Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Viikonloppuja!

IMG-2332.jpg
Rohkeeta käydä kaupassa pyörällä. Itse ihan jopollakin aikoinaan juoksin läpi kaupan/alkon/tms, että ehtii takaisin ennen pyörän varastamista.

Kerran oli jo juippi tutkailemassa lukkoa 😀 Kysyin, että onko avain kateissa, ja lähdin menemään.

Rohkeeta käydä kaupassa pyörällä. Itse ihan jopollakin aikoinaan juoksin läpi kaupan/alkon/tms, että ehtii takaisin ennen pyörän varastamista.

Kerran oli jo juippi tutkailemassa lukkoa 😀 Kysyin, että onko avain kateissa, ja lähdin menemään.
Käytössä

Menee patterirälläkästäkin useampi akku+terä, jos rupeaa puuhastelemaan.
(toki tuo putki missä kiinni ei ole ihan yhtä vahva)

Useiden rangaistusten pitäisi olla raskauttava tekijä ja yhteenlaskun lisäksi pitäisi antaa niistä vielä kerrointa päälle. Se olisi mielestäni kohtuullista.

Kakella ja Makella jää putki päälle, kaljarahat loppuvat ja he murtautuvat yöllä kiskalle varastamaan kaljalavan. Kake kompuroi kännissä ja jää kiinni, Make pääsee juoksemaan pakoon. Parina seuraavana iltana Make tekee vielä omin nokkinensa saman, kunnes jää myös kiinni. Kioskimurrosta saa esimerkinomaisesti puoli vuotta linnaa, jolloin Kakelle tulee se puoli vuotta ja Makelle puolitoista vuotta + se kerroin päälle eli vaikka 2,5 vuotta.

Onko tämä nyt oikeudenmukainen tuomio suhteessa tilanteeseen ja onko Make niin paljon Kakea kovempi ja ennusteeltaan huonompi rikollinen, että yhteiskunnan kannattaa pistää hänet linnaan niin pitkäksi aikaa, että se itsessään huonontaa jo merkittävästi mahdollisuuksia integroitua uudestaan yhteiskuntaan? Minun mielestäni ei.

Ja jos joku oikeasti kannattaa itseisarvoisesti kostomentaliteettiin perustuvaa "silmä silmästä, hammas hampaasta ja kovempia tuomioita kaikille"-systeemiä, niin se on sitten arvokysymys. Minä en kannata. Minua kiinnostaa se, mikä oikeasti maksimoi yhteiskunnan turvallisuutta ja minimoi kustannuksia.

Toistuvasta rikollisuudesta, johon rangaistukset ja kuntoutus eivät auta, sanoinkin jo mielipiteeni, mutta siinä on kysymys oleellisesti eri asiasta kuin tässä yhdistelmätuomioiden määräämisessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom