Ohjeet: Aamu- ja iltapala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

JHM

Ikä
42
Tässä pari ohjetta, jotka oon havainnu sellasiksi, että ainakin ite oon pystyny vetää jo useemman kuukauden päivittäin ilman mitään kyllästymisen merkkejä. Tuo iltapala ei itellä ole vielä se päivän viimeinen "ruokailu" vaan vedän sen yleensä tuossa klo 20-21.

Aamupala:
Ota sheikkeri. Heitä sinne 1 purkki ehrmannia. Perään 1,5dl elovenaa. 1rkl dextroa maun vuoksi. Valion mustikkamehukeittoa melkeen sheikkerin yläreunaan mutta jätä 2 sentin maitovara, joka tekee tuosta juoksevampaa. (+vitamiinit, kreatiinit yms.) Sauvasekottimella sekasin ja koulureppuun. Tuota väsätessä voi vaikka ottaa apertitiiviksi yhden ehrmannin paljaaltaan. Maistuu hyvälle, on kannettavaa mallia ja nopea tehdä.

385kcal/p33/h53/r4 (hiilareista n.9g tulee dextrosta)
(Rypsärillä tarvittaessa kaloreita lisää, esim. 2rkl ~ n.250kcal)

Iltapala:
Ota kaksi vaasan ruispalaa ja voitele ne ketsupilla. Ota tonnikalaa paloina vedessä. Valuta vedet pois ja kaada tilalle n. 2rkl rypsiöljyä ja haarukoi se tonno hiutaleiksi sinne säilyketölkkiin. Puolita tonno leipien päälle. Lisää reilusti ananaspaloja. Päälle juustoa ja mausteeksi basilikaa. Mikroon 3min. Nauti maidon kanssa.

550kcal/p40/h22/r33 (ei mukana maitolasia eikä juustosiivuja)

Iltapala:
Ota kaksi vaasan ruispalaa ja voitele ne ketsupilla. Ota tonnikalaa paloina vedessä. Valuta vedet pois ja kaada tilalle n. 2rkl rypsiöljyä ja haarukoi se tonno hiutaleiksi sinne säilyketölkkiin. Puolita tonno leipien päälle. Lisää reilusti ananaspaloja. Päälle juustoa ja mausteeksi basilikaa. Mikroon 3min. Nauti maidon kanssa.

Kokeilin ja hyvää oli!

oho, tosi hyviä neuvoja! Täytyypi kokeilla, jotain tällästä oonki odotellu vaikka onhan näit jo täällä..

JHM sanoi:
Iltapala:
tommosiahan tässä on kiskottu varmaan viimoset viis vuotta :D ananaspaloja en tosin ole käyttäny,eli ne oli uus juttu :D

En nyt tiiä onko noi vimpan päälle oikeeoppisia.. viksummat voi kommentoida sitä. Ainakin aamulla tulee hiilaria ja proteiinia (ja aijaijai ku mustikka maistuu läpi!!!) ja illalla sitten rasvat ja proteiinit. Aamupala ehkä turhan kevyt(?) mutta alkaa olla aika jöötiä, jos sitä elovenaa tunkee sinne enemmän.

Ennen vedin vaan lautasellisen puuroa, joten siihen nähden selkee parannus, ku prodea silti saatava jo aamusta. Jengi tietty kattoo pitkään, ku kävelen koulussa fastin sheikkeri täynnä pattismurffijuomaa :) Kyllä se hymy hyytyy sitten, ku joskus kasvan isoksi.

Koulu on perse paikka syödä omia eväitä! (asia on kuitenkin toisin, jos ahmit esim. suklaata, hampurilaisia tai sokeri colaa, jolloin se on OK)

Sanokaa turhamaiseksi, mutta ite huomannut helpommaksi syödä välipalat nopeasti esim. vessassa tai muualla. Ei tarvii vastailla kysymyksiin: "onks toi nyt terveellistä" "onks varmasti proteiineja" "hyi, mitä toi on" "miten sä voit syödä jotain mössöö" "miks sä SYÖT koko ajan???"

Lisätään oma aamuresepti. Jos pitää aamulla mennä aikasin töihin tai kouluun (7-9), teen tämän yleensä valmiiksi illalla, ja nukun sitten hieman pitempään.

2dl neljän viljan hiutaleita
250gr ehrmannia
30gr 100% ON whey minttusulkaata
Hieman vettä
Rasvatonta maitoa shakeri täyteen

Tulee sopivan puuromaista, joten joutuu syömään lusikalla. On siis vähän niinkuin puuroa, paitsi kylmää. Ja maistuu minttusulkaalta :kuola:

Öö, älä välitä tuollaisista. Ne ei vielä tiedä, että ne pysyy loppuelämänsä pienenä.

Mä en ymmärrä minkä takia syömistä pitäisi koulussa hävetä, mikäli ei ole paino-ongelmaa. Meillä oikein kisailtiin aina lukiossa, kuka syö eniten. Itse olin vuosikurssimme mannapuuro -ja siskonmakkaramestari. siskonmakkaramestaruudessa mitattiin sitä, monta siskonmakkaraa saa kerralla suuhun yhdellä haarukalla, muita apuvälieitä tai toista kättä käyttämättä. Nielaisu varmisti onnistuneen suorituksen, Enkkani taisi olla 13.

:jahas: että tällaista meillä Lahdessa oli. Kenties teillä on vähän eri meininki...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei siinä, kyllä yleisesti pidetään hyvänä jos syö paljon ( paitsi tosin jos kyseessä on ihan törkee kanuuna), mut se mitä syö on toinen juttu. Yli puolet kun ei esim. tiedä et miks pitäis syödä jotain rahkaa jos siinä ei lue et valio ja vitusti sokeria.

Mun välipala onkin koulussa nestemmäinen. 30g vanilia protskua ja 12g rypsäriä mehupulloon, vedellä tai mehulla. Ruokikselle otan yleensä omat tummat riisit (mukana rypsäriä) , jotka heitän jonossa lautaselle (enää ei paljon kysellä, miks en vois syödä samaa riisiä kun muut) sit päälle kouluruokaa, mut jos on jotain lasagnee niin sit omat tonnikalat. Koulun salaatit on hyviä ja päivittäinen vihannes annos tuleekin melkein pelkästään koulusta, ja sitä tulee PALJON. Piimää kyytipojaks ja näkkileipää.

Päivät loppuu n. puol kolme, joten hyvin kestää, kun aamulla syö hyvin, sit toi mun öljy mehu ja 12.00 lounas.

Toi riisi juttu voi jonkun mielestä kuulostaa aika kylmältä ja hifiltä, mut mä en usko "valkolaisiin"

Kokeilin tänään tämmöistä aamupala reseptiä:
Ehram 250g
SportLife Nutrionin Whey100 35g
Kreatiinia 5g
200g Banaania

Ja nuo änkin sheikeriin ja sauvasekoittimella semmoiseksi kivaksi pirtelöksi. Ja proteiinia tuossa varmaan on about 50g ja kaloreita muistaakseni vähän yli 400 ja tuohon päälle otin kaksi ruisleipää. Tosin ainut huono puoli tuossa on nuo banaanit, sillä niissä on nopeata hiilaria, mutta ruisleivän kuitu hidastaa niiden imeytymistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom