Ohjeita ensimmäisen auton ostoon!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scamyel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omalla kohdalla voisin myös suositella jotain japsia, corolla, civic (olettaen ettei kori madonsyömä), carina... Tekniikka näissä oman kokemuksen perusteella pelaa hyvin. Niinkuin Mies847 sanoi, jos auto jota katselet on todella edullinen vrt. muihin vastaaviin, sille on yleensä jokin hyvä syy.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä kyllä. Tuolla hintahaarukalla saa tutun autokauppiaan mukaan jo 00- luvun auton, tosin riisutun sellaisen mutta menee todella hyvin ensimmäisenä autona.
Että jos ostaa japsin joka on 00- vuoden puolelta niin siinä tuskin on vielä korikaan madonsyömä :D

En oikeen käsitä tota turbovolvojen mollaamista. Volvon turbotekniikka on sen verran varmaa, että kestää kyllä nuo yli 200 tkm kilometrit aivan varmasti. Itsellä ollut tosiaan t4 n. 200 tkm ajettuna ja toimi kun kello. Lisäksi ollut c70 t5 ja siinäkin oli lähes 300tkm mittarissa ja ei mitään vikaa, ja tosiaan varmaan oli poljettu tollasta vehjettä enemmänkin. Turboa ei ollu vaihdettu. Hs.fi vikalista on suht. naurettavaa luettavaa, siellä kun on kirjotettu kaikki mitä jonkun autosta on joskus mennyt. En pitäis kyllä "tyyppivika" listana tuota ollenkaan. Volvolandian sivuilta saat urkittua melko paljon varmaan tietoa s40:sta. Jakopäästä sen verran, että toi 700e menee aika reilusti yläkanttiin. Itellä on tuolla kuitit 2.5 turbokoneesta ja hintaa oli 320e. t5:seen oli alle 400e ja v40 t4:seen tais olla tarjous n. 350e. Jakopään rempat on noihin volvoihin halpoja verrattuna moneen muuhun ja sen takia ne on ajoissa melkeinpä aina tehtykkin noihin. Bensaa nuo volvot kyllä vie koneen kokoon nähden aika hyvin, mutta tehoihin nähden en välttämättä sanois niinkään. Jos ostat vaikka tuon t4:en niin ei tuo n. 9l keskikulutus 200hv autolle mun mielestä ole ollenkaan paha.

Täältä ilmoittautuu pikku vulvan omiistaja :D kerron nyt ton tarinaa muutamilla lauseilla...Ostin auton 07,ja auto oli s40 vm98, yhdeltä omistajalta, suomiauto, 1.6..Ihan hyvillä varusteilla...Mitä autoon joutunut uusimaan , niin aika vähäiseksi jää tämän 3 vuoden aikana...Kilsoja tullut noin 65tkm. Jarrulevyt vaihdoin toissa syksynä ja viime syksynä starttimoottorin, sekä avaimen teetin uuden tohon, ja toinen takajarrusatula...Mutta nämä lukeutuvat kastiin mitä vaihdettu , tottakai autoa huollettu liikkeessä aina n.max 20tkm välein ja kurkattu konepellin alle aika useesti että kaikki kunnossa, nesteitä riittävästi yms...Eli perushuollot tehty kilometrien mukaan, auto sisältää täydellisen huoltokirjan...

Tietysti toi auton kevyt laittaminen tuli heti kyseeseen(mopo iässä laitoin mopoja yms, kohensin ulkonäköä), tarkoitus oli vain tehdä oman mielen mukainen ja hyvin hillitysti laittaa...Ensimmäisenä tummat takalasit, tämän jälkeen 16 alupallot...No maavara oli niin suuri että tontitus ja tämän jälkeen vaihdoin vanteet 18...tumma optiikan laitoin keulalle kun halvalla sai ja tämän jälkeen listat, ovenkahvat,helmat, peilien muovit yms. korin väriin...Ja samalla lamppujen vaihdon yhteydessä pesurit etuvaloista pois ja kupit täytin ja maalautin...

Ja talvella teki mieli tehdä jtn niin kiilotin vanteet reunat ja maalautin keskiön, arviolta tunteja meni n.100 talven aikana noihin vanteisiin kun kiilotin ja hioin...Mitä järkeä tässä oli?hmm...ei ehkä mitää, mutta tottunut tekemään käsin aina jtn...Ja löydämpä nyt ton katiskan parkkipaikalta :D Nälkä kasvaa syödessä...

Jos ostat vaikka tuon t4:en niin ei tuo n. 9l keskikulutus 200hv autolle mun mielestä ole ollenkaan paha.
Koeajoin peräkkäin T5:n ja 2.0 bensan. Toisessa ajotk näytti keskikulutukseksi 15 ja risat, toisessa 7. :D Ei ollut vaikeutta valita kumman ottaa, semminkin kun T5:n geartronikki onnistui hämmästyttävän hyvin kätkemään tehot.

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/3115248

No vaikkapa tuosta. Tarjoat tasan 4 tonnia ja ei muuta kun kättäpäivää myyjän kanssa. Ei se varmaan tuolla 1.4 koneella mihinkään kulje, mutta juhannusreissulla konttiin mahtuu niin paljon juomaa että olet kännissä vielä lokakuussakin.

Tai sitten Toyota. Ei voi mennä vikaan jos vaikka corollan hommaa.
Jos olisit automyyjä niin tuolla myyntipuheella olis tullu kaupat! Ei mitenkään huono vaihtoehto, sillä tehoja ei tarvitse löytyä. Pääasia että kulutus on suht. alhaista ja autolla pääsee paikasta A paikkaan B.

Mites sit nää jenkit? autothan on aivan perseestä , paitsi jenkit .. ja mitä isompi sitä isompi :)
Oon täs nyt kattellu autoja, ja vaihtoehtoina taka tai neliveto, mielummin nappulalla molemmat. tarkotus ois päästä eteenpäin hyvällä asfaltilla, paskalla asfaltilla, hiekalla, ehkä vähän metässä ja tietysti vitunmoisessa lumihelvetissä ( siis suomessa)
Ei noi pikkujenkit kiinosta pahemmin, lähinnä maasturit ja pick upit. budjetti on vähän avoin...
unelma autoi ois http://www.nettiauto.com/chevrolet/sportside/3659768 Kallis tuo on ku perkele ja typerää ekoista autoista noin vitusti maksaa, mites tollaseen pitäs varaa rempparahaa, ja vakuutukset + verot? Pystyyko tollasilla renkailla ajamaan ja onko täysin paskat ajossa?

Ton ikäiseen letukkaan saa osia vaikka R-kioskilta, eikä ne osat ole järin kalliitakaan. Vakuutuksetkaan ei ihan järjettömiä maksa, käyttömaksu tietysti on vähän iso kun taitaa mennä kokonaispainon perusteella. Renkaat näyttäisivät olevan Goodyearin MTR:t, ittellä ei ole kokemusta, mutta isot pojat kehuvat sitä loistavaksi allround-renkaaksi. Eli niiden suhteen ei ongelmia ole, talvellakaan.

Mitä nyt hintaan tulee ja siihen kannattaako tommoista ostaa, niin mun mielestä anna mennä vaan. Mun mielestä ei ole mitään typerämpää kuin ostaa järkevä auto, jolla vituttaa ajaa. Mieluummin ostaa semmoisen auton millä on kiva ajaa ja mikä miellyttää omaa silmää. Lippispäät dissaa jenkkejä joka tapauksessa vaikkeivat olisi ikinä edes kyydissä, saati ratin takana olleet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö tommosessa ole bensankulutus helvetillistä? Saattaa 18 v jätkällä tulla ongelmia tommosen kanssa, ku ei meinaa rahat riittää löpöön. (bensankulutuksesta en ole varma, mutta siitä olen varma että kannattaa ottaa sekin seikka huomioon kun ekaa autoa on ostamassa)

Avensis tai Carina E. Tylsiä perusautoja, mutta vähävikaisia sellaisia. Omalla ajanut 200tkm --> 257tkm 2,5 vuoteen ilman mitään ylimääräisiä remppoja. 4 samanlaista löytyy lähipiiristä ilman ongelmia. Mielellään 1.6 koneella, koska tuota 1.6 konetta (4A-FE) on aika monen asentajan suusta kehuttu pommin varmaksi. Tuossa hintaluokassa on IMO aivan turha edes katsella mitään urheilullista/tehokasta autoa, sitten vituttaa kun korjauskulut imaisee helposti auton hinnan. Ne bemarit ym on parempi hankkia sitten kun ei tarvitse katsella niitä halvimpia pilalle poljettuja ritsoja.

Itse ajelin -94 corollalla 138tkm->280tkm. Ei tuota saanu ajamalla rikki. Jännä juttu, kun ei edes pyörän laakereita, laturin hiiliä, jne. tarvinnut vaihtaa. Jarrupalat vaihdoin parikertaa, tulpat kerran sekä öljyt 10tkm välein. Ja tietysti jakohihnan kerran. Siinä oli sen auton huoltohistoria.

Ranskalaisista pitäisin näpit erossa enkä kyllä saksalaisiinkaan koskisi. Toyota, mazda, nissan tai honda.

Eikö tommosessa ole bensankulutus helvetillistä? Saattaa 18 v jätkällä tulla ongelmia tommosen kanssa, ku ei meinaa rahat riittää löpöön. (bensankulutuksesta en ole varma, mutta siitä olen varma että kannattaa ottaa sekin seikka huomioon kun ekaa autoa on ostamassa)
Kuulemma saattaa supertaloudellisesti päästä 8litraan(en noilla renkailla kyllä tiiä) mut perus kesätalviajossa 20-25litraa. Tollanen nyt on vaihtoehto vaan jos sais vaikka esarin jaon tai jonku muun yö+vklp duunin.. kun päiväduuni jo löytyy.. no saa näkee, toki vituttaa sit inttiin mennä kun ei voi ajella :D

Kuulemma saattaa supertaloudellisesti päästä 8litraan(en noilla renkailla kyllä tiiä) mut perus kesätalviajossa 20-25litraa. Tollanen nyt on vaihtoehto vaan jos sais vaikka esarin jaon tai jonku muun yö+vklp duunin.. kun päiväduuni jo löytyy.. no saa näkee, toki vituttaa sit inttiin mennä kun ei voi ajella :D
Kun inttiin menee nii eikö tosta joudu kuitenkin siltä ajalta maksaa veroa ym. Näin oon kuullu. Mäki tässä oon pikkuhiljaa alkanu auton oston kelailemaan, koska huhtikuussa täyttää 18. Suositeltiin että hommais auton vasta intin jälkeen. Vaikka toisaalta vittumaista olla n. 1v ilman autoa -,-

Mut tottakai sulla vähä erijuttu ku sulla nyt ilmeisesti duunit löytyy. Mulla toi iki- ihana lukio kesken, mut kuitenki v- loppu ja lomaduuneja on. Eli jokaisen yli 3pv loman oon duunissa.

Perkule ku on vaikeeta :D

Ot: ei se duunin teko oo niin hehkeetä kun opiskelu... oikeesti, toki saahan siitä fyrkkaa mut mielummin mä lukios hajoilisin..

Itellä on ekana autona -93 Mazda 626 2.5-litrasella V6:lla. Voin kyllä suositella jos pystyy tankkia täyttämään :D Ei tämä nyt ihan sikapaljon syö mutta on niitä taloudellisempiakin autoja.. Jos polkasee kunnolla nii sitä bensaa tosiaan palaa mutta maantieajossa pääsee kyllä 7 litraan satasella jos oikein yrittää. Keskimäärin mulla on menny semmoset yhdeksän litraa..

Koneen käyttöalue on helvetin laaja, vetää tuhannesta kierroksesta sinne punarajalle eli 7000 kierrokseen asti. Tosi kiva ajaa ku ei tarvi koko ajan vaihteita rumpata... Ja tämä kulkeekin ihan kivasti, GPS:llä yks saman kylän kaveri mitannut samanlaisen auton huippunopeudeksi 220km/h mitä en yhtään epäile :) Kiihtyvyys on kans ihan jees, nollasta sataseen jotain 8-9 sekuntia. Vaikka tämä on vähä pirteämpi ku 1.3-litraset Corollat nii ei tällaista ajamalla saa rikki.

Pitemmillä kavereilla voi olla epämukavat oltavat takapenkillä koska lyhyilläkin tyypeillä osuu pää kattoon. Mutta ketä kiinnostaa kyytiläisten oltavat? :D

Itse ajelin -94 corollalla 138tkm->280tkm. Ei tuota saanu ajamalla rikki. Jännä juttu, kun ei edes pyörän laakereita, laturin hiiliä, jne. tarvinnut vaihtaa. Jarrupalat vaihdoin parikertaa, tulpat kerran sekä öljyt 10tkm välein. Ja tietysti jakohihnan kerran. Siinä oli sen auton huoltohistoria.

Ranskalaisista pitäisin näpit erossa enkä kyllä saksalaisiinkaan koskisi. Toyota, mazda, nissan tai honda.
Täältäkin ääni Toyotalle. tollaseen vajaa 5000e budjettiin ei parempaa ensimmäistä käyttöautoa oo. Jaappanialaisista toyotat (ja hondat) tuntuis kyllä olevan erityisesti nissaneita ja mitsuja aika matkan edellä.

Suositut

Back
Ylös Bottom