Ohivuotomittauksesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sleep-O
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
27.8.2003
Viestejä
1 995
Eli nyt on käynyt sillä tavalla että oma pirssi on ruvennut syömään öljyä.
Kun auton käynnistää se pölläyttää sellaisen sinertävän pilven ilmoille ja lievästi sinistä tulee myös kiihdyttäessä niin kuumana kuin kylmänäkin. lämpinä vähemmän kuitenkin.

Selviääkö ohivuotomittauksella että onko syypäänä venttiilivarrenkumit vai männän öljyrenkaat? Vai paskassa tapauksessa molemmat :(

Kiitän jo etukäteen vastauksista. :kippis1:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Hmmp..

Mutta onko mitään tapaa selvittää että mikään muu ei siellä vuoda esimerkiksi tuolla ohivuotomittauksella?
 
Hmmp..

Mutta onko mitään tapaa selvittää että mikään muu ei siellä vuoda esimerkiksi tuolla ohivuotomittauksella?
Kuten Volcano tossa jo sanoi. Ohivuotomittaus/puristuspaineiden mittaus paljastaa paskat männärenkaat. Mielestäni tuolla kuitenkin selviää syy heikentyneisiin moottorin tehoihin.

Savustus on IMO todennäköisemmin kannentiivisteen tai venttiilinvarsien kumien syytä.

Jäähdytysnestettä ei siis tällä hetkellä kulu? Se on selvä merkki kannentiivisteen rikkoutumisesta. Onko moottori päässyt ylikuumenemaan? Tuolloin kansi usein korkkaa ja männänrenkaat väsähtävät.
 
Kuten Volcano tossa jo sanoi. Ohivuotomittaus/puristuspaineiden mittaus paljastaa paskat männärenkaat. Mielestäni tuolla kuitenkin selviää syy heikentyneisiin moottorin tehoihin.

Savustus on IMO todennäköisemmin kannentiivisteen tai venttiilinvarsien kumien syytä.

Jäähdytysnestettä ei siis tällä hetkellä kulu? Se on selvä merkki kannentiivisteen rikkoutumisesta. Onko moottori päässyt ylikuumenemaan? Tuolloin kansi usein korkkaa ja männänrenkaat väsähtävät.

Juu eli ei ole kone päässyt kuumemaan ja ei kulu jäähdytysnestettä eli vahvasti nyt näyttää sitten siltä että ainut vika olisi nuo venttiilinvarrenkumit...

Ja jos öljyä pääsee palotilaan männärenkaiden kautta niin ohivuotomittaus kertoo tämän?
 
Ja jos öljyä pääsee palotilaan männärenkaiden kautta niin ohivuotomittaus kertoo tämän?

Ei se yleensä noin päin kulje, eli se lyö paineen öljytilaan. Huomaa siitä, että esim. huohottaa paljon, öljytikku ei tahdo pysyä paikallaan jne.
 
Eikös tuo ohivuotomittaus tehdä jos epäillään venttiilin tai venttiilien vaurioituneen elikkäs palaneen/karstoittuneen pahasti tms.? Eli mitataan ne puristuspaineet / pytty. Tosin tuossa mittauksessa nähdään myös onko kone väljä eli mittauksen jälkeen lurautetaan tulpan reijästä öljyä männän päälle ja mitataan uudelleen. Jos puristuspaine kasvoi niin auton arvosta riippuen sitten toimenpiteet :wall:

Syökö kone paljon öljyä? Venttiilinvarren kumeja veikkaan minäkin syypääksi tähän ongelmaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tuo ohivuotomittaus tehdä jos epäillään venttiilin tai venttiilien vaurioituneen elikkäs palaneen/karstoittuneen pahasti tms.? Eli mitataan ne puristuspaineet / pytty. Tosin tuossa mittauksessa nähdään myös onko kone väljä eli mittauksen jälkeen lurautetaan tulpan reijästä öljyä männän päälle ja mitataan uudelleen. Jos puristuspaine kasvoi niin auton arvosta riippuen sitten toimenpiteet :wall:

Syökö kone paljon öljyä? Venttiilinvarren kumeja veikkaan minäkin syypääksi tähän ongelmaan.

Kyllähän se aika reippaasti sitä öljyö syö. kuukauden välein saa paridesiä lisäillä.

Voiko olla mahdollista että joku venttiilikumi on kokonaan irti? Kyllä se niin ruma pilvi jää joka kerralla kun käynnistää :(
 
Voiko olla mahdollista että joku venttiilikumi on kokonaan irti? Kyllä se niin ruma pilvi jää joka kerralla kun käynnistää :(
En pidä mahdollisena sitä, että kumi olisi kokonaan irti. Ainakin Mitsuissa tuo "kumi" on sellanen messinkinen holkki, jossa on kumiset reunat tiivistämässä venttiilin varren ympärystä. Nuo "kumit" naputellaan paikoilleen kanteen, joten vaativat aika reilusti ulkopuolista voimaa irrotakseen.

Tämä on tietty automallikohtaista. Itse väittäisin, että ei ne kumit itsekseen irtoa. Vuotavat vain.
 
Voiko olla mahdollista että joku venttiilikumi on kokonaan irti? Kyllä se niin ruma pilvi jää joka kerralla kun käynnistää :(

Voihan sellainen toki olla irti tai rikkoutunutkin. Venttiilinkumien tilaa voi kokeilla hankkimalla koneeseen paljon alipainetta. Toisin sanoen vedät jossain alamäessä pitkän moottorijarrutuksen ja polkaiset sitten tallan pohjaan. Pöläys kielii kumeista. Kannattaa ottaa kaveri mukaan tarkkailemaan, ja pitää se oma katse tiessä. Peileistä savua ei välttämättä näe, ennen kuin sitä on todella paljon.

Et tainnut mainita auton merkkiä, mallia, ikää ja kilometrejä? Tai sitten olen taas puusilmä.

-k
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom