Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeaikaiseen kirjoitteluun viitaten: kyllä autoilevan ihmisen elämä on sitten monimutkaista.

Ajakaa polkupyörällä. Niin Sylvikin tekee.
Ei ole pyörää.
tulisikohan taksi halvemmaksi kuitenkin noihin ajoihin?

Minulla ainakin tulisi, koska: en ikinä käy kaukana #huutonaurua
Ajaako joku vielä taksilla uudistusten jälkeen? En minä ainakaan.

En edelleenkään käsitä tätä, että jos on vitusti rahaa, niin haluaako kaikki oikeasti asua näissä legopalikkataloissa, joissa on pelkkää vitun isoa lasiseinää?

Toi kylpyläosasto oli ihan nasta, mutta muuten ei kyllä houkuttele yhtään tuollainen asumus..
Kyllä tuohon rahaan pitäis olla jo minimissä 20ha omaa tonttia ja lähin naapuri kilometrin päässä.

No kyllä kivitalojakin rapautuu tai homehtuu asumiskelvottomaksi ja korjaaminen on yleensä olennaisesti vaikeampaa kuin puutalon tapauksessa. Hyvin rakennettu kivitalo on toki ikuinen, mutta niin on hyvä ja asiallisesti ylläpidetty puutalokin.

Haluan asua kivilinnassa kuten Ronnie James Dio ja sitä pitää ympäröidä kivimuuri. Tai mieluiten kivitalo tehtynä jyrkkään vuoren rinteeseen. Historia osoittaa että paras mahtollisuus selviytyä.

No juu ei, nykyään flygarille omalla autolla.
Siinähän on joku parkkipalvelu kentän kupeessa, miten viimeksi mentiin kaverin kanssa Rhodokselle. Ajat auton siihen kentän viereen, joku kaiffari tulee hakemaan sen ja ajaa johonkin parkkiin, ja kun tuut takaisin Suomeen, niin auto odottelee samassa paikassa ja pääsee suoraan helvettihin kentältä, eikä tarvii lähtee millään metroilla sompaan tai odottelemaan taksia.

muoks. korjaus, viime kertahan oli mösjöör lentokapteenin autolla, auto (varmaan vähän luvatta, kun ei työvuoro) Finskin henkilökuntapaikoille ja siitä mestoille.

Kyllä tuohon rahaan pitäis olla jo minimissä 20ha omaa tonttia ja lähin naapuri kilometrin päässä.

mikäs ongelma se tuo on, ostaa JokaJumalan naapuritalonkin tuolla säteellä niin sillähnä siitä selviää

jos käteinen piisaa

Aina puutalo itelle. Hengittää ja puussa on aina myös oma fiiliksensä, mikä itteä viehättää.

Henk. koht. olen 100% samaa mieltä.

Talon ikuisuudesta ei tietysti voi vielä sanoa mitään, mutta on alkuperäinen osa tässä sentään kohta 90 vuotta seissyt ryhdissään.

1000005973.webp

Siinähän on joku parkkipalvelu kentän kupeessa, miten viimeksi mentiin kaverin kanssa Rhodokselle. Ajat auton siihen kentän viereen, joku kaiffari tulee hakemaan sen ja ajaa johonkin parkkiin, ja kun tuut takaisin Suomeen, niin auto odottelee samassa paikassa ja pääsee suoraan helvettihin kentältä, eikä tarvii lähtee millään metroilla sompaan tai odottelemaan taksia.

Netistä saa varattua ja maksettua parkin, portit tunnistaa rekkarista aukee itsekseen, on kätevää ja helppoa ihan itekseenkin. Ilmeisesti sitten lähimpänä kenttää kalleimmassa preemiumissa palvelujakin. Vai olikohan noihin muihinkin saatavana auton pesua yms?🤔

En minä ainakaan.
Minulla on taksin käyttö kotikylillä sellaista, että soitan etukäteen luotettavalle Suomalaiselle taksiyrittäjälle. Hän tai hänen kuljettaja tulee sitten kyyditsemään. Ei tosiaakaan tulisi mieleen alkaa mistään yleisestä numerosta kysellä kyytiä, että siinä tämä taksiuudistus meni puihin.

olen Minä #paikkakunnalla pari kertaa ajanut

aivan Aborginaaleja kuskeja onely näkynyt

Viimeisin kerta kentältä taksilla siellä lauma taksikuseja huutamassa turistia omaan taksiinsa, kuin jotain kamelikauppaa Marrakeshin torilla. Valitsin ainoan kantasuomalaisen näköisen. En tiennyt mitä maksaa, halusin vain nopiasti pois. Sen jälkeen vain oma auto. 90% sekoilijoista liikenteessä täällä nykyjään taksikuskeja. Viimeiseen asti vältetään.

Kalakukkolassa taksipalvelut ovat kohdallani aina toimineet moitteettomasti kuljettajan etnisyydestä, sukupuolesta, iästä ja vuorokauden ajasta riippumatta. Kuljettajista lähes poikkeuksesta kaikki aukovat ovet mennen tullen ja pakkaavat laukut kyytiin, jopa avustavat turvavyön kanssa niin, ettei sitä tarvitse itse kurotella olkansa takaa. Parhaimmillaan on kysytty, tarvitsenko kantoapua kotiovelle saakka.

Kyllä Sawossa kaikki on paremmin.

No juu ei, nykyään flygarille omalla autolla.

Paitsi silloin, kun on vaarana ettei palatessa ole ihan selvin päin 🙄.

Silloin otetaan menomatkalle tilaus joltain luotettavalta toimijalta ja paluumatkalla hypätään lentoasemalla ainoan kohtuullisen luotettavan toimijan eli Taksi Helsingin jonoon niin homma toimii.

Tolpalta ei tulisi enää mieleenkään hypätä taksin kyytiin kuin hengenhädässä.

En edelleenkään käsitä tätä, että jos on vitusti rahaa, niin haluaako kaikki oikeasti asua näissä legopalikkataloissa, joissa on pelkkää vitun isoa lasiseinää?

Toi kylpyläosasto oli ihan nasta, mutta muuten ei kyllä houkuttele yhtään tuollainen asumus..

Ihan komia. Hyvin voisin asua lasiseinätalossa. Mieluusti vielä lasiseinä kadulle tai naapuriin päin niin munasilteen rapsuttelisin ikkunan edessä.

Mut kuka vittu haluaa asua Helsingissä. Ja siellä täyteen ängetyssä saaressa. Naapurissa joku suurlähetystö josta pölähtää vielä pernaruttoa. Tarviit kaupasta jotain niin ruuhkassa puoli tuntia suunta ja täynnä keekereitä ja kaapuja.

Suositut

Back
Ylös Bottom