Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Jos siirrytään vaihtelun vuoksi alaspäin.
Kamala ummetus vaivannut pari viikkoa! Täysin epänormaali tilanne minulle.
Olen miettinyt asiaa. Oikeastaan ainoa muutos syömisessä on mustikoiden määrän kasvu. Söin niitä vain aamupalalla, mutta nyt olen mutustellut toisen annoksen iltaisin.

Kuinka mustikka vaikuttaa Offarin suolentoimintaan?

Pika-apu on helppo: huomenna ostan Retafer-rautatabletteja. Kyllä lähtee!!! Toki mustikoiden syöminen menee nyt tauolle ☹
Tä, eikö tuo ole yleistietoa, että musTikka saattaa vähän jumittaa vatsaa. Tai ainakin usein kuullut tuon.
joulusinappia ystäville ja sukulaisille.
Ai että, joulusinappia, itse tehtyä.
Montakohan purkkia tullut lapioitua roskiin...

No kai sitä hyvinkin voi tehdä. Mutta usein aivan kauhiaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näillä eväillä on tullut toimivaa:

Screenshot-2024-11-11-at-20-19-38.png

Kaken ainekset näyttää kyllä toimivilta.
Tässä nopeasti löytynyt sinnepäin resepti tuohon peruspohjaan:

valkoviiniä
(salotti)sipulia
valkosipulia
sinappijauhetta
hunajaa
ruokaöljyä
suolaa

Laita kasariin pari desiä hyvää valkoviiniä, silputtu sipuli ja pari/kolme hienonnettua valkosipulinkynttä. Kiehauta ja anna hautua vartin verran. Siivilöi ja jäähdytä neste.

Sekoita huolellisesti joukkoon desin verran sinappijauhetta. Lisää yhdestä kahteen ruokalusikallista hunajaa, puolikas ruokalusikallista öljyä ja teelusikallinen suolaa. Lämmitä hitaasti, koko ajan sekoittaen kunnes sakenee. Kuumennus kannattaa tehdä liesituulettimen alla tai ulkotiloissa, sillä aromit ovat erittäin voimakkaita.

Purkita ja anna tasaantua vuorokauden huoneen lämmössä. Anna makuuntua jääkaapissa parista viikosta jopa pariin kuukauteen ennen käyttöä.

^ periaatteessa kyllä kiinnostais testata, mutta ensin hirvee vaiva tehdä ja päälle parin kuukauden tekeytyminen, niin vähän tuppaa olemaan liian laiska tuommoisiin..

Ei oo varmaan kaukana, jos sanon, että 15 pulloa menny vissyä sunnuntaista.. pieniä toki vaan, ihan kamelina en sentään juo minäkään.

^ periaatteessa kyllä kiinnostais testata, mutta ensin hirvee vaiva tehdä ja päälle parin kuukauden tekeytyminen, niin vähän tuppaa olemaan liian laiska tuommoisiin..

Ei oo varmaan kaukana, jos sanon, että 15 pulloa menny vissyä sunnuntaista.. pieniä toki vaan, ihan kamelina en sentään juo minäkään.
Kyllä se parissa päivässä on jo OK.

Muista kysyä diagnoosi!
"Nokka-akselissa terävä kohta --> nokka-akseli, nostajat, jakopääsarja vaihdettava ja samalla kannattaa vaihtaa suuttimien keinovivut"
Noiden lisäksi vielä meni vesipumppu.
Ja määräaikaishuoltona öljyt, suodattimet, jarrunesteet yms.
2960 EUR YHT.

Pitoa ei oo kyllä pakissa yhtään, vaikka taisin vähän kehua jo olon parantamista.. Vois vittuillessaan toki kokeilla, että miten nopeasti tulee läpi, jos vähän syö vielä lounasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom