Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1728971934362.webp


Se olis pyöreitä.

En juhli.

Ehkä.

Jos haluaa muistaa, niin tissit käy
 
Firman matkalaskujen maksussa perkeleellinen viive. Tahtoisi törsäämään (pörssiin).
Tjoo, meilläkin muutettiin tätä ja nyt nuo maksetaan ilm. kahden viikon kuluessa hyväksynnästä edellisen muutaman päivän sijaan. Toki noita hyväksyi aikaisemmin sellainen ihminen, jolla ois varmaan muutakin (fiksumpaa) hommaa, että sinällään ymmärrän kyllä muutoksen.

Ja siis varmaan näkyy jossain taloushallinnossakin, ettei noita maksuun meneviä tule ripotellen pitkin viikkoa vaan maksavat kaikille aina kerralla.
 
No täsmälleen sama kello itellä.

Kellotaulu tuossa vähän kellertävämpi. Onko säilytetty aukinaisena auringonpaisteessa, vai kuvan värit muuten vaan vinossa?
Kyllä se tuollainen kellertävä on, en tiedä liekö ollut sitten auki auringossa joskus pitkiä aikoja - ei minun aikanani.
 
Sain kutsun tulla käymään paikanpäällä tänään tutustumassa siihen pestiin mihin hain töihin. Eli selkeesti olen ylittänyt 1. vaiheen jossa sähköpostiin tulee viesti "valitettavasti valintamme ei osunut nyt sinuun". Tai siis, voi se viesti sieltä edelleen tulla, mutta ei ainakaan jäänyt pelkän hakemuksen takia kiinni. Yleensä mun vahvuus sit onkin nämä face to face tapaamiset niin lähden kyllä hyvillä mielin pyörähtää.

Katsotaan joko he suostuisi heittää palkkaa selkeinä numeroina vai onks tä tällänen visiitti että tästä sitten katsotaan taas jatkoon mönkijöitä yms. Kuten taisin aiemmin sanoa (?) niin oletuksena on palkan pieneneminen kohtuu paljonkin, mutta pääsisi vuoro ja vkloppu hommista eroon (no siinä se syykin miksi palkka pienenee). Ja vaikka vuorohommia painanutkin vuosia niin kyllä tässä jo on huomannut sen kun katselee eläköityvää porukkaa että mä en tule olee tuolla vuorossa 68v:nä. Olin kyllä alustavasti ajatellut et oon mahd. pitkään mutta tavallaan, nyt kun on viel ikä sellainen et voi myös oikeesti päästäkin töihin muualle niin kokeillaan nyt ainakin. Mihinkään ei ole edelleenkään pakko suostua ja työhaastattelu tässä tilanteessa on että siinä missä mä myyn itseäni heille, hekin saavat kyllä myydä työpaikkaa mulle.
 
Tjoo, meilläkin muutettiin tätä ja nyt nuo maksetaan ilm. kahden viikon kuluessa hyväksynnästä edellisen muutaman päivän sijaan. Toki noita hyväksyi aikaisemmin sellainen ihminen, jolla ois varmaan muutakin (fiksumpaa) hommaa, että sinällään ymmärrän kyllä muutoksen.

Ja siis varmaan näkyy jossain taloushallinnossakin, ettei noita maksuun meneviä tule ripotellen pitkin viikkoa vaan maksavat kaikille aina kerralla.
Joo, täällä kans saa laittaa vain yhden matkalaskun per kuukausi ja sitäkin laskua yleensä hierotaan 1-2vkoa eri hyväksyntäportaissa ja jos et ole kuunvaihteessa ns. hereillä, niin maksua voi sit odotella vasta seuraavalle kuukaudelle.

Onneksi pääsääntöisesti majoitukset yms saanu hoidettua laskulla, niin ei sentään tarvi omia rahoja antaa parhaimmillaan 1,5-2kk ajaksi "lainaan" työnantajalle.
 
Jotain positiivista verotuksen rintamalla, tuli tuossa taas vaihteeksi uusin ajoneuvovero lappu ja syystä tai toisesta 1.1.2025 eteenpäin veroa peritään 19% vähemmän verrattuna kuluvaan vuoteen, säästöä tulee liki 50€/vuosi :oujee:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom