Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla vähän samat ajatukset kun sudella. Mieli tekis joskus käydä, mutta aikaa ei ole tolkuttomasti käytettävissä. Mieluummin siis suuntaan pohjoseen, jossa niitä kiiveltäviä kukkuloita on sitten vähän enemmän ja voi valita katteleeko erämaata vai jäämerta.
Kuun vaihteessa olis tarkotus kävässä parin yön lähiretki taas vuoden tauon jälkeen rinkkaan totuttelemassa Pyhä-Luostolla, ku myöhemmin kesällä ollaan menossa Kevolle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla vähän samat ajatukset kun sudella. Mieli tekis joskus käydä, mutta aikaa ei ole tolkuttomasti käytettävissä. Mieluummin siis suuntaan pohjoseen, jossa niitä kiiveltäviä kukkuloita on sitten vähän enemmän ja voi valita katteleeko erämaata vai jäämerta.
Eikä noihin paikkoihin nyt niiin pitkä matka ole. Ottaa tojotan alle niin kohta on virvelin kanssa vuonolla.
 
Aiemmille kissoille on kelvannut vain kastikeruoka eli hyytelöt on olleet yök.
Tää on yks mysteeri täällä kanssa, kun muuten kyllä livotaan kaikki ihmisten lautaset, kiinteät ruoat nesteistä, maitoa ja kermaa menis litratolkulla, mutta keittoruoat, niin ei. Käy yleensä vähän haisteleen ja kaik jää syömäti.
 
Siirtyvät joo, mutta sitä tarkoitan syrjässä olemisella, että samalla suunnalla ei ole juuri mitään muuta, ihan vartavasten pitäs sinne lähteä.

Parin sadan kilometrin säteellä voi käydä vaikka päiväretkellä. Kaikki on niin suhteellista, mun kotipihasta on pari sataa kilsaa lyhyempi ajomatka jäämeren rantaan ku Kolille. Ja esim. UKK-puistossa vielä monta tunturia huiputtamatta.
Minulle tuo vartavasten lähteminen ei ole haaste - eikä toisaalta sekään, että lähden ilman päämäärää johonkin suuntaan.
Esim.
Viime vuonna kävin vartavasten Kolilla kevättalvella.
Kesälomalla taas tuntui, että haluan lähteä vain jonnekin: pakkasin vähän vaatteita ja koiran autoon ja lähdettiin ajelemaan pohjoiseen päin. Sille reissulle sattui sitten lopulta, ilman kummempaa etukäteissuunnittelua, Pyhätunturi, Pallastunturi, Hossa ja Lyngenin niemimaan kärki Norjassa: yhtenä aamuna Kilpisjärvellä herätessä tuntui siltä, että haluan nähdä miltä ne "Norjan Alpit" näyttävät. Ihan vartavasten ajoin katsomaan, kun olin "sillä suunnalla."
 
Alkaa olla kesälomat lähellä, kun viikon vielä räpistelee. Sieltä täältä satelee kaikenlaista selvitettävää patterin väliin jäänyttä hommaa, että niin ne muillakin kesälomat koittaa ja pöytä on siivottava. Aika monta pyyntöä on luokkaa: Kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta...

Onneksi Juhannukseksi Sahtia: On.
 
Nimenomaan. Kolin suunnalla on, hmm, Lieksa?
Jos jonnekin haluaa mennä, niin kyllähän sitä matkan varrelta löytyy myös kaikkea muuta nähtävää jos vain haluaa.

Moni menee ulkomaillekin vartavasten; näkemään ja kokemaan jonkun tietyn paikan. Minäkin olen lentänyt Kroatiaan, koska olen halunnut nähdä Plitvicen kansallispuiston. Tai Norjaan pelkästään siksi, että halusin nähdä Trolltungan. Tai Puolaan, koska oli tarkoitus käydä Auschwitzissa, Pariisiin, koska halusin käydä Louvressa, jne.
Jännästi kaikkiin matkoihin, "matkan varrelle" on mahtunut paljon kaikkea muutakin hienoa ja mielenkiintoista.
Joku toinen taas lähtee vartavasten jonnekin tiettyyn paikkaan harrastamaan, esim. kalastamaan, kiipeilemään, hiihtämään, sukeltamaan tai golfaamaan tai mitä ikinä, koska siellä kohteessa on jotain mitä muualla ei ole - tai ihan vain vaihtelun vuoksi tai siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ole koskaan aiemmin käynyt. Minäkin menen lähitulevaisuudessa Sisiliaan vain siksi, etten ole koskaan käynyt siellä aiemmin. Ihan siis vartavasten lennän Sisiliaan, koska nyt sattui siltä tuntumaan. "Yllättäen" matkalle sitten sattuu kaikkea kivaa mitä siellä voi tehdä, mm. käydä Etnalla ym.

En oikein saa kiinni ajattelusta, että on jotenkin vaikeaa mennä vartavasten johonkin mielenkiintoiseen paikkaan. Ja mitä siellä matkan varrella ylipäätään pitäisi olla, että reissu olisi "järkevä?" -Koska jos vain haluaa, niin joka paikasta löytyy vaikka mitä tutustumisen arvoista, jokaisella pienelläkin pitäjällä on omat nähtävyytensä tai vähintään luontokohteensa.
 
Sehr schön.

IMG_3114.jpeg
 
Kiehtois kyllä käydä joskus tsekkaamassa, mutta on se niin syrjässä, että ennemmin suuntaa tunturiin katselemaan kauas, tai vaikka Inarille.
Niin, saattais se toki olla, et jos ei ois työnantaja maksanut tästä ilosta, niin olisi tämäkin saattanut jäädä kokematta.

Toki nyt kun on Pohjois-Karjalaa tullut koluttua vähän tarkemmin, niin saattaa tuonne joskus tulevaisuudessa lähteä eräilemään, varsinkin rajan pinnassa vaikutti olevan luontokohteita/nähtävää/kalasteltavaa ihan kiitettävästi.
 
No se on ehkä ihan hyvä

"Sipuli, valkosipuli
Hyvinkin pieni määrä valkosipulia tai muuta sipulia voi olla erittäin myrkyllistä koirallesi. Jo viisi grammaa painokiloa kohden voi aiheuttaa myrkytysoireita riippumatta siitä, onko sipuli tuoretta, paistettua, keitettyä vai kuivattua."
No se on hyvä, et koira tietää paremmin.

Toki tuo meidän reilu 30kg rekku ei viel yhden tai kahdenkaan sipulin jälkeen ois ollut vaara vyöhykkeellä, vaikka ois ahneuksissaan kitusiinsa kiskaissut.
 
Back
Ylös Bottom