitään muuta. Sticky-ketjut ovat aloittelijallekin sopivia ohjelmia pullollaan ja niistä mikä tahansa on parempi kuin jonkun viidessä minuutissa varta vasten sinulle turaama.

Syömisasiaakin nuo stickyt ovat täynnänsä. Jos ei motivaatio riitä lukemiseen, niin kukaan ei niitä asioita pysty yhteen lauseeseen sulle tiivistämään.

Vaikkapa g6 ja laske oikeesti syömiset, siinä on ainoot vinkit mitkä tarvit, ei mitään gomadeja. Kaikki sanoo että syö kun hevonen, mutta niin ei yleensä ole. Laskelaskelaske

Vaikkapa g6 ja laske oikeesti syömiset, siinä on ainoot vinkit mitkä tarvit, ei mitään gomadeja. Kaikki sanoo että syö kun hevonen, mutta niin ei yleensä ole. Laskelaskelaske

Kyllä sitä alussa pääsee pitkälle kun äidin sapuskoja hyvillä mielin syö. Myöhemmin sitten 'tosipunttausta'.

Eli sää nyt neuvot tälle alottelijalle, että se pysyy kotona pelaa pleikkaria ja syö äitin tekämää ruokaa?

Yleensähän se ongelma tuossa massankasvatuksessa on siinä, että sitä luulee syövänsä kuin hevonen, mutta todellisuudessa kalorit jäävätkin liian alas. Eli laske ihmeessä. Kannattaa muistaa se, että proteiinia 2-3g/painokilo ja rasvoja 1g/painokilo, loput hiilareita. Hyviä proteiininlähteitä ja muita ruokavaliovinkkejä onkin lueteltu täällä eri threadeissa paljon. Olet kuitenkin vielä kasvava nuorimies, joten kunnolla vaan sapuskaa naamaan ja pidä tosiaan huoli, että sitä tulee tarpeeksi :)

Minä olen vähän hukassa mitä pitäisi tehdä tai mitä olen edes hakemassa salilta.

Ei juurikaan kiinnosta erityisesti lihasten kasvatus tai edes voimatason nosto vaikka se varmaan tulee automaattisesti jos salilla alkaa käydä. Tarkoitus olisi vaan saada kiinteämpi kroppa, tuntuu niin läskiltä kun löysää joka puolella ja varsinkin vatsalihakset ois kiva saada näkymään kasvattamatta ympärysmittaa (oon pudottanut painoo 25 kiloa 1.5 vuoden aikana ihan lenkkeily yms. ja ruokavaliolla). Paino ja fyysiset mitat muutenkin on nyt aika kohdillaan mutta löysät pitää saada pois (bmi 21). Jaloissa jopa lihasta näkyykin mutta lenkkeily ei taida muita paikkoja juuri rasittaakkaan.

Onko näissä lähtökohdissa mitään eroa alottelevaan saliharrastelijaan joka vaikkapa haluaa voimakkaammaksi?
Jokusen kerran oon käynyt jo salilla ja alkaa jo suurinpiirtein tietämään laitteiden/liikkeiden nimiä :)

Vatsalihasten näkyvyyteen vaikuttaa kaksi asiaa ja se on rasvan määrä ja vatsalihasten koko. Rasvan määrä vaikuttaa arviolta n. 80% ja koko 20%. Siitä voit vetää johtopäätökset, että mitä täytyy tehdä jotta saat sixpäckin näkyviin. Melkeempä ihan sama mitä siellä salilla teet kunhan pidät sykkeen korkeella ja hikoilet. Voit vaikka tehdä "juttuja" suihkussa sen tunnin pari kuhan hikoilet ja syke on korkea. Se polttaa kaloreita -> laihdut -> vatsa palat näkyy ehkä joskus. Paremmin sä kyllä laihdut jos lähdet lenkille tai teet muuta aerobista juttua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mun tarvitse laihtua kuten sanoin. Ei ole edes varaa laihtua, muutenhan tulisin aivan alipainoiseksi. Tällähetkellä paino on 77 ja pituus 188

Eli siis: Et halua lihasta etkä voimaa vaan haluat sixpackin. Sinun ei myöskään tarvitse laihtua eli rasvaprosenttisi on kohdallaan. No eipä tuossa sitten muuta kuin armotonta vatsalihasten treenausta. ;)

Ei mun tarvitse laihtua kuten sanoin. Ei ole edes varaa laihtua, muutenhan tulisin aivan alipainoiseksi. Tällähetkellä paino on 77 ja pituus 188

Siis et halua laihtua, mutta rasvasta pitäisi silti päästä eroon ja lihaksia ei saisi tulla? WTF? Eikö nyt normaali järkikin sano, että tuollainen yhtälö on loogisesti mahdoton?

Se rasva ei sitten sen enempää kiinteydy kuin muutu lihakseksikaan sen enempää kuin omena muuttuu appelsiiniksi.

Joo en ole paras mahdollinen äidinkielessä ja muutenkin ryypännyt aivoni pilalle. Mutta puuttuuko teiltä nyt kokonaan rivien välistä lukemisen taito vai onko jäänyt pillu saamatta vai mikä tässä mättää.

Joo en ole paras mahdollinen äidinkielessä ja muutenkin ryypännyt aivoni pilalle. Mutta puuttuuko teiltä nyt kokonaan rivien välistä lukemisen taito vai onko jäänyt pillu saamatta vai mikä tässä mättää.

No tässä vähän ihmetellään että oliko se ongelma nyt
a) Rasva pitää saada pois vatsan alueelta.
b) Rasvaa ei ole mutta vatsalihaksiin pitää saada kokoa.

Ratkaisut:
a) Miinuskalorit
b) Vatsojen reenaus

Ei tarvitse ruveta vittuilemaan kun itse on kirjottanut epäselvästi. Täällä sentään yritetään auttaa ja antaa rakentavia ratkasuja.

Back
Ylös Bottom