Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli siis lähdettyä vähän äkkipikaisesti vittumaisen pomon takia. Ja huomattavasti huonompaan hommaan tuli päädyttyä. Takaisin ei ole menemistä. Vituttaa. Nykyinen esimies toki on jees mutta ei se paljoa lohduta.
No se kuulosti kyllä niin paskalta että ei siinä mun mielestä voi paljoa muuta ku äänestää jaloillaan, jos organisaatio antaa moisen touhun jatkua.
Olisi kyllä iso riski vaihtaa taas työtä tässä lamassa. Jos uutta edes saa. Pidemmän päälle kyllä masentuu tässä hommassa, vaikka on tähän jo tottunut jonkin verran. Vuosi kohta jo mennyt ja ehkä se toinenkin menee nopeasti. Ja kolmas...
Mikäs riski siinä on jos töistä töihin vaihtaa? Kattoo vaan firman sen mukaan ettei oo mikään startup tai kuoleva bisnes.
Mitä palstalaiset mieltä, rohkeasti uuteen hommaan jos paremmalta vaikuttava löytyy vai odotteleeko parempia taloudellisia aikoja? Lyhyt pätkä CV:ssä ei toki optimaalinen, mutta tämä jäisi tähän mennessä ainoaksi lyhyeksi työsuhteeksi (kesähommia yms ei lasketa) jos muutaman kuukauden sisään vaihtaisi. Edellisellä työnantajalla lähes 6v yhteensä ja ikää alle 30.
Ehkä jätät sen CV:n arvioinnin rekryihmisten huoleksi. Hakemalla et menetä mitään.
 
mitäjumalauta

Josta tuli mieleen tämä, häiveominaisuudet kunnossa kun häviää omiltakin jäljettömiin

 
Minä olin kiltisti

Hipstamatic-Photo-751013200-582757.jpg


no pari mukia tuon jälkeen…
 
Yle.fi:ssä on juttu maahanmuuttajista ja siitä, kuinka vaikeaa on oppia suomenkieltä. No, yksi ollut Suomessa neljä ja toinen kahdeksan vuotta - nyt ollaan menossa ensimmäiselle kielikurssille, kun työelämään ja kansallisuuteen vaaditaan törkeästi suomenkielen taitoa 🙄 Minusta on aika huolestuttavaa, jos lähi-/sairaanhoitaja ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi kyetä puhumaan ja ymmärtämään suomea. Eri asia, jos toimii sellaisissa asiantuntijatehtävissä, missä työpaikan kielenä on englanti. Ihmetyttää, miten joku voi edes asua useamman vuoden Suomessa oppimatta kieltä, kun se on käytössä kaikkialla ympäristössä. Aika laput silmillä ja tulpat korvissa on eletty. Ei vieraan kielen oppiminen tapahdu simsalabim-kurssilla vaan se tapahtuu sen kurssin ulkopuolella.
On laiskuutta ja asennevammaa, jos elää oman kielen kuplassa ja sitten valittaa asiasta 😠 Jotain rotia sentään.

Itse luin vuosikausien tauon jälkeen ruotsinkielisen romaanin. Yllättävän hyvin sitä ymmärsi niin, että lukukokemus oli miellyttävä. Aion jatkaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom