Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Ai niin, uuden wifi + reitittimen tarvii ite kanssa.
En suosittele kiinan vermettä

 
Älä älä nyt ala peruuttelemaan!

Mielesi tekee kuitenkin.
Noh, en minä vastaanpane jos penistä sais aukkoihin. 😫 Ne ovat vain viimeaikoina olleet epäsopivissa miehissä kiinni.
 
20241222_201157.webp
 
Ei todellakaan kestä käpy jatkuvasti latailla. Vituttaa jo silloinkin kun tankkausväli jää välillä alle tonniin.
Jos ei kotona voi ladata ja päiväajot 200+ km, niin ei tosiaan sähköauto sovi.

Meillä aina aamulla tankki täynnä (80%) ja sillä näyttää nyt talvellakin pääsevän sen 400km. Kesällä sitten 600km.

Eli. Jokaiselle auto käyttötarpeen ja ajoprofiilin mukaan.
 
Just ehtii kusella ja kahvilla käydä sillä välin kun latautuu 20-80%. Macanikin imee parhaimmillaan 270kw.

Viikko sitten kun latailin reissussa kylmää akkua, niin vielä 70% kohdalla latasi yli satasen nopeudella.

Mutta toki jokaisella omat mieltymykset ja preferenssit matkanteon suhteen.
Kun ei juo kahvia, ja kusellakäyntiväli on pidempi kuin keskimääräinen akun range..
 
Kun ei juo kahvia, ja kusellakäyntiväli on pidempi kuin keskimääräinen akun range..
Kuten juuri sanoin.

Jokaiselle auto käyttötarpeen ja ajoprofiilin mukaan.

Noin neljä-kuusi kertaa vuodessa pitää ladata julkisilla, muuten ladataan kotona. Eli noin 30-80 minuuttia vuodessa latausta vs tankkausta kerran-kaksi viikossa.

Vaikeeta? Kai se sitten on, ja elämän aikataulu sekaisin.

Palaten kuitenkin tuohon ajoprofiilin. Jos ajaa paljon joka viikko ympäri vuoden, niin kyllä bensa/diesel on edelleen parempi valinta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei kotona voi ladata ja päiväajot 200+ km, niin ei tosiaan sähköauto sovi.

Meillä aina aamulla tankki täynnä (80%) ja sillä näyttää nyt talvellakin pääsevän sen 400km. Kesällä sitten 600km.

Eli. Jokaiselle auto käyttötarpeen ja ajoprofiilin mukaan.
En minä missään betonikuutiossa asu joten kotona olisi helppo ladata, mutta kuten totesit niin auto käyttötarpeen mukaan. Yhdenkään patteriauton speksit eivät riitä omaan käyttööni, joten tulen ajamaan dieselillä vielä pitkään.
 
Kyl. Kun pääset sillä Macanilla ajamaan kunnon talvessa niin kerropa todellinen range. Tuollasissa talvikeleissä mitä lissun kuvan maisemissa (rovaniemellä) on.. -15-20 asteessa..
Niin mitä toi kunnon pakkasen range kiinnostaa minua, kun en talvella matkaile?

On se vaikeeta ymmärtää, että jotkut pärjää hyvän rangen sähkiksellä aivan mainiosti.
 
Kylläpäs herättää tunteita tämä autoilu 😀 Tämä varmaan väärä ketju muutenkin, kun autoaiheinenkin on.
Ei tässä mitään tunteita ole, ihan oikeasti kiinnostaa mikä on toimintakyky tosimaailmassa missä minä sitä käyttäisin aika paljonkin.

Faktahan on että 90% ajoista menis hybridiauton alle 100km sähkörangella, mutta pitkää matkaa on sen verran usein kumminkin että kun käpy ei kestä pitää odottelua, niin se ei kestä.

e: oma possu menossa pikkukorjaukseen ja pyysin oikein erikseen patterimacanin koeajoon korjauksen ajaksi, koska kiinnostaa vaikka ei kiinnostakaan..
 
En suosittele kiinan vermettä

Njaa, pitääpä vähän tutkia itekin. Ei jaksa vaan just nyt.

Noi on ollu hyvän hinta-laatusuhteen vermeitä tplinkit, mutta jos ne kiinaan soittelee tai vuotaa, niin ei toki hyvä.

muoks. no katoin ny kuitenkin ja ei ollu minusta kauhean vahvalla pohjalla nuo uutiset, että miks noita TP-linkin reitittimiä pitäs varoa.. viime vuonna ollu joku haavoittuvuus, mitä nyt vaan nykyään on ja ei mitään todisteita, että nuo ois suoranaisesti kiinalaisia auttanut..

Mutta voihan tuonkin ny puntaroida, kun jotain laitetta kattelee. Ei noita vaan vastaavalla speksillä ihan hirveästi ollu samaan hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tässä mitään tunteita ole, ihan oikeasti kiinnostaa mikä on toimintakyky tosimaailmassa missä minä sitä käyttäisin aika paljonkin.

Faktahan on että 90% ajoista menis hybridiauton alle 100km sähkörangella, mutta pitkää matkaa on sen verran usein kumminkin että kun käpy ei kestä pitää odottelua, niin se ei kestä.

e: oma possu menossa pikkukorjaukseen ja pyysin oikein erikseen patterimacanin koeajoon korjauksen ajaksi, koska kiinnostaa vaikka ei kiinnostakaan..
Ok, jos tänä talvena vielä tulee kunnon pakkasia niin raportoin tonne autoketjuun.

Nyt tässä etelän aivan paskassa loskakelissä, lämpötila +2, oli kulutus motari&maantienopeuksissa 23,5kwh, eli paljon. Veden siirtäminen renkaiden edestä vaatii energiaa.

Viime viikolla -9c oli 40km matkalla mantie/taajama/motari kulutus 22kwh.

Akun nettokapasiteetti 95kwh, eli siltä voi laskeskella. Kesällä tänä menee 17-18 kulutuksella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom